| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bağlamsal Dilbilgisi I | ELT 107 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MELİHA RABİYE ŞİMŞEK |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. MELİHA RABİYE ŞİMŞEK, |
| Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Meliha R. Şimşek |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | İleri düzeydeki yapıları bağlam içerisinde tanımak ve çözümlemek, biçim-anlam-işlev üçlüsünü kavramak ve duruma uygun dil kullanımları konusunda edinç geliştirmek ve anlatımda doğruluk ile güvenci artırmak |
| Dersin İçeriği | Kip, zaman, görünüm, (karşı)olgusallık, geçişlilik gibi sözcüksel-dilbilgisel kavramları tanıma, tümce ve tümce-ötesi düzeyde çözümlemeler yaparak dilsel farkındalığı artırma, kullanımı en sorunlu birimler için hata kaynağını saptama ve iletişimsel öğretim etkinlikleri içinde bağlama uygun kullanımları pekiştirme. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Tümce bileşenleri, türleri, zaman, görünüm, çatı gibi dilbilgisel ulamlar arasındaki ilişkileri kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Farklı metin türlerini çözümleyerek, ileri düzeydeki yapıların kullanımına ilişkin eleştirel bakış açısı kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Biçim-işlev bilgisini pekiştirmenin yanı sıra, etkileşimsel etkinlikler aracılığıyla ileri düzeydeki yapılar üzerindeki hakimiyetini geliştirir. | Proje, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, Performans Değerlendirme, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders tanıtımı | |
| 2 | Karşılaştırmalı zamanlar (I) : Zaman, Kip ve Görünüm | |
| 3 | Karşılaştırmalı zamanlar (II) : Zaman, Kip ve Görünüm | |
| 4 | Temel kipsellik kavramları (I): Yeterlik, gereklilik ve önerilebilirlik | |
| 5 | Temel kipsellik kavramları (II): İzin ve mantıksal olasılık | |
| 6 | İngilizce kipsellik: Gerçek/Yarı-öbeksel kipsel eylemler ve bilgisel (olmayan) kipsellik | |
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | Koşul Tümcecikleri (I): Olgusallık-karşıolgusallık (Şimdiki zaman) | |
| 9 | Koşul Tümcecikleri (II): Olgusallık-karşıolgusallık (Geçmiş zaman) | |
| 10 | Edilgenleştirme (I): Geçişlilik | |
| 11 | Edilgenleştirme (II): İzleksel gelişim | |
| 12 | Öğrenci projelerinin değerlendirilmesi | |
| 13 | Öğrenci projelerin değerlendirilmesi | |
| 14 | Pekiştirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | SABİS |
| Ders Kaynakları | Elbaum, S. N. (2021). Grammar in context 3 (7th. Ed.). Cengage Learning. Maurer, J. (2017). Focus on grammar 5 (5th. Ed.). Pearson. Vince, M. (2008). Macmillan English grammar in context. Macmillan Education. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. | ||||||
| 2 | Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. | X | |||||
| 3 | Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. | ||||||
| 4 | Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır. | ||||||
| 5 | Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. | ||||||
| 6 | Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır. | ||||||
| 7 | Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. | ||||||
| 8 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. | X | |||||
| 9 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. | X | |||||
| 10 | Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. | ||||||
| 11 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. | X | |||||
| 12 | Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tümce bileşenleri, türleri, zaman, görünüm, çatı gibi dilbilgisel ulamlar arasındaki ilişkileri kavrar. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||
| 2 | Farklı metin türlerini çözümleyerek, ileri düzeydeki yapıların kullanımına ilişkin eleştirel bakış açısı kazanır. | ||||||||||||
| 3 | Biçim-işlev bilgisini pekiştirmenin yanı sıra, etkileşimsel etkinlikler aracılığıyla ileri düzeydeki yapılar üzerindeki hakimiyetini geliştirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 8 | 8 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 68 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,72 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||