Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İngilizce II ING 150 2 3 + 0 3 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. UMUT KAYA
Dersi Verenler Öğr.Gör. MAHMUT BİRLİK, Öğr.Gör. TUBA PELİN ÖRS, Öğr.Gör. GÜLŞEN ÖZDEMİR, Öğr.Gör. NURDAN KARASU, Öğr.Gör. ZEHRA ÖZARFAT, Öğr.Gör. HÜLYA YILMAZ ÇAMUR, Öğr.Gör. ÖMER İLHAN, Öğr.Gör. AYŞE CELEPLİ, Öğr.Gör. UMUT KAYA,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı’na (CEFR) göre, öğrencilerin eğitim, iş ve günlük hayatlarında ihtiyaç duyabilecekleri İngilizce dil becerilerini B1 düzeyinde kazandırmak.

Dersin İçeriği

Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı’na (CEFR) göre, öğrencilerin eğitim, iş ve günlük hayatlarında ihtiyaç duyabilecekleri İngilizce dil becerilerini B1 düzeyinde kazandırmak için gerekli basılı veya elektronik materyaller ile etkinliklerden oluşmaktadır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 R1. The learner can understand texts that consist mainly of high frequency everyday or job-related language. Tartışma, Anlatım, Çoktan Seçmeli Testler,
2 R2. The learner can understand the description of events, feelings and wishes in personal letters. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Çoktan Seçmeli Testler,
3 L1. The learner can understand the main points of clear standard speech on familiar matters regularly encountered in work, school, leisure, etc. Soru-Cevap, Çoktan Seçmeli Testler, Doğru Yanlış Testleri,
4 L2. The learner can understand the main point of many radio or TV programmes on current affairs or topics of personal and professional interest when the delivery is slow and clear. Soru-Cevap, Doğru Yanlış Testleri, Çoktan Seçmeli Testler,
5 S1. The learner can deal with daily conversations whilst travelling in an area where the language is spoken. Gösterip Yaptırma, Çoktan Seçmeli Testler,
6 W1. The learner can write connected sentences on topics which are familiar or of personal interest. Gösterip Yaptırma, Çoktan Seçmeli Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Coursebook

Workbook

Handout

Worksheet

Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
0 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 a Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi;
1 b Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 a Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi;
2 b Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 a Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi.
5 b Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 a Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 b Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 c Bireysel çalışma becerisi.
7 a Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi,
7 b En az bir yabancı dil bilgisi. X
7 c Etkin sunum yapabilme becerisi.
7 d Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 a Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi,
9 b Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 a Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi;
10 b Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık
10 c Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 a Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;
11 b Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12 Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık,
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 a PÇ 1 b PÇ 2 a PÇ 2 b PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 a PÇ 5 b PÇ 6 a PÇ 6 b PÇ 6 c PÇ 7 a PÇ 7 b PÇ 7 c PÇ 7 d PÇ 8 PÇ 9 a PÇ 9 b PÇ 10 a PÇ 10 b PÇ 10 c PÇ 11 a PÇ 11 b PÇ 12
1 R1. The learner can understand texts that consist mainly of high frequency everyday or job-related language.
2 R2. The learner can understand the description of events, feelings and wishes in personal letters.
3 L1. The learner can understand the main points of clear standard speech on familiar matters regularly encountered in work, school, leisure, etc.
4 L2. The learner can understand the main point of many radio or TV programmes on current affairs or topics of personal and professional interest when the delivery is slow and clear.
5 S1. The learner can deal with daily conversations whilst travelling in an area where the language is spoken.
6 W1. The learner can write connected sentences on topics which are familiar or of personal interest.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ara Sınav 70
Toplam 100
1. Final 50
Toplam 50
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)