| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türk Medeniyet Tarihi | TDE 264 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. PAKİ KÜÇÜKER |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Türk medeniyetini, Türk medeniyet tarihini, önemli şahsiyet ve şaheserlerini öğretmek. |
| Dersin İçeriği | Türk medeniyeti tarihi, kültür, mimari şaheserler ve İslam medeniyetini ayrıntılı olarak verme. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Medeniyet kavramını yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Dünyadaki medenieyleri öğrenir. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
| 3 | İslam medeniyetini bilir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
| 4 | Devlet, ordu ve adalet düzenini anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Medeniyet kavramı, anlamı ve yorumu. | Medeniyet kavramı hakkında bilgi toplamak. |
| 2 | Medeniyet ve şehirleşme. | Medeniyet ve şehirleşme hakkında ön bilgi edinmek. |
| 3 | Dünyada medeniyetler. | Dünya medeniyetleri üzerine yapılan çalışmaları incelemek. |
| 4 | Türk medeniyetinin temel unsurları. | Türk medeniyetinin kapsamını incelemek. |
| 5 | İnsan merkezli medeniyetimiz ve İslam medeniyetinin yakınlığı. | Konu ile ilgili örnek kitap incelemek. |
| 6 | Kültür ve medeniyet. | Kültür hakkında kompozisyon yazmak. |
| 7 | Türk medeniyeti tarihinde ve mîmarî şaheserler. | Türk mimarisi hakkında bilgi edinmek. |
| 8 | Türk medeniyetinin musikide zirve eser ve şahsiyetleri. | Musiki hakkında ansiklopedik bilgi edinmek. |
| 9 | Ara sınav uygulamaları ve değerlendirilmesi. | Genel ders tekrarı yapmak. |
| 10 | Edebiyatta şaheserlerimiz. | Edebiyat şaheserleri hakkında ön çalışma yapmak. |
| 11 | Devlet, ordu ve adalet düzenimiz. | Devlet ve ordu düzeni ile ilgili bilgi toplamak. |
| 12 | Sivil hayat ve gelenekler. | Sivil hayat ve gelenekler hakkında ön okuma yapmak. |
| 13 | Yaşama üslubumuz. | Yaşama üslubumuz ile ilgili bir kompozisyon yazmak. |
| 14 | Kısa sınav ve ödev incelemesi. | Ders tekrarı yapmak. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | İ. Kafesoğlu-Türk Milli Kültürü; Aslanağa-Türk İslam Sanatı; Köprülü- Barthold- İslam Medeniyeti Tarihi; Ö. Özel- Türk Kültürünün Gelişme Çağları; İslam Ansiklopedisi; |
| Ders Kaynakları | Türk Dili ve Edebiyatı Ansiklopedisi; Türk Edebiyatı Tarihi; Türk Medeniyeti; Türk Dili Tarihi; Türkiye Tarihi. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır. | X | |||||
| 2 | Atatürk İlkeleri ve inkılapları konusunda bilgi edinir. | ||||||
| 3 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanmayı amaç edinir. | ||||||
| 4 | Türk dilini ses bilgisi, şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceler. | ||||||
| 5 | Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi olarak ve dil bilgisi açısından değerlendirebilir. | ||||||
| 6 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihi gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve çeviri yazıya aktarır. | X | |||||
| 7 | Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dil bilimi açısından eleştiri yapar. | ||||||
| 8 | Edebi dönemler (klasik veya çağdaş), edebi akımlar ve şahsiyetler üzerinde, mesleki sorumluluk bilinciyle bilimsel, edebi , disiplinler arası araştırmalar yapar. | ||||||
| 9 | Lehçe, şive ve ağız bilgisinin içeriğini anlar; Türkiye Türkçesinin ağızlarına ait metinleri inceler. | ||||||
| 10 | Gerekli metot, yöntem ve teknikleri öğrenerek halk bilimi alanında araştırma ve derleme yapabilir | ||||||
| 11 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur. | X | |||||
| 12 | Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında kullanır ve uygular. | X | |||||
| 13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. | X | |||||
| 14 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve ahlaki değerleri gözetir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Medeniyet kavramını yorumlar. | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| 2 | Dünyadaki medenieyleri öğrenir. | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| 3 | İslam medeniyetini bilir. | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| 4 | Devlet, ordu ve adalet düzenini anlar. | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 30 |
| Toplam | 30 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 133 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||