| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yabancı Dil Almanca III | ULI 475 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | YOK |
||||
| Önerilen Seçmeli Dersler |
|
||||
| Dersin Dili | Türkçe | ||||
| Dersin Seviyesi | Lisans | ||||
| Dersin Türü | Seçmeli | ||||
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HALİL İRFAN MERCAN | ||||
| Dersi Verenler | |||||
| Dersin Yardımcıları | Öğr.Gör. HALİL İRFAN MERCAN |
||||
| Dersin Kategorisi | Genel Eğitim | ||||
| Dersin Amacı | Öğrencinin yabancı dil gerektiren iş ve eğitim ortamlarında, uluslararası etkinliklerde Almancayı kullanabilmesidir. Dersin dili (gerektiğinde Türkçe açıklamalı) Almancadır. |
||||
| Dersin İçeriği | Önceki öğrenim yılına göre öğrencinin uluslararası iş ve eğitim ortamlarındaki diyalogları geliştirmesi; diyalogdaki konuşma başarısında telaffuzunu ve çeşitli kriterlerde (konuşma, dinleme, okuma, dilbilgisi, Kelime hazinesi, yazma) Almancayı geliştirmesi ve ticari yazışma örnekleriyle Almancanın iş hayatına yönelik öğrenilmesi dersin amacı ve içeriğidir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Metin içeriğini özetler. Almanca metinleri konusuna göre düzenler. Almanca metinleri tanımlar. Kendi yabancı dil öğrenme çizelgesini oluşturur. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Geldiği seviyeyi Almanca ifade eder. Uluslararasıcılık bağlamındaki kavramları tanır. | Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Tartışma, Soru-Cevap, | |
| 3 | Uluslararası terimleri, uluslararası kullanılan ifadeleri, yabancı dilde, anadilde ayırt eder ve karşılaştırır. | Gezi / Gözlem, Tartışma, | |
| 4 | Almanca metinleri anladığına, özetlediğine, konusuna göre düzenlediğine hüküm verir. | Problem Çözme, Tartışma, Soru-Cevap, | |
| 5 | Almanca konuşulan ülkelerin kültürel nitelikleri hakkında bilgi edinir. Bölümünün içeriğiyle ilgili ortamlarla Almanca ders bilgisini denetler. Bunun üzerinden bilgiler edinir, yorum katar, bilimsel verilerle analizde bulunur. | Deney ve Laboratuvar, Örnek Olay, Soru-Cevap, | |
| 6 | Kendi sözlüğünü geliştirir. Uluslararası yazışmalarda dilsel çözümleri oluşturmada grup çalışmasında yer alır. | Gözlem, Gezi / Gözlem, Eğitsel Oyun, Grupla Çalışma, | |
| 7 | Almanca konuşmaları yeni kelimelerle geliştirir. Almanca ifadesini geliştirir. Kompliman yapar. İlgi alanları ve hobileri hakkında tanımlamada bulunur. | Rol Oynama, Örnek Olay, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, | |
| 8 | Davet oluşturur. Örnek olaylarla bir teklifi onaylamayı ve reddetmeyi bilir. Sözleşmeye (randevuya) uyum sağlayamadığında (katılamadığında) neden ve mazeret belirtir. | Deney ve Laboratuvar, Proje, Problem Çözme, Grupla Çalışma, | |
| 9 | Dil Enternasyonalizmine uygun ve Almancaya yabancı olan kelimeleri öğrenme amacına göre uyarlar. Boş zaman etkinliklerini Almanca dile getirir. Takvimle ilgili zamansal kavramları Almanca kullanır. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Proje, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
| 10 | Almanca konuşulan ülkelerin kültürel nitelikleri hakkında bilgi edinir. Bu içeriği bölümüyle ilgili mesleklerdeki ilişkisi üzerinde bilgiler edinir, yorum katar. Bilimsel verilerin analizlerini inceler. | Gözlem, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Lesen / Schreiben: E-Mail: Termine vereinbaren und verschieben. Okuma / yazma: E-posta: randevuları düzenleyin ve taşıyın. Edatlar: önce, sonra, içinde, için. | Temporale Präpositionen: vor, nach, in, für. Wünsche äußern und über Pläne sprechen. Präpositionen mit/ohne. Modalverb: wollen. Dileklerini dile getir ve planlar hakkında konuş. |
| 2 | Lesen: Zeitungstext für Pläne. Lesen zur Gesundheit: Ratgeber. Körperteile. Kreatives Schreiben. Imperativ(Sie) Modalverb: "sollen". | Okuma: Gazete metni. Sağlık hakkında okuma: Danışma. Vücut parçaları. Yaratıcı yazı yazma. Emir: Siz. Modal fiil: "olmalıdır". |
| 3 | Aussehen und Charakter. Gesundheit und Krankheit. Hören/Sprechen: Schmerzen beschreiben. Ratschläge geben. Über Krankheiten sprechen. Dış görünüm ve kişilik. | Sağlık. Dinle / Konuş: Acıyı tanımlamak. Tavsiye verme. Hastalıklar hakkında konuşmak. Sağlık ve hastalık. |
| 4 | Präteritum war,hatte. Perfekt nicht trennbare Verben. Wortbildung "un-". Aussehen und Charakter. | Dış görünüm ve kişilik. Ayrılmaz fiiller. Kelime oluşumu "un-". |
| 5 | Hören: Smalltalk. Sprechen: Personenbeschreiben; erstaunt reagieren. im Haushalt. Sprechen: Bitten und Aufforderungen. | Konuşma: Kişi Tanımlama; şaşkınlıkla tepki verme. Ev idaresi: Konuşma: İstekler ve itirazlar. |
| 6 | Imperativ (du/ihr). Personalpronomen im Akkusativ. Tagebucheintrag. Schreiben: E-Mail. Aktivitäten im Haushalt. Okuma: Günlük girişi. | Ev işlerinde ve idaresindeki faaliyetler. Yazma: E-posta. Akkusativ halinde şahıs zamiri. |
| 7 | Lesen: Tagebucheintrag. Schreiben: E-Mail. Imperativ (du/ihr). Personalpronomenim Akkusativ. Aktivitäten im Haushalt. Okuma: Günlük girişi. | Yazma: E-posta. Akkusativ halinde şahıs zamiri. Ev işlerinde ve idaresindeki faaliyetler. |
| 8 | Wiederholungen. Diktat und Kurzprüfung. Regeln in Verkehr und Umwelt. Modalverben: "dürfen, müssen". Tekrarlar. Diktat /Sınama / Sözlü. | Trafik ve çevrede kurallar. Modal fiiller: "dürfen, müssen". |
| 9 | Regeln: Bei Rot musst du stehen,bei Grün darfst du gehen. Seine Meinung sagen. über Regeln sprechen. Lesen: Zeitungskolumne. Über Kleidungsprechen und sie bewerten. | Kurallar: Kırmızı ile durmak. Yeşil ile gidebilmek. Fikir beyan etmek. Kurallar hakkında konuşmak. Okuma: Gazete sütunu. Giysiler hakkında konuşma ve değerlendirme. |
| 10 | Diktat und Quiz-Test. Wichtige Wörter und Wendungen. Aussagen verstärken. Lesen: Forumsbeiträge. Komparation. Vergleiche. Önemli kelimeler ve ifadeler. | İfadeleri güçlendirmek. Okuma: Forum gönderileri. Komparation. Karşılaştırmalar. |
| 11 | Lesen / Schreiben: Kleidungsstückebenennen. Vorlieben und Bewertungen ausdrücken. Komparation: gut, gern, viel. Frageartikel: welch-: Welches Hemd? | Okuma / Yazma: Giysi isimlendirme. Tercihleri ve değerlendirmeleri ifade etmek. Karşılaştırma: iyi, daha çok tercih ederek, çok... Soru Kelimesi: Hangi? |
| 12 | Sprechen:Gründe angeben. Über das Wetter sprechen. Lesen: Blog. Schreiben: Postkarte. Wortbildung: "-los". Konjunktion: "denn". | Konuşma: Sebepler sunma. Hava durumu hakkında konuşma. Okuma: Blog. Yazma: Kartpostal. Kelime bilgisi: "-los". Bağlaç: "denn" |
| 13 | Wünsche aeußern. Gratulieren. Feste und feiern. | Wettervorhersage. Konjunktiv II "würde". Ordinalzahlen. Konjunktion "denn". Himmelsrichtungen. |
| 14 | Hören: Interviews . Sprechen: über Feste und Reisen sprechen. Lesen: Informationstexte. | Konjunktion "denn". Himmelsrichtungen. Konjunktiv II "würde". Ordinalzahlen. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | "Menschen" daF Kursbuch A1.2 Hueber Verlag / Sandra Evans, Franz Specht |
| Ders Kaynakları | "Menschen" daF Kursbuch A1 Hueber Verlag / Sandra Evans, Franz Specht |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenme | X | |||||
| 2 | Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz edebilme | ||||||
| 3 | Yabancı dil becerisini geliştirme | X | |||||
| 4 | Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz edebilme | ||||||
| 5 | Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz edebilme | ||||||
| 6 | Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakabilme | X | |||||
| 7 | Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz edebilme | X | |||||
| 8 | Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenme | X | |||||
| 9 | Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenme | X | |||||
| 10 | Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz edebilme | ||||||
| 11 | İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenme | ||||||
| 12 | Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz edebilme | X | |||||
| 13 | Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz edebilme | ||||||
| 14 | Uluslararası güvenlik sorunlarını ve uluslararası güncel sorunları inceleme | ||||||
| 15 | Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme | ||||||
| 16 | Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirme | X | |||||
| 17 | İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme | ||||||
| 18 | Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeleme | X | |||||
| 19 | Temel bilgisayar becerilerini edinme | ||||||
| 20 | Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanma | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Metin içeriğini özetler. Almanca metinleri konusuna göre düzenler. Almanca metinleri tanımlar. Kendi yabancı dil öğrenme çizelgesini oluşturur. | ||||||||||||||||||||
| 2 | Geldiği seviyeyi Almanca ifade eder. Uluslararasıcılık bağlamındaki kavramları tanır. | ||||||||||||||||||||
| 3 | Uluslararası terimleri, uluslararası kullanılan ifadeleri, yabancı dilde, anadilde ayırt eder ve karşılaştırır. | ||||||||||||||||||||
| 4 | Almanca metinleri anladığına, özetlediğine, konusuna göre düzenlediğine hüküm verir. | ||||||||||||||||||||
| 5 | Almanca konuşulan ülkelerin kültürel nitelikleri hakkında bilgi edinir. Bölümünün içeriğiyle ilgili ortamlarla Almanca ders bilgisini denetler. Bunun üzerinden bilgiler edinir, yorum katar, bilimsel verilerle analizde bulunur. | ||||||||||||||||||||
| 6 | Kendi sözlüğünü geliştirir. Uluslararası yazışmalarda dilsel çözümleri oluşturmada grup çalışmasında yer alır. | ||||||||||||||||||||
| 7 | Almanca konuşmaları yeni kelimelerle geliştirir. Almanca ifadesini geliştirir. Kompliman yapar. İlgi alanları ve hobileri hakkında tanımlamada bulunur. | ||||||||||||||||||||
| 8 | Davet oluşturur. Örnek olaylarla bir teklifi onaylamayı ve reddetmeyi bilir. Sözleşmeye (randevuya) uyum sağlayamadığında (katılamadığında) neden ve mazeret belirtir. | ||||||||||||||||||||
| 9 | Dil Enternasyonalizmine uygun ve Almancaya yabancı olan kelimeleri öğrenme amacına göre uyarlar. Boş zaman etkinliklerini Almanca dile getirir. Takvimle ilgili zamansal kavramları Almanca kullanır. | ||||||||||||||||||||
| 10 | Almanca konuşulan ülkelerin kültürel nitelikleri hakkında bilgi edinir. Bu içeriği bölümüyle ilgili mesleklerdeki ilişkisi üzerinde bilgiler edinir, yorum katar. Bilimsel verilerin analizlerini inceler. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 5 |
| 2. Ödev | 5 |
| 1. Proje / Tasarım | 30 |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 55 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 45 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Ödev | 2 | 8 | 16 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 25 | 25 |
| Proje / Tasarım | 1 | 18 | 18 |
| Toplam İş Yükü | 136 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||