Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sanat ve Ekoloji II | RES 550 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi KEVSER AKÇIL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sanatı tarihi ve felsefi bağlamda incelemek, ekolojik pratikler üzerinden eleştiri geliştirmek, alternatif uygulamalar üretmek. |
Dersin İçeriği | Erken modern dönemden günümüze kadar olan örneklerden yola çıkarak küresel bağlamda sanatın ekoloji ile ilişkilerini tarihi ve felsefi yaklaşımları, malzemeleri öğrenmek, küresel ve yerel sanatsal pratik eleştirileri yapmak ve kendi manitesfosunu oluşturup alternatif uygulamalar üretmek. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ekolojik sorunlara yönelik çalışan işbirlikçi sanat projelerini inceler. | ||
2 | Katılımcı sanat veya işbirlikçi ekolojik sanat projesi geliştirir. | ||
3 | Dijital araçların ve yeni medya teknolojilerinin ekolojik sanatta kullanımını öğrenir. | ||
4 | İş birliği yapılan sanat projelerinin dijital araçlarla ilişkisini öğrenir, öneriler üretir. | ||
5 | Politik ekoloji, performans sanatı, aktivizm arasındaki ilişkileri öğrenir. | ||
6 | Ekolojik bağlamda işbirlikçi, katılımcı sanat, performans, aktivist sanat pratiklerine eleştirel düşünce geliştirebilir. | ||
7 | Doğa ve ses üzerine düşünür, sanatsal bağlama taşır. | ||
8 | Ekolojik sorunlara dikkat çeken sanat pratiklerini inceler, tartışır, yeni öneriler sunar. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Katılımcı Sanat ve Ekoloji Toplum temelli sanat projeleri ve ekolojik sorunlara dair sanat pratikleri tartışılır. Öğrenciler, iş birliği yaparak küçük ölçekli bir proje tasarlar. | |
2 | 1. hafta tasarlanan iş birliği sanat projesi geliştirilir. | |
3 | Teknoloji, Yeni Medya ve Ekolojik Sanat Dijital araçların ve yeni medya teknolojilerinin ekolojik sanatta kullanımı incelenir. İş birliği yapılan sanat projesi dijital araçlarla ilişkisi değerlendirilir, geliştirilir. | |
4 | Dijital araçların ve yeni medya teknolojilerinin ekolojik sanatta kullanımı incelenmeye devam edilir. İş birliği projesinin değerlendirmesi yapılır. | |
5 | Performans sanatının ekolojik sorunları ele almak için nasıl kullanılabileceği tartışılmaya devam edilir. Açık havada bir performans tasarlama ve gerçekleştirme çalışması yapılır. | |
6 | Doğa ve Ses Doğal seslerin ve ekolojik ses manzaralarının sanatta kullanımı tartışılır. Öğrencilerle birlikte bir ses kaydı atölyesi düzenlenir. | |
7 | Doğal seslerin ve ekolojik ses manzaralarının sanatta kullanımı tartışılır. Öğrencilerle birlikte bir ses kaydı atölyesi düzenlenir. | |
8 | Doğal seslerin ve ekolojik ses manzaralarının sanatta kullanımı tartışılır. Öğrencilerle birlikte bir ses kaydı atölyesi düzenlenir. | |
9 | Doğal seslerin ve ekolojik ses manzaralarının sanatta kullanımı tartışılır. Öğrencilerle birlikte bir ses kaydı atölyesi düzenlenir. | |
10 | Doğal seslerin ve ekolojik ses manzaralarının sanatta kullanımı tartışılır. Öğrencilerle birlikte bir ses kaydı atölyesi düzenlenir. | |
11 | Yerel ekolojik sistemler ve bu sistemlerin sanatsal yansımaları incelenir. Yerel çevrede bir alan gezisi düzenlenir ve gözlem notları alınır. | |
12 | Ekolojik hareketler ve sanatsal aktivizm örnekleri incelenir. Öğrenciler, ekolojik soruna dikkat çeken aktivist sanat hareketlerinden seçki yapıp, sunum ile sanat hareketlerinin değerlendirmesini yapar. Doğa ve Ses çalışmaları değerlendirilir. | |
13 | Öğrencilerin aktivist sanat hareketleri ile ilgili sunumu devam eder. Doğa ve Ses çalışmaları değerlendirilir. | |
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Sanat ve Ekoloji (Sanat/Yaşam/Üretim), Der. Eda Sezgin, İletişin Yay. 2022 Angus, Ian. (2021). Antroposen’le Yüzleşmek: Fosil Kapitalizm ve Dünya Sisteminin Krizi. (Çev. Nuray Onuk). İstanbul: Marx-21 Yayıncılık. Barad, Karen. (2019). Meşakkatli Zaman/lar ve Hiçlik Ekolojileri: Tekrar-Dönme, Tekrar-Hatırlama ve Hesaplanamazla Yüzleşme. Çev. Bülent. O. Doğan. Cogito YKY Sanat Yayıncılık A.Ş. Sayı: 95-96. Demos, T.J. (2017). Aganist the Anthropocene: Visual Culture and Environment Today. Berlin: Sternberg Press. Demos, T.K. (2016). Decolonizing Nature: Contemporary Art and the Politics of Ecology. Berlin: Sternberg Press. Altvater, Elmar. (2016). Anthropocene or Capitalocene: Nature, History, and the Crisis of Capitalism içinde The Capitalocene, or, Geoengineering Against Capitalism’s Planetary Boundaries. ed. J.W. Moore. Oakland: PM Press. Harraway, Donna. (2015). Art in the Anthropocene: Encounters Among Aesthetics, Politics, Environments and Epistemologies içinde Anthropocene, Capitalocene, Chthulhucene: Donna Haraway in conversation with Martha Kenney. ed. Heather Davis ve Etienne Turpin. London: Open Humanities Press. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | ||||||
6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | ||||||
7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | ||||||
8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ekolojik sorunlara yönelik çalışan işbirlikçi sanat projelerini inceler. | ||||||||
2 | Katılımcı sanat veya işbirlikçi ekolojik sanat projesi geliştirir. | ||||||||
3 | Dijital araçların ve yeni medya teknolojilerinin ekolojik sanatta kullanımını öğrenir. | ||||||||
4 | İş birliği yapılan sanat projelerinin dijital araçlarla ilişkisini öğrenir, öneriler üretir. | ||||||||
5 | Politik ekoloji, performans sanatı, aktivizm arasındaki ilişkileri öğrenir. | ||||||||
6 | Ekolojik bağlamda işbirlikçi, katılımcı sanat, performans, aktivist sanat pratiklerine eleştirel düşünce geliştirebilir. | ||||||||
7 | Doğa ve ses üzerine düşünür, sanatsal bağlama taşır. | ||||||||
8 | Ekolojik sorunlara dikkat çeken sanat pratiklerini inceler, tartışır, yeni öneriler sunar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 0 |
Toplam | 0 |
1. Final | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Proje / Tasarım | 1 | 24 | 24 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |