Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yabancı Dil Almanca I ULI 355 5 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Almanca

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. HALİL İRFAN MERCAN
Dersi Verenler Öğr.Gör. HALİL İRFAN MERCAN,
Dersin Yardımcıları

Öğr.Gör. HALİL İRFAN MERCAN

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencinin yabancı dil gerektiren iş ve eğitim ortamlarında, uluslararası etkinliklerde Almancayı kullanabilmesidir. Dersin dili (gerektiğinde Türkçe açıklamalı) Almancadır.

Dersin İçeriği

Öğrencinin Almancanın tümce yapısını kavrayıp, uluslararası iş ve eğitim ortamlarındaki diyalogların tümce öğelerini oluşturabilme, diyalogdaki konuşmayı başarma ve geliştirebilmektir. Öğrencinin Almancayla kendini ifade edebilmesi için kendi tümcelerini oluşturabilecek düzeyde temel Almanca Dilbilgisine sahip olması; okulda, işte, alışverişte, kamu kuruluşlarında, yemekte v.b. ortamlarda istek ve şikâyetlerini ifade edebilecek düzeyde Almancasını geliştirebilmesi dersin amacı ve içeriğidir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Almanca başlangıç seviyesindeki konuşma örneklerini tekrarlar. Konuşmayı kurar, diyaloğu ilerletir. Kendi cümleleriyle ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, Performans Görevi,
2 Günlük yaşamda kullanılabilir başlangıç seviyesindeki Almanca konuşmaları gerçekleştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Sınav , Portfolyo,
3 Soru sorar, diyalog örneklerini tekrarlar ve böylece diyaloğa geçer. Dinleme, konuşma, okuma ve yazma temelinde, Almanca kullanımını ve dilbilgisi bilgilerini denetler. Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Sınav , Portfolyo,
4 Başlangıç seviyesindeki Almancasını geliştirmek için seviye belirleme ile bilgisini sınar. Almanca giriş (ve ilk başlangıç) seviyesini başardığına hüküm verir. Alıştırma ve Uygulama, Sınav ,
5 Kelime hazinesini geliştirir ve benzer anlamdaki kelimeleri bir araya getirir. Kendi sözlüğünü oluşturur ve bu çalışmayla benzer anlamdaki kelimeleri ve karşılıklarını bulur. Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
6 Uluslararası ilişkiler, ticaret, siyaset ve hukuk alanlarında karşılaşılabilen basit ve başlangıç seviyesine uygun Almanca diyalogları veya haberleri izler, duyar. Videoları izler, dinler ve anlamaya çalışır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sınav , Ödev, Portfolyo, Performans Görevi,
7 Başlangıç seviyesi Almancaya uygun basitleştirilmiş uluslararası ilişkiler, ticaret, siyaset ve Hukuk alanına dair görsel sunumları ve belgeselleri anladığına emin olmak için yeniden ele alır ve dil hazinesini geliştirir. Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Benzetim, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
8 Uluslararası ilişkiler, ticaret, siyaset, eğitim, araştırma ve hukuk bilim dallarında karşılaşılan başlangıç seviyesindeki Almanca formları doldurur. Rapor veya haber içeriklerini anlamak üzere okur, izler, dinler, analiz eder. Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Benzetim, Örnek Olay, Sınav , Ödev, Portfolyo,
9 Dersin bulunduğu bölüme ve bilim dalına göre, başlangıç seviyesindeki Almanca soru-cevaplı diyaloglarda alternatif cevaplara yönelik meslekî konuya, bu dersin çerçevesiyle kısmî çözüm sunar. Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Beyin Fırtınası, Sınav ,
10 Başlangıç seviyesindeki Almanca bilgisini geliştirmek için seviye belirlemelerle bilgisini sınar. Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev,
11 Meslekî alanındaki başlangıç seviyesindeki Almanca bilgisiyle gerekli Almanca formları doldurur. Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Benzetim, Sınav , Portfolyo,
12 Meslekî alanındaki başlangıç seviyesindeki Almanca konuşmaları yeni kelimelerle geliştirir. Diyalog kurar. Başlangıç seviyesindeki Almanca konuşmaları tekrarlar, rol oynar ve gerçekleştirir. Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Sınav , Portfolyo, Performans Görevi,
13 Meslekî alandaki basitleştirilmiş Almancayı duyar ve örnekleri dikkatle dinler. Bilim dalına uygun metinleri okur ve görsel sunumları dinler, anlamaya çalışır ve örneklemeyle tekrarlamaya çalışır. Başlangıç seviyesindeki Almanca soru-cevaplı diyaloglarda (Türkçe açıklamalı), alternatif cevaplarla, rol oynamayla ve benzetimle, bilim dalına uygun ve konuya ilişkin tartışır ve çözüm sunar. Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, Sınav , Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu

"Menschen" daF Kursbuch A1.1 Hueber Verlag / Sandra Evans, Franz Specht

Ders Kaynakları

"Menschen" daF Kursbuch A1.1 Hueber Verlag / Sandra Evans, Franz Specht

Ek Kaynaklar:

Landeskunde, Hueber V. Aussprachespiele, Hirschfeld, Ursula; Klett. Niebisch, Daniela. Schritte International-1. Hueber Verlag, 2012; Funk, Herrmann. Studio d A1-Teilband 1 Kurs- und Übungsbuch. Cornelsen Verlag, 2008. Vokabeltaschenbuch; Deutsch-Türkisch-Deutsch Wörterbuch; Studio d A1-Audio-CD; Cengiz, Birgit. Almanca Dilbilgisi. Sümer Kitabevi. Learn To Speak German Deluxe, eLanguage LLC 2006, Interaktif Öğrenim Çözümü Seti, EuroSoft Language Software

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenme X
2 Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz edebilme
3 Yabancı dil becerisini geliştirme X
4 Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz edebilme
5 Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz edebilme
6 Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakabilme X
7 Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz edebilme X
8 Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenme X
9 Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenme X
10 Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz edebilme
11 İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenme
12 Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz edebilme X
13 Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz edebilme
14 Uluslararası Güvenlik sorunlarını ve bu alana ilişkin teorik yaklaşımlarını inceleme
15 Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme
16 Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirme X
17 İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme
18 Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeleme X
19 Temel bilgisayar becerilerini edinme
20 Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanma X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 85
1. Ödev 5
2. Ödev 5
3. Ödev 5
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 6 1 6
Ara Sınav 1 18 18
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 3 3
Final 1 28 28
Toplam İş Yükü 113
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,52
Dersin AKTS Kredisi 5