Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yabancı Dil Almanca III ULI 475 7 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
ULI 362 YABANCI DİL ALMANCA II

 

Önerilen Seçmeli Dersler
ULI 362 YABANCI DİL ALMANCA II
ULI 355 YABANCI DİL ALMANCA I

 

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. HALİL İRFAN MERCAN
Dersi Verenler Öğr.Gör. HALİL İRFAN MERCAN,
Dersin Yardımcıları

Öğr.Gör. HALİL İRFAN MERCAN

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencinin yabancı dil gerektiren iş ve eğitim ortamlarında, uluslararası etkinliklerde Almancayı kullanabilmesidir. Dersin dili (gerektiğinde Türkçe açıklamalı) Almancadır.

Dersin İçeriği

Önceki öğrenim yılına göre öğrencinin uluslararası iş ve eğitim ortamlarındaki diyalogları geliştirmesi; diyalogdaki konuşma başarısında telaffuzunu ve çeşitli kriterlerde (konuşma, dinleme, okuma, dilbilgisi, Kelime hazinesi, yazma) Almancayı geliştirmesi ve ticari yazışma örnekleriyle Almancanın iş hayatına yönelik öğrenilmesi dersin amacı ve içeriğidir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Metin içeriğini özetler. Almanca metinleri konusuna göre düzenler. Almanca metinleri tanımlar. Kendi yabancı dil öğrenme çizelgesini oluşturur. Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav,
2 Geldiği seviyeyi Almanca ifade eder. Uluslararasıcılık bağlamındaki kavramları tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Sözlü Sınav,
3 Uluslararası terimleri, uluslararası kullanılan ifadeleri, yabancı dilde, anadilde ayırt eder ve karşılaştırır. Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
4 Almanca metinleri anladığına, özetlediğine, konusuna göre düzenlediğine hüküm verir. Grup Çalışması, Ödev,
5 Almanca konuşulan ülkelerin kültürel nitelikleri hakkında bilgi edinir. Bölümünün içeriğiyle ilgili ortamlarla Almanca ders bilgisini denetler. Bunun üzerinden bilgiler edinir, yorum katar, bilimsel verilerle analizde bulunur. Soru-Cevap, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Ödev, Performans Görevi,
6 Kendi sözlüğünü geliştirir. Uluslararası yazışmalarda dilsel çözümleri oluşturmada grup çalışmasında yer alır. Gösterip Yaptırma, Ödev, Portfolyo, Performans Görevi,
7 Almanca konuşmaları yeni kelimelerle geliştirir. Almanca ifadesini geliştirir. Kompliman yapar. İlgi alanları ve hobileri hakkında tanımlamada bulunur. Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Örnek Olay, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
8 Davet oluşturur. Örnek olaylarla bir teklifi onaylamayı ve reddetmeyi bilir. Sözleşmeye (randevuya) uyum sağlayamadığında (katılamadığında) neden ve mazeret belirtir. Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Altı Şapka, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev, Portfolyo,
9 Dil Enternasyonalizmine uygun ve Almancaya yabancı olan kelimeleri öğrenme amacına göre uyarlar. Boş zaman etkinliklerini Almanca dile getirir. Takvimle ilgili zamansal kavramları Almanca kullanır. Anlatım, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Performans Görevi,
10 Almanca konuşulan ülkelerin kültürel nitelikleri hakkında bilgi edinir. Bu içeriği bölümüyle ilgili mesleklerdeki ilişkisi üzerinde bilgiler edinir, yorum katar. Bilimsel verilerin analizlerini inceler. Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu

"Menschen" daF Kursbuch A1.2 Hueber Verlag / Sandra Evans, Franz Specht

Ders Kaynakları

"Menschen" daF Kursbuch A1.2 Hueber Verlag / Sandra Evans, Franz Specht

Ek Kaynaklar:

Landeskunde, Hueber V. Aussprachespiele, Hirschfeld, Ursula; Klett. Niebisch, Daniela. Schritte International-1. Hueber Verlag, 2012; Funk, Herrmann. Studio d A1-Teilband 1 Kurs- und Übungsbuch. Cornelsen Verlag, 2008. Vokabeltaschenbuch; Deutsch-Türkisch-Deutsch Wörterbuch; Studio d A1-Audio-CD; Cengiz, Birgit. Almanca Dilbilgisi. Sümer Kitabevi. Learn To Speak German Deluxe, eLanguage LLC 2006, Interaktif Öğrenim Çözümü Seti, EuroSoft Language Software

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenme X
2 Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz edebilme
3 Yabancı dil becerisini geliştirme X
4 Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz edebilme
5 Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz edebilme
6 Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakabilme X
7 Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz edebilme X
8 Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenme X
9 Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenme X
10 Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz edebilme
11 İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenme
12 Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz edebilme X
13 Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz edebilme
14 Uluslararası Güvenlik sorunlarını ve bu alana ilişkin teorik yaklaşımlarını inceleme
15 Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme
16 Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirme X
17 İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme
18 Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeleme X
19 Temel bilgisayar becerilerini edinme
20 Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanma X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20
1 Metin içeriğini özetler. Almanca metinleri konusuna göre düzenler. Almanca metinleri tanımlar. Kendi yabancı dil öğrenme çizelgesini oluşturur.
2 Geldiği seviyeyi Almanca ifade eder. Uluslararasıcılık bağlamındaki kavramları tanır.
3 Uluslararası terimleri, uluslararası kullanılan ifadeleri, yabancı dilde, anadilde ayırt eder ve karşılaştırır.
4 Almanca metinleri anladığına, özetlediğine, konusuna göre düzenlediğine hüküm verir.
5 Almanca konuşulan ülkelerin kültürel nitelikleri hakkında bilgi edinir. Bölümünün içeriğiyle ilgili ortamlarla Almanca ders bilgisini denetler. Bunun üzerinden bilgiler edinir, yorum katar, bilimsel verilerle analizde bulunur.
6 Kendi sözlüğünü geliştirir. Uluslararası yazışmalarda dilsel çözümleri oluşturmada grup çalışmasında yer alır.
7 Almanca konuşmaları yeni kelimelerle geliştirir. Almanca ifadesini geliştirir. Kompliman yapar. İlgi alanları ve hobileri hakkında tanımlamada bulunur.
8 Davet oluşturur. Örnek olaylarla bir teklifi onaylamayı ve reddetmeyi bilir. Sözleşmeye (randevuya) uyum sağlayamadığında (katılamadığında) neden ve mazeret belirtir.
9 Dil Enternasyonalizmine uygun ve Almancaya yabancı olan kelimeleri öğrenme amacına göre uyarlar. Boş zaman etkinliklerini Almanca dile getirir. Takvimle ilgili zamansal kavramları Almanca kullanır.
10 Almanca konuşulan ülkelerin kültürel nitelikleri hakkında bilgi edinir. Bu içeriği bölümüyle ilgili mesleklerdeki ilişkisi üzerinde bilgiler edinir, yorum katar. Bilimsel verilerin analizlerini inceler.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 85
1. Ödev 5
2. Ödev 5
3. Ödev 5
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 6 1 6
Ara Sınav 1 18 18
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 3 3
Final 1 28 28
Toplam İş Yükü 113
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,52
dersAKTSKredisi 5