Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Enerji Dönüşümünün Temelleri | FIZ 619 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | FIZ 542 - YENİLENEBİLİR ENERJİ KAYNAKLARINA GİRİŞ
|
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NAGİHAN DELİBAŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi NAGİHAN DELİBAŞ, |
Dersin Yardımcıları | Prof. Dr. Aligholi Niaei, Prof. Dr. Ali ÇORUH |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Bu ders, enerji sistemlerine uygulanan termodinamik, fizik ve ulaşımın temellerini kapsar. Konular, güç ve ulaşım sistemlerinde termal, mekanik ve elektriksel süreçlerde enerji dönüşümü ve depolanmasının analizini içerir ve verimlilik, performans ve çevresel etki bu aşamada incelenir. Uygulamalar arasında yakıt reformu ve alternatif yakıtlar, hidrojen, yakıt hücreleri ve piller, yanma, kataliz , fosil, nükleer kullanan kombine ve hibrit güç çevrimleri ile yenilenebilir kaynaklar bulunmaktadır. |
Dersin İçeriği | 1. Giriş, Enerji Zorlukları , 2. Termodinamik, 2.1. Dönüşüm Verimliliğini Analiz Etmek için Araçlar 2.2. İdeal Gaz Karışımları ve Ayırma, 3. Sıvılaştırma ve Gaz Depolama, 4. Kimyasal Termodinamik, 4.1. Elektrokimyasal Termodinamik, 5. Sonlu Akımda Yakıt Hücreleri, 6. Enerji Depolama, 6.1. Elektroliz 6.2. Piller, 6.3. Güneş Fotovoltaiği, 7. Termo-mekanik Dönüşüm, 8. Isıl Enerji, 8.1. Güneş Isıl Enerjisi 8.2. Jeotermal Enerji, 9. Gaz Ayırma Teknolojileri, 9.1. CO2 Yakalama ve Depolama, 10. Enerji Sistemi Modellemesi ve Örnekleri, 10.1. Rüzgar Enerjisi, 10.2. Enerji ve Malzemeler, 10.3. Biyokütle Enerjisi |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | ders notları, online sunumlar/ online vize-ödev-final soruları |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Enerji Zorlukları | |
2 | Termodinamik, Dönüşüm Verimliliğini Analiz Etmek için Araçlar | |
3 | Termodinamik-II,İdeal Gaz Karışımları ve Ayırma | |
4 | Sıvılaştırma ve Gaz Depolama | |
5 | Kimyasal Termodinamik, Elektrokimyasal Termodinamik | |
6 | Sonlu Akımda Yakıt Hücreleri | |
7 | Enerji Depolama-Elektroliz | |
8 | Piller | |
9 | Güneş Fotovoltaiği, Termo-mekanik Dönüşüm | |
10 | Isıl Enerji, Güneş Isıl Enerjisi, Jeotermal Enerji | |
11 | Gaz Ayırma Teknolojileri, CO2 Yakalama ve Depolama | |
12 | Enerji Sistemi Modellemesi ve Örnekleri, Rüzgar Enerjisi | |
13 | Enerji ve Malzemeler, Biyokütle Enerjisi | |
14 | "Öğrenci Sunumları" |
Kaynaklar | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Notu |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Kaynakları | 1. https://ocw.mit.edu/courses/2-60j-fundamentals-of-advanced-energy-conversion-spring-2020/pages/lecture-notes/ 2. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://kampussozluk.com/Public/front/PDFDosyalar/174060656519.pdf 3. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://pages.mtu.edu/~jstallen/courses/MEEM4200/lectures/MEEM4200-5290_Part01_Introduction_to_Energy_01-14-2018.pdf 4. Çengel, Y.A. Ve Boles M.A, Termodinamik Mühendislik Yaklaşımıyla, Çeviri Editörü: Ali Pınarbaşı, 5.Baskı, Güven Bilimsel kitabından alınmıştır. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
7 | Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, laboratuvar, modem cihaz, yazılım, yöntem, tasarım hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olur, yeni düşünce-yöntem-tasarım-uygulama geliştirir, akademik düzeyde elde ettiği özgün sonuçları bilimsel aktarım yollarıyla (makale, proje, bildiri..vs.) paylaşıp yorumlar. | X | |||||
8 | Fizikte uzmanlık alanı ile ilgili sorunların farkına varır, bağımsız olarak eleştirel bakış, sorgulama ve problem çözme becerilerini kullanıp sorumluluk alarak yenilik, strateji, uygulama planları geliştirir, geliştirdiği planları kalite süreçleri çerçevesinde uygulamaya dönüştürmeye liderlik eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | ders notları, online sunumlar/ online vize-ödev-final soruları | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
Toplam | 50 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|