Program Çıktıları
Sıra | Program Çıktıları | |
---|---|---|
1 | İKY alanına ilişkin kuramsal bilgisini derinleştirir. | |
2 | :İlgili diğer disiplinlere ilişkin kuramsal bilgisini derinleştirir. | |
3 | :İKY alanına ilişkin akademik kaynakları çok yönlü ve eleştirel olarak ele alır. | |
4 | :İKY alanındaki uygulamaları eleştirel bakış açısıyla analiz eder. | |
5 | Farklı kuramsal perspektifler ile İKY araştırmaları tasarlar ve uygular. | |
6 | Elde ettiği verileri farklı yaklaşımlar ile analiz eder, yorumlar ve raporlar. | |
7 | Türkiye'deki İKY uygulamalarını uluslararası perspektifle değerlendirir. | |
8 | İK alanındaki farklı ülke uygulamalarını sınıflandırır ve analiz eder. | |
9 | Bilişim alanındaki gelişmeleri takip eder ve İKY alanına uygular. | |
10 | İK alanındaki yazılımları uygulamada kullanılır. | |
11 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | |
12 | ||
13 | ||
14 | ||
15 | ||
16 | ||
17 |
BİLGİ / Kuramsal, Olgusal
1. İKY alanına ilişkin kuramsal bilgisini derinleştirir.
2. :İlgili diğer disiplinlere ilişkin kuramsal bilgisini derinleştirir.
5. Farklı kuramsal perspektifler ile İKY araştırmaları tasarlar ve uygular.
7. Türkiye'deki İKY uygulamalarını uluslararası perspektifle değerlendirir.
8. İK alanındaki farklı ülke uygulamalarını sınıflandırır ve analiz eder.
BECERİLER / Bilişsel, Uygulamalı
3. :İKY alanına ilişkin akademik kaynakları çok yönlü ve eleştirel olarak ele alır.
4. :İKY alanındaki uygulamaları eleştirel bakış açısıyla analiz eder.
5. Farklı kuramsal perspektifler ile İKY araştırmaları tasarlar ve uygular.
6. Elde ettiği verileri farklı yaklaşımlar ile analiz eder, yorumlar ve raporlar.
10. İK alanındaki yazılımları uygulamada kullanılır.
YETKİNLİKLER / Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
4. :İKY alanındaki uygulamaları eleştirel bakış açısıyla analiz eder.
5. Farklı kuramsal perspektifler ile İKY araştırmaları tasarlar ve uygular.
YETKİNLİKLER / Öğrenme Yetkinliği
7. Türkiye'deki İKY uygulamalarını uluslararası perspektifle değerlendirir.
8. İK alanındaki farklı ülke uygulamalarını sınıflandırır ve analiz eder.
9. Bilişim alanındaki gelişmeleri takip eder ve İKY alanına uygular.
10. İK alanındaki yazılımları uygulamada kullanılır.
YETKİNLİKLER / Alana Özgü Yetkinlik
6. Elde ettiği verileri farklı yaklaşımlar ile analiz eder, yorumlar ve raporlar.
9. Bilişim alanındaki gelişmeleri takip eder ve İKY alanına uygular.
10. İK alanındaki yazılımları uygulamada kullanılır.
YÇ | Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi |
---|---|
1 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
2 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
3 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
4 | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, |
5 | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
6 | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
8 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
9 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
10 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
11 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
13 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
15 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
16 | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
YÇ 1 | YÇ 2 | YÇ 3 | YÇ 4 | YÇ 5 | YÇ 6 | YÇ 7 | YÇ 8 | YÇ 9 | YÇ 10 | YÇ 11 | YÇ 12 | YÇ 13 | YÇ 14 | YÇ 15 | YÇ 16 | |
PÇ 1 | 4 | 3 | ||||||||||||||
PÇ 2 | 3 | 3 | ||||||||||||||
PÇ 3 | 4 | 3 | 3 | |||||||||||||
PÇ 4 | 3 | 3 | ||||||||||||||
PÇ 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | ||||||||||||
PÇ 6 | 3 | 4 | 4 | |||||||||||||
PÇ 7 | 3 | 1 | 4 | 3 | 4 | 4 | ||||||||||
PÇ 8 | 3 | 2 | 3 | |||||||||||||
PÇ 9 | 3 | 3 | ||||||||||||||
PÇ 10 | 2 | |||||||||||||||
PÇ 11 | ||||||||||||||||
PÇ 12 | ||||||||||||||||
PÇ 13 | ||||||||||||||||
PÇ 14 | ||||||||||||||||
PÇ 15 | ||||||||||||||||
PÇ 16 | ||||||||||||||||
PÇ 17 |