Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mesleki İngilizce | TAR 439 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA SARI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, genel, mesleki ve tarihî bağlamlarda seçilmiş okuma parçaları ve alıştırmalar yoluyla öğrencilerin İngilizce okuma ve anlama becerilerini geliştirmek; ayrıca tarih alanına özgü terminoloji ve akademik anlatım biçimlerine odaklanarak İngilizce konuşma ve yazma yetkinliklerine katkı sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Ders kapsamında genel olarak akademik ve mesleki İngilizce, özel olarak ise tarih yazımı, tarihsel kavramlar ve tarihî metinlerle ilgili kelime bilgisi ile okuma ve anlama becerileri geliştirilecektir. Ayrıca, öğrencilerin tarih alanında İngilizce yazma ve konuşma becerilerini geliştirmelerine yönelik katkılar sağlanacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tarih alanında mesleki İngilizce bilgisinin önemini kavrayabilir. | ||
2 | Tarih disiplinine özgü temel İngilizce terimleri anlayabilir ve etkili bir şekilde kullanabilir. | ||
3 | Tarihsel konularla ilgili İngilizce dilinde yeterli bilgiye sahip olabilir. | ||
4 | Alanına ilişkin düşünce ve değerlendirmelerini, tarihsel kavram ve terimleri kullanarak İngilizce olarak ifade edebilir. | ||
5 | Tarih alanına dair İngilizce yazılmış akademik metinleri ve belgeleri okuyup anlayabilir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Introducing Yourself in an Academic Context (Field of Study, Interests, Career Goals) | |
2 | Biographies of Key Historical Figures (e.g., Atatürk, Churchill, Ibn Khaldun) | |
3 | Seçilmiş Okumalar: İmparatorlukların Dünya Tarihindeki Rolü | |
4 | ||
5 | ||
6 | ||
7 | ||
8 | ||
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | - Academic English for Humanities Students (Ch. 1, self-presentation tasks) - Purdue OWL: “Academic Introductions” - Famous People in History by DK Readers - History: The Definitive Visual Guide (relevant profiles) - The British Empire: A Very Short Introduction by Ashley Jackson - World History Encyclopedia: “Empires Through Time” - World War I: A Short History by Michael Howard - BBC History: “Causes of World War I” (Intermediate-Advanced) - The Industrial Revolution for Students by Gale Cengage - Khan Academy: “Industrial Revolution Overview” - The Ottoman Empire: A Short History by Suraiya Faroqhi - Ottoman Government and Society by Stanford J. Shaw (selected excerpts) - Colonialism: A Theoretical Overview by Jürgen Osterhammel - UN Chronicle Archive: “End of Colonialism” - Reading Primary Sources by Miriam Dobson & Benjamin Ziemann - Stanford History Education Group (SHEG): “Historical Thinking Skills” - Modernization Theory and the Sociological Study of Development by C. E. Black - The Nation-State in Historical Perspective (open access articles) - Memory in Culture by Astrid Erll (Ch. 1–2) - Journal of Social History: Selected open-access articles - The Pursuit of History by John Tosh (Ch. 3–4) - What Is History? by E.H. Carr (selected readings) - Cambridge Academic English – History Module - University of Manchester Academic Phrasebank - Presenting in English by Mark Powell |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır. | ||||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | ||||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür. | ||||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | ||||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | ||||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | ||||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | ||||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tarih alanında mesleki İngilizce bilgisinin önemini kavrayabilir. | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | |
2 | Tarih disiplinine özgü temel İngilizce terimleri anlayabilir ve etkili bir şekilde kullanabilir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 |
3 | Tarihsel konularla ilgili İngilizce dilinde yeterli bilgiye sahip olabilir. | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
4 | Alanına ilişkin düşünce ve değerlendirmelerini, tarihsel kavram ve terimleri kullanarak İngilizce olarak ifade edebilir. | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
5 | Tarih alanına dair İngilizce yazılmış akademik metinleri ve belgeleri okuyup anlayabilir. | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|