Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yabancı Dil Almanca III | ULI 475 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri |
|
||||
Önerilen Seçmeli Dersler |
|
||||
Dersin Dili | Türkçe | ||||
Dersin Seviyesi | Lisans | ||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HALİL İRFAN MERCAN | ||||
Dersi Verenler | Öğr.Gör. HALİL İRFAN MERCAN, | ||||
Dersin Yardımcıları | Öğr.Gör. HALİL İRFAN MERCAN |
||||
Dersin Kategorisi | Diğer | ||||
Dersin Amacı | Öğrencinin yabancı dil gerektiren iş ve eğitim ortamlarında, uluslararası etkinliklerde Almancayı kullanabilmesidir. Dersin dili (gerektiğinde Türkçe açıklamalı) Almancadır. |
||||
Dersin İçeriği | Önceki öğrenim yılına göre öğrencinin uluslararası iş ve eğitim ortamlarındaki diyalogları geliştirmesi; diyalogdaki konuşma başarısında telaffuzunu ve çeşitli kriterlerde (konuşma, dinleme, okuma, dilbilgisi, Kelime hazinesi, yazma) Almancayı geliştirmesi ve ticari yazışma örnekleriyle Almancanın iş hayatına yönelik öğrenilmesi dersin amacı ve içeriğidir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Metin içeriğini özetler. Almanca metinleri konusuna göre düzenler. Almanca metinleri tanımlar. Kendi yabancı dil öğrenme çizelgesini oluşturur. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
2 | Geldiği seviyeyi Almanca ifade eder. Uluslararasıcılık bağlamındaki kavramları tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
3 | Uluslararası terimleri, uluslararası kullanılan ifadeleri, yabancı dilde, anadilde ayırt eder ve karşılaştırır. | Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
4 | Almanca metinleri anladığına, özetlediğine, konusuna göre düzenlediğine hüküm verir. | Grup Çalışması, | Ödev, |
5 | Almanca konuşulan ülkelerin kültürel nitelikleri hakkında bilgi edinir. Bölümünün içeriğiyle ilgili ortamlarla Almanca ders bilgisini denetler. Bunun üzerinden bilgiler edinir, yorum katar, bilimsel verilerle analizde bulunur. | Soru-Cevap, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, | Ödev, Performans Görevi, |
6 | Kendi sözlüğünü geliştirir. Uluslararası yazışmalarda dilsel çözümleri oluşturmada grup çalışmasında yer alır. | Gösterip Yaptırma, | Ödev, Portfolyo, Performans Görevi, |
7 | Almanca konuşmaları yeni kelimelerle geliştirir. Almanca ifadesini geliştirir. Kompliman yapar. İlgi alanları ve hobileri hakkında tanımlamada bulunur. | Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
8 | Davet oluşturur. Örnek olaylarla bir teklifi onaylamayı ve reddetmeyi bilir. Sözleşmeye (randevuya) uyum sağlayamadığında (katılamadığında) neden ve mazeret belirtir. | Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Altı Şapka, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Portfolyo, |
9 | Dil Enternasyonalizmine uygun ve Almancaya yabancı olan kelimeleri öğrenme amacına göre uyarlar. Boş zaman etkinliklerini Almanca dile getirir. Takvimle ilgili zamansal kavramları Almanca kullanır. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Performans Görevi, |
10 | Almanca konuşulan ülkelerin kültürel nitelikleri hakkında bilgi edinir. Bu içeriği bölümüyle ilgili mesleklerdeki ilişkisi üzerinde bilgiler edinir, yorum katar. Bilimsel verilerin analizlerini inceler. | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | "Menschen" daF Kursbuch A1.2 Hueber Verlag / Sandra Evans, Franz Specht |
Ders Kaynakları | "Menschen" daF Kursbuch A1.2 Hueber Verlag / Sandra Evans, Franz Specht Ek Kaynaklar: Landeskunde, Hueber V. Aussprachespiele, Hirschfeld, Ursula; Klett. Niebisch, Daniela. Schritte International-1. Hueber Verlag, 2012; Funk, Herrmann. Studio d A1-Teilband 1 Kurs- und Übungsbuch. Cornelsen Verlag, 2008. Vokabeltaschenbuch; Deutsch-Türkisch-Deutsch Wörterbuch; Studio d A1-Audio-CD; Cengiz, Birgit. Almanca Dilbilgisi. Sümer Kitabevi. Learn To Speak German Deluxe, eLanguage LLC 2006, Interaktif Öğrenim Çözümü Seti, EuroSoft Language Software |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenme | X | |||||
2 | Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz edebilme | ||||||
3 | Yabancı dil becerisini geliştirme | X | |||||
4 | Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz edebilme | ||||||
5 | Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz edebilme | ||||||
6 | Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakabilme | X | |||||
7 | Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz edebilme | X | |||||
8 | Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenme | X | |||||
9 | Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenme | X | |||||
10 | Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz edebilme | ||||||
11 | İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenme | ||||||
12 | Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz edebilme | X | |||||
13 | Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz edebilme | ||||||
14 | Uluslararası Güvenlik sorunlarını ve bu alana ilişkin teorik yaklaşımlarını inceleme | ||||||
15 | Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme | ||||||
16 | Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirme | X | |||||
17 | İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme | ||||||
18 | Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeleme | X | |||||
19 | Temel bilgisayar becerilerini edinme | ||||||
20 | Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanma | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Metin içeriğini özetler. Almanca metinleri konusuna göre düzenler. Almanca metinleri tanımlar. Kendi yabancı dil öğrenme çizelgesini oluşturur. | ||||||||||||||||||||
2 | Geldiği seviyeyi Almanca ifade eder. Uluslararasıcılık bağlamındaki kavramları tanır. | ||||||||||||||||||||
3 | Uluslararası terimleri, uluslararası kullanılan ifadeleri, yabancı dilde, anadilde ayırt eder ve karşılaştırır. | ||||||||||||||||||||
4 | Almanca metinleri anladığına, özetlediğine, konusuna göre düzenlediğine hüküm verir. | ||||||||||||||||||||
5 | Almanca konuşulan ülkelerin kültürel nitelikleri hakkında bilgi edinir. Bölümünün içeriğiyle ilgili ortamlarla Almanca ders bilgisini denetler. Bunun üzerinden bilgiler edinir, yorum katar, bilimsel verilerle analizde bulunur. | ||||||||||||||||||||
6 | Kendi sözlüğünü geliştirir. Uluslararası yazışmalarda dilsel çözümleri oluşturmada grup çalışmasında yer alır. | ||||||||||||||||||||
7 | Almanca konuşmaları yeni kelimelerle geliştirir. Almanca ifadesini geliştirir. Kompliman yapar. İlgi alanları ve hobileri hakkında tanımlamada bulunur. | ||||||||||||||||||||
8 | Davet oluşturur. Örnek olaylarla bir teklifi onaylamayı ve reddetmeyi bilir. Sözleşmeye (randevuya) uyum sağlayamadığında (katılamadığında) neden ve mazeret belirtir. | ||||||||||||||||||||
9 | Dil Enternasyonalizmine uygun ve Almancaya yabancı olan kelimeleri öğrenme amacına göre uyarlar. Boş zaman etkinliklerini Almanca dile getirir. Takvimle ilgili zamansal kavramları Almanca kullanır. | ||||||||||||||||||||
10 | Almanca konuşulan ülkelerin kültürel nitelikleri hakkında bilgi edinir. Bu içeriği bölümüyle ilgili mesleklerdeki ilişkisi üzerinde bilgiler edinir, yorum katar. Bilimsel verilerin analizlerini inceler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 85 |
1. Ödev | 5 |
2. Ödev | 5 |
3. Ödev | 5 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 18 | 18 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |