Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İleri Dinleme ve Konuşma Becerileri II ELT 104 2 2 + 2 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. AYDIN ÇELENK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Kerem Can Alpay

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Farklı okuma ve dinleme metinlerini iletişim odaklı çalışmalara dahil ederek, öğrencilerin alımlayıcı becerilerinin yanı sıra üretken becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.Bunlara ek olarak, iletişimde meydana gelebilecek aksaklıkları giderici stratejilerin geliştirilmesi de amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bu ders Dinleme ve Konuşma Becerileri I dersinin devamıdır. Ders, resmi ve gayri resmi bağlamlarda öğrencilerin sözlü iletişim becerilerini geliştirmek amacıyla tartışma, rol oynama, bireysel ve grup sunumları ve doğaçlama konuşma gibi iletişime yönelik çalışmaları kapsamaktadır. Uygulamalar, öğrencileri düşünmeye yöneltmeyi amaçlamalı ve iletişim kurmaya ilgi uyandırmak amacıyla, güncel konular, ilginç gerçekler, dikkat çekici söylemler ve ileri düzey edebi metinler kullanılmalıdır. Öğrencilerin farkındalık kazanması için, sık yapılan sesletim hataları listelenip tartışılabilir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dinleme ve konuşma metinlerini analiz eder.
2 Hedef dildeki konuşmacıların belli durumlarda kullandığı kelime, ifade ve yapıları nasıl kullandığını sorgular.
3 Yabancı dilde üretilmiş olan film, müzik, kitap gibi yapıtları inceleyerek kendi kültürü ile karşılaştırır.
4 Yabancı dilde farklı bağlamlarda kullanılan yapıları, ifadeleri ve kelimeleri belirler.
5 Konuşmanın amacına uygun kelime, ifade ve yapıları seçerek kullanır.
6 Dilin kullanım amacı, yeri ve dinleyicilere uygun yapı, kelime ve ifadeleri seçmek için stratejiler belirler.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bilgilendirici konuşma
2 Sunum yapma, bilgi verme
3 Sorgulama
4 Münazara, bilgi verme, sunum yapma
5 Bildirim
6 Sorulara cevap verme
7 Kullanışlı yapılar
8 Çeşitli Dinleme Materyalleri Üzerine Kurulu Tartışmalar
9 Görsel Materyaller Yardımıyla Beyin Fırtınası
10 Seminerler
11 Seminerler
12 Grup sunumları
13 Grup sunumları
14 Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Avery, P., & Ehrlich, S. (1992). Teaching American pronunciation.

Baker, A., & Goldstein, S. (1990). Pronunciation pairs: An introductory course for students of English. Cambridge: Cambridge University Press.
Grant, L. (1993). Well said: Advanced English pronunciation. MA: Heinle & Heinle.Roach, P. (2010). English Phonetics and Phonology Fourth Edition: A Practical Course. Ernst Klett Sprachen.

Roach, P. (2010). English Phonetics and Phonology Fourth Edition: A Practical Course. Ernst Klett Sprachen.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır.
2 Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır.
3 Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır.
4 Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır.
5 Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür.
6 Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır.
7 Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular.
8 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur.
9 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır.
10 Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular.
11 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir.
12 Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Dinleme ve konuşma metinlerini analiz eder.
2 Hedef dildeki konuşmacıların belli durumlarda kullandığı kelime, ifade ve yapıları nasıl kullandığını sorgular.
3 Yabancı dilde üretilmiş olan film, müzik, kitap gibi yapıtları inceleyerek kendi kültürü ile karşılaştırır.
4 Yabancı dilde farklı bağlamlarda kullanılan yapıları, ifadeleri ve kelimeleri belirler.
5 Konuşmanın amacına uygun kelime, ifade ve yapıları seçerek kullanır.
6 Dilin kullanım amacı, yeri ve dinleyicilere uygun yapı, kelime ve ifadeleri seçmek için stratejiler belirler.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 30
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ödev 1 6 6
Ara Sınav 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 106
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,24
dersAKTSKredisi 4