| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türkoloji Bibliyografyası | TDE 269 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BAHRİ KUŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Tuğçe Takoğlu |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Türkoloji sahasında yapılan çalışmaları öğrencilere tanıtmak; araştırma yaparken kullanacakları kaynak bilgilere daha sistematik ulaşmalarını sağlamak. |
| Dersin İçeriği | Türkoloji sahasında yapılmış bütün akademik çalışmaların tanıtımı. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bibliyografyanın ne anlama geldiğini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 2 | Bibliyografyanın ne işe yaradığını anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 3 | Eski Türkçe üzerine yapılmış çalışmaları sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Orta Türkçe dönemi üzerine yazılmış çalışmaları ve araştırmacıları öğrenir. | Anlatım, Tartışma, | |
| 5 | Çağdaş Türk şiveleri üzerine yapılmış çalışmaları bilir. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bibliyografyanın ne olduğunun, nasıl oluşturulduğunun kavratılması. | Bibliyografyanın ne olduğunu araştırmak. |
| 2 | Türk dilinin bibliyografyasının tespiti yolunda Türk dilinin tarihi dönemlerinin belirlenmesi. | Türk dilinin tarihi dönemlerini araştırmak. |
| 3 | Köktürk Türkçesi dönemi Türklük bilimi üzerine yapılan çalışmaların (Radloff, Thomsen...) tespiti. | Köktürkçe üzerine yapılan çalışmaların listesini çıkarmak. |
| 4 | Uygur Türkçesi dönemi Türklük bilimi üzerine yapılan çalışmaların tespiti. | Uygur Türkçesi üzerine yapılan çalışmaların listesini çıkarmak. |
| 5 | Karahanlı Türkçesi dönemi Türklük bilimi üzerine yapılan çalışmaların tespiti. | Karahanlı Türkçesi üzerine yapılan çalışmaların listesini çıkarmak. |
| 6 | Harezm-Kıpçak Türkçesi dönemi Türklük bilimi üzerine yapılan çalışmaların tespiti. | Harezm-Kıpçak Türkçesi üzerine yapılan çalışmaların listesini çıkarmak. |
| 7 | Çağatay Türkçesi dönemi Türklük bilimi üzerine yapılan çalışmaların tespiti. | Çağatay Türkçesi üzerine yapılan çalışmaların listesini çıkarmak. |
| 8 | Eski Anadolu Türkçesi dönemi Türklük bilimi üzerine yapılan çalışmaların tespiti. | Eski Anadolu Türkçesi üzerine yapılan çalışmaların listesini çıkarmak. |
| 9 | ARA SINAV | Şimdiye dek yapılan çalışmaların genel tekrarını yapmak. |
| 10 | Osmanlı Türkçesi dönemi Türklük bilimi üzerine yapılan çalışmaların tespiti. | Osmanlı Türkçesi üzerine yapılan çalışmaların listesini çıkarmak. |
| 11 | Günümüz Türkçesi dönemi Türklük bilimi üzerine yapılan çalışmaların tespiti. | GünümüzTürkçesi üzerine yapılan çalışmaların listesini çıkarmak. |
| 12 | Türk dilinin tarihi dönemlerinde tespit edilmiş Türkoloji çalışmalarının bir araya getirilip küçük bir Türklük bilimi bibliyografyasının oluşturulması. | Alan içinde yapılmış bibliyografik çalışma örnekleri edinmek. |
| 13 | Oluşturulan bibliyografyanın mevcut bibliyografya çalışmalarıyla karşılaştırılması. | Bir bibliyografik ödev hazırlanması. |
| 14 | Oluşturulan bibliyografyanın mevcut bibliyografya çalışmalarıyla karşılaştırılması. | Dönem tekrarını yapmak. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | A. Bican Ercilasun- Türk Dili Tarihi, Akçağ Yayınları, Ankara 2004. |
| Ders Kaynakları | A. Caferoğlu- Türk Dili Tarihi, Enderun Kitabevi, İstanbul 2013. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır. | X | |||||
| 2 | Atatürk İlkeleri ve inkılapları konusunda bilgi edinir. | ||||||
| 3 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanmayı amaç edinir. | ||||||
| 4 | Türk dilini ses bilgisi, şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceler. | X | |||||
| 5 | Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi olarak ve dil bilgisi açısından değerlendirebilir. | X | |||||
| 6 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihi gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve çeviri yazıya aktarır. | X | |||||
| 7 | Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dil bilimi açısından eleştiri yapar. | ||||||
| 8 | Edebi dönemler (klasik veya çağdaş), edebi akımlar ve şahsiyetler üzerinde, mesleki sorumluluk bilinciyle bilimsel, edebi , disiplinler arası araştırmalar yapar. | ||||||
| 9 | Lehçe, şive ve ağız bilgisinin içeriğini anlar; Türkiye Türkçesinin ağızlarına ait metinleri inceler. | X | |||||
| 10 | Gerekli metot, yöntem ve teknikleri öğrenerek halk bilimi alanında araştırma ve derleme yapabilir | ||||||
| 11 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur. | X | |||||
| 12 | Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında kullanır ve uygular. | X | |||||
| 13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. | X | |||||
| 14 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve ahlaki değerleri gözetir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bibliyografyanın ne anlama geldiğini bilir. | 5 | |||||||||||||
| 2 | Bibliyografyanın ne işe yaradığını anlatır. | 5 | 5 | ||||||||||||
| 3 | Eski Türkçe üzerine yapılmış çalışmaları sıralar. | 5 | |||||||||||||
| 4 | Orta Türkçe dönemi üzerine yazılmış çalışmaları ve araştırmacıları öğrenir. | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
| 5 | Çağdaş Türk şiveleri üzerine yapılmış çalışmaları bilir. | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| Toplam | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 8 | 128 |
| Final | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü | 136 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||