| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | DKH 513 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEKİYE TURAN |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. KEVSER İLÇİOĞLU, Doç.Dr. ZEKİYE TURAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
| Dersin Amacı | Öğrenciye araştırma sürecini planlama, kaynakları etkin kullanma, verileri analiz etme ve sonuçları akademik biçimde sunma becerilerini kazandırmayı amaçlar. |
| Dersin İçeriği | Bilimsel araştırmanın etik ilkelerinden başlayarak problem tanımı, literatür taraması, araştırma desenleri, veri toplama ve analiz yöntemleri, bulguların raporlanması, bilimsel yazım kuralları ve seminer sunum tekniklerini kapsar. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bilimsel araştırma sürecini planlar ve yürütür. | Problem Çözme, Anlatım, Tartışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 2 | Akademik kaynakları bulur ve kullanır. | Problem Çözme, Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 3 | Araştırma bulgularını analiz eder ve yorumlar. | Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 4 | Bilimsel sunum yapar ve iletişim becerilerini uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilimsel araştırmanın önemi ve etik ilkeler | Literatür tarama |
| 2 | Araştırma türleri: nicel, nitel, karma yöntemler | Literatür tarama |
| 3 | Araştırma probleminin belirlenmesi ve araştırma sorusu yazımı | Literatür tarama |
| 4 | Literatür taraması ve kaynak yönetimi | Literatür tarama |
| 5 | Araştırma hipotezi ve kavramsal çerçeve | Literatür tarama |
| 6 | Araştırma desenleri (survey, deneysel, vaka çalışması, meta-analiz) | Literatür tarama |
| 7 | Veri toplama yöntemleri: anket, görüşme, gözlem, doküman analizi | Literatür tarama |
| 8 | Ölçme araçları geliştirme ve geçerlik-güvenirlik | Literatür tarama |
| 9 | Örnekleme yöntemleri ve örneklem büyüklüğü | Literatür tarama |
| 10 | Veri analizi: nicel (SPSS, R) ve nitel (NVivo, MAXQDA) | Literatür tarama |
| 11 | Bulguların raporlanması ve yorumlanması | Literatür tarama |
| 12 | Bilimsel yazım kuralları | Literatür tarama |
| 13 | Seminer sunum teknikleri: akademik iletişim, görsel materyal kullanımı | Literatür tarama |
| 14 | Öğrenci seminer sunumları ve genel değerlendirme | - |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Yok |
| Ders Kaynakları | Okumuş, A. (2023). Bilimsel araştırma teknikleri. İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi. Cemaloğlu, N. (Ed.). (2024). Bilimsel araştırma teknikleri ve etik. Pegem Akademi Yayıncılık. ISBN: 978-625-7052-40-5. Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2018). Research methods in education (8th ed.). Routledge. Flick, U. (2019). An introduction to qualitative research (6th ed.). SAGE Publications. Bryman, A. (2016). Social research methods (5th ed.). Oxford University Press. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Kadın sağlığı sorunlarına kapsamlı ve bütüncü bir bakış açısı geliştirir. | X | |||||
| 2 | Kadın sağlığı sorunlarının nedenlerini analiz eder | X | |||||
| 3 | Kadın ve ailesine yönelik sağlık eğitimi yapabilir | X | |||||
| 4 | Kadın sağlığı sorunlarına yönelik yenilikçi çözüm stratejileri geliştirir | X | |||||
| 5 | Bir yabancı dilde bilimsel yayın takip edecek, yazılı ve sözlü iletişim kurabilir | X | |||||
| 6 | Uzman olarak jinekolojik, obstetrik alanda nitelikli hemşirelik bakımı verir | X | |||||
| 7 | Kadın sağlığını gösteren istatistiksel verileri bilir ve yorumlar | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bilimsel araştırma sürecini planlar ve yürütür. | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 5 |
| 2 | Akademik kaynakları bulur ve kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 5 |
| 3 | Araştırma bulgularını analiz eder ve yorumlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 5 |
| 4 | Bilimsel sunum yapar ve iletişim becerilerini uygular. | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 25 | 25 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Final | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||