Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yabancı Dil Almanca III ULI 475 7 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

YOK

Önerilen Seçmeli Dersler
ULI 362 YABANCI DİL ALMANCA II
ULI 355 YABANCI DİL ALMANCA I

 

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. HALİL İRFAN MERCAN
Dersi Verenler Öğr.Gör. HALİL İRFAN MERCAN,
Dersin Yardımcıları

Öğr.Gör. HALİL İRFAN MERCAN

Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Öğrencinin yabancı dil gerektiren iş ve eğitim ortamlarında, uluslararası etkinliklerde Almancayı kullanabilmesidir. Dersin dili (gerektiğinde Türkçe açıklamalı) Almancadır.

Dersin İçeriği

Önceki öğrenim yılına göre öğrencinin uluslararası iş ve eğitim ortamlarındaki diyalogları geliştirmesi; diyalogdaki konuşma başarısında telaffuzunu ve çeşitli kriterlerde (konuşma, dinleme, okuma, dilbilgisi, Kelime hazinesi, yazma) Almancayı geliştirmesi ve ticari yazışma örnekleriyle Almancanın iş hayatına yönelik öğrenilmesi dersin amacı ve içeriğidir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Metin içeriğini özetler. Almanca metinleri konusuna göre düzenler. Almanca metinleri tanımlar. Kendi yabancı dil öğrenme çizelgesini oluşturur. Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
2 Geldiği seviyeyi Almanca ifade eder. Uluslararasıcılık bağlamındaki kavramları tanır. Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Tartışma, Soru-Cevap,
3 Uluslararası terimleri, uluslararası kullanılan ifadeleri, yabancı dilde, anadilde ayırt eder ve karşılaştırır. Gezi / Gözlem, Tartışma,
4 Almanca metinleri anladığına, özetlediğine, konusuna göre düzenlediğine hüküm verir. Problem Çözme, Tartışma, Soru-Cevap,
5 Almanca konuşulan ülkelerin kültürel nitelikleri hakkında bilgi edinir. Bölümünün içeriğiyle ilgili ortamlarla Almanca ders bilgisini denetler. Bunun üzerinden bilgiler edinir, yorum katar, bilimsel verilerle analizde bulunur. Deney ve Laboratuvar, Örnek Olay, Soru-Cevap,
6 Kendi sözlüğünü geliştirir. Uluslararası yazışmalarda dilsel çözümleri oluşturmada grup çalışmasında yer alır. Gözlem, Gezi / Gözlem, Eğitsel Oyun, Grupla Çalışma,
7 Almanca konuşmaları yeni kelimelerle geliştirir. Almanca ifadesini geliştirir. Kompliman yapar. İlgi alanları ve hobileri hakkında tanımlamada bulunur. Rol Oynama, Örnek Olay, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Anlatım,
8 Davet oluşturur. Örnek olaylarla bir teklifi onaylamayı ve reddetmeyi bilir. Sözleşmeye (randevuya) uyum sağlayamadığında (katılamadığında) neden ve mazeret belirtir. Deney ve Laboratuvar, Proje, Problem Çözme, Grupla Çalışma,
9 Dil Enternasyonalizmine uygun ve Almancaya yabancı olan kelimeleri öğrenme amacına göre uyarlar. Boş zaman etkinliklerini Almanca dile getirir. Takvimle ilgili zamansal kavramları Almanca kullanır. Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Proje, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
10 Almanca konuşulan ülkelerin kültürel nitelikleri hakkında bilgi edinir. Bu içeriği bölümüyle ilgili mesleklerdeki ilişkisi üzerinde bilgiler edinir, yorum katar. Bilimsel verilerin analizlerini inceler. Gözlem, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Lesen / Schreiben: E-Mail: Termine vereinbaren und verschieben. Okuma / yazma: E-posta: randevuları düzenleyin ve taşıyın. Edatlar: önce, sonra, içinde, için. Temporale Präpositionen: vor, nach, in, für. Wünsche äußern und über Pläne sprechen. Präpositionen mit/ohne. Modalverb: wollen. Dileklerini dile getir ve planlar hakkında konuş.
2 Lesen: Zeitungstext für Pläne. Lesen zur Gesundheit: Ratgeber. Körperteile. Kreatives Schreiben. Imperativ(Sie) Modalverb: "sollen". Okuma: Gazete metni. Sağlık hakkında okuma: Danışma. Vücut parçaları. Yaratıcı yazı yazma. Emir: Siz. Modal fiil: "olmalıdır".
3 Aussehen und Charakter. Gesundheit und Krankheit. Hören/Sprechen: Schmerzen beschreiben. Ratschläge geben. Über Krankheiten sprechen. Dış görünüm ve kişilik. Sağlık. Dinle / Konuş: Acıyı tanımlamak. Tavsiye verme. Hastalıklar hakkında konuşmak. Sağlık ve hastalık.
4 Präteritum war,hatte. Perfekt nicht trennbare Verben. Wortbildung "un-". Aussehen und Charakter. Dış görünüm ve kişilik. Ayrılmaz fiiller. Kelime oluşumu "un-".
5 Hören: Smalltalk. Sprechen: Personenbeschreiben; erstaunt reagieren. im Haushalt. Sprechen: Bitten und Aufforderungen. Konuşma: Kişi Tanımlama; şaşkınlıkla tepki verme. Ev idaresi: Konuşma: İstekler ve itirazlar.
6 Imperativ (du/ihr). Personalpronomen im Akkusativ. Tagebucheintrag. Schreiben: E-Mail. Aktivitäten im Haushalt. Okuma: Günlük girişi. Ev işlerinde ve idaresindeki faaliyetler. Yazma: E-posta. Akkusativ halinde şahıs zamiri.
7 Lesen: Tagebucheintrag. Schreiben: E-Mail. Imperativ (du/ihr). Personalpronomenim Akkusativ. Aktivitäten im Haushalt. Okuma: Günlük girişi. Yazma: E-posta. Akkusativ halinde şahıs zamiri. Ev işlerinde ve idaresindeki faaliyetler.
8 Wiederholungen. Diktat und Kurzprüfung. Regeln in Verkehr und Umwelt. Modalverben: "dürfen, müssen". Tekrarlar. Diktat /Sınama / Sözlü. Trafik ve çevrede kurallar. Modal fiiller: "dürfen, müssen".
9 Regeln: Bei Rot musst du stehen,bei Grün darfst du gehen. Seine Meinung sagen. über Regeln sprechen. Lesen: Zeitungskolumne. Über Kleidungsprechen und sie bewerten. Kurallar: Kırmızı ile durmak. Yeşil ile gidebilmek. Fikir beyan etmek. Kurallar hakkında konuşmak. Okuma: Gazete sütunu. Giysiler hakkında konuşma ve değerlendirme.
10 Diktat und Quiz-Test. Wichtige Wörter und Wendungen. Aussagen verstärken. Lesen: Forumsbeiträge. Komparation. Vergleiche. Önemli kelimeler ve ifadeler. İfadeleri güçlendirmek. Okuma: Forum gönderileri. Komparation. Karşılaştırmalar.
11 Lesen / Schreiben: Kleidungsstückebenennen. Vorlieben und Bewertungen ausdrücken. Komparation: gut, gern, viel. Frageartikel: welch-: Welches Hemd? Okuma / Yazma: Giysi isimlendirme. Tercihleri ve değerlendirmeleri ifade etmek. Karşılaştırma: iyi, daha çok tercih ederek, çok... Soru Kelimesi: Hangi?
12 Sprechen:Gründe angeben. Über das Wetter sprechen. Lesen: Blog. Schreiben: Postkarte. Wortbildung: "-los". Konjunktion: "denn". Konuşma: Sebepler sunma. Hava durumu hakkında konuşma. Okuma: Blog. Yazma: Kartpostal. Kelime bilgisi: "-los". Bağlaç: "denn"
13 Wünsche aeußern. Gratulieren. Feste und feiern. Wettervorhersage. Konjunktiv II "würde". Ordinalzahlen. Konjunktion "denn". Himmelsrichtungen.
14 Hören: Interviews . Sprechen: über Feste und Reisen sprechen. Lesen: Informationstexte. Konjunktion "denn". Himmelsrichtungen. Konjunktiv II "würde". Ordinalzahlen.
Kaynaklar
Ders Notu

"Menschen" daF Kursbuch A1.2 Hueber Verlag / Sandra Evans, Franz Specht

Ders Kaynakları

"Menschen" daF Kursbuch A1 Hueber Verlag / Sandra Evans, Franz Specht
Ek Kaynaklar:
Linie 1 Einstiegskurs.
Deutsch im Alltag
Kurs- und Übungsbuch
Susan Kaufmann, Lutz Rohrmann, Annalisa Scarpa-Diewald 2018 Klett Verlag;
Landeskunde, Hueber V. Aussprachespiele, Hirschfeld, Ursula; Klett. Niebisch, Daniela. Schritte International-1. Hueber Verlag, Funk,
Bab.la-Wörterbuch.
Cengiz, Birgit. Almanca Dilbilgisi. Sümer Kitabevi.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenme X
2 Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz edebilme
3 Yabancı dil becerisini geliştirme X
4 Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz edebilme
5 Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz edebilme
6 Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakabilme X
7 Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz edebilme X
8 Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenme X
9 Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenme X
10 Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz edebilme
11 İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenme
12 Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz edebilme X
13 Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz edebilme
14 Uluslararası güvenlik sorunlarını ve uluslararası güncel sorunları inceleme
15 Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme
16 Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirme X
17 İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme
18 Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeleme X
19 Temel bilgisayar becerilerini edinme
20 Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanma X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20
1 Metin içeriğini özetler. Almanca metinleri konusuna göre düzenler. Almanca metinleri tanımlar. Kendi yabancı dil öğrenme çizelgesini oluşturur.
2 Geldiği seviyeyi Almanca ifade eder. Uluslararasıcılık bağlamındaki kavramları tanır.
3 Uluslararası terimleri, uluslararası kullanılan ifadeleri, yabancı dilde, anadilde ayırt eder ve karşılaştırır.
4 Almanca metinleri anladığına, özetlediğine, konusuna göre düzenlediğine hüküm verir.
5 Almanca konuşulan ülkelerin kültürel nitelikleri hakkında bilgi edinir. Bölümünün içeriğiyle ilgili ortamlarla Almanca ders bilgisini denetler. Bunun üzerinden bilgiler edinir, yorum katar, bilimsel verilerle analizde bulunur.
6 Kendi sözlüğünü geliştirir. Uluslararası yazışmalarda dilsel çözümleri oluşturmada grup çalışmasında yer alır.
7 Almanca konuşmaları yeni kelimelerle geliştirir. Almanca ifadesini geliştirir. Kompliman yapar. İlgi alanları ve hobileri hakkında tanımlamada bulunur.
8 Davet oluşturur. Örnek olaylarla bir teklifi onaylamayı ve reddetmeyi bilir. Sözleşmeye (randevuya) uyum sağlayamadığında (katılamadığında) neden ve mazeret belirtir.
9 Dil Enternasyonalizmine uygun ve Almancaya yabancı olan kelimeleri öğrenme amacına göre uyarlar. Boş zaman etkinliklerini Almanca dile getirir. Takvimle ilgili zamansal kavramları Almanca kullanır.
10 Almanca konuşulan ülkelerin kültürel nitelikleri hakkında bilgi edinir. Bu içeriği bölümüyle ilgili mesleklerdeki ilişkisi üzerinde bilgiler edinir, yorum katar. Bilimsel verilerin analizlerini inceler.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 5
2. Ödev 5
1. Proje / Tasarım 30
1. Ara Sınav 60
Toplam 100
1. Final 55
1. Yıl İçinin Başarıya 45
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 14 14
Ödev 2 8 16
Performans Görevi (Uygulama) 1 1 1
Final 1 25 25
Proje / Tasarım 1 18 18
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,44
Dersin AKTS Kredisi 5