| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Porselenin Tarihi | SRM 603 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç. DİCLE ÖNEY ERTÜRK |
| Dersi Verenler | Doç. DİCLE ÖNEY ERTÜRK, |
| Dersin Yardımcıları | - |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Dünya tarihinde önemli ölçüde değer gören porselenin; tarihsel gelişimini, kültürlerarası etkileşimi ve yayılımını aktarmaktır. |
| Dersin İçeriği | Çin’de başlayan porselen üretiminin ipek yolu üzerinden İslam coğrafyası ve Avrupa’ya yayılımı, estetik ve biçimsel dönüşümü neden-sonuç ilişkisi bağlamında tartışılacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, alan bilgilerini derinleştirerek bilimsel araştırma yöntemleri ile yeni bilgilere ulaşabilir ve değerlendirebilir. | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Porselenin Tanımı, Türleri ve Kullanım Alanları | |
| 2 | Porselenin Keşfi (Jingdezhen) | |
| 3 | Song Hanedanlığı Döneminde Porselen Üretimi | |
| 4 | Ming Hanedanlığı Döneminde Porselen Üretimi | |
| 5 | Qing Hanedanlığı Dönemi Porselen Üretimi | |
| 6 | Kore ve Japon Porselenleri | |
| 7 | Porselenin Uzakdoğu'dan Batıya İhracatı | |
| 8 | Porseleni Keşfetme Girişimleri (İslam Dönemi-Osmanlı Dönemi) | |
| 9 | Porseleni Keşfetme Girişimleri (Avrupa) | |
| 10 | İtalya ve Hollanda Porselenleri | |
| 11 | İspanya ve Portekiz Porselenleri | |
| 12 | Avrupa'da İlk Sert Porselen Üretimi (Meissen Porselen Fabrikası) | |
| 13 | Fransız ve İngiliz Porselenleri | |
| 14 | Osmanlı Döneminde Porselen Üretimi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Guimei, Yang (2021), An Illustrated Brief History Of Chinese Porcelain, History-Culture-Aesthetics, Shanghai Press and Publishing Development Co., LTD. He, Li (1996), Chinese Ceramics: A New Comprehensive Survey From The Asian, Published by Rizzoli. Honolulu Academy of Arts (2005), Yakimono: 4000 Years of Japanese Ceramics, Distributed by University of Washington Press. Hunter, Robert (2007), Ceramics in America, Published by Chipstone Foundation. Kerr, R. (2004). Song Dynasty Ceramics, V & A Museum, Far Eastern Series. London, England: V&A Publications. Koh, S. J. (1969). The Place of The Pottery and Porcelain Industry in East Asian History. July/December Vol. 1 No. 1. Journal of Korean Studies. Kusakabe, Masakazu (2005), Japanese Wood Fired Ceramics, KP Books. Küçükerman, Önder (1987), Dünya Saraylarının Prestij Teknolojisi: Porselen Sanatı ve Yıldız Çini Fabrikası, Sümerbank Yayınları. Lee, S. (2004, October). In Pursuit of White: Porcelain in the Joseon Dynasty, 1392–1910. Tichane, Robert (1998), Celadon Blues, Published by Krause. Wardell, Sasha (2004), Porcelain and Bone China, Crowood Press. Wardropper, Ian (1992), News From A Radiant Future: Soviet Porcelain From The Collection, Art Institute of Chicago. Whyman, Caroline (1994), Porcelain, University of Pennsylvania Press. Wilson, Richard L. (1995), Inside Japanese Ceramics: A Primer of Materials, Techniques, Published by Weatherhill.
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce veya araştırmalar ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek; bilime ve sanata yenilik getirecek özgün tanımlara, tasarımlara ya da eserlere ulaşmak. | X | |||||
| 2 | Alanı ile ilgili uygulamalı ya da kuramsal çalışmalarda; yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek, alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde teknik, artistik ve üslüpsal açıdan üst düzeyde ustalık kazanabilmek. | ||||||
| 3 | Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak saptayabilir ve çözüm yöntemi geliştirebilir. | ||||||
| 4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. | ||||||
| 5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve çözüm üretebilir. | ||||||
| 6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2). | ||||||
| 7 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir ve geliştirebilir. | ||||||
| 8 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
| 9 | Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, alan bilgilerini derinleştirerek bilimsel araştırma yöntemleri ile yeni bilgilere ulaşabilir ve değerlendirebilir. | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 2 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 50 |
| 2. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Ödev | 2 | 40 | 80 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 148 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||