1 |
Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenme |
|
|
|
|
|
2 |
Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz edebilme |
|
|
|
|
|
3 |
Yabancı dil becerisini geliştirme |
|
|
|
|
|
4 |
Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz edebilme |
|
|
|
|
|
5 |
Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz edebilme |
|
|
|
|
|
6 |
Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakabilme |
|
|
|
|
|
7 |
Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz edebilme |
|
|
|
|
|
8 |
Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenme |
|
|
|
|
|
9 |
Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenme |
|
|
|
|
|
10 |
Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz edebilme |
|
|
|
|
|
11 |
İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenme |
|
|
|
|
|
12 |
Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz edebilme |
|
|
|
|
|
13 |
Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz edebilme |
|
|
|
|
|
14 |
Uluslararası Güvenlik sorunlarını ve bu alana ilişkin teorik yaklaşımlarını inceleme |
|
|
|
|
|
15 |
Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme |
|
|
|
|
|
16 |
Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirme |
|
|
|
|
|
17 |
İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme |
|
|
|
|
|
18 |
Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeleme |
|
|
|
|
|
19 |
Temel bilgisayar becerilerini edinme |
|
|
|
|
|
20 |
Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanma |
|
|
|
|
|