Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çift ve Aile Terapisi | PSK 451 | 7 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MELEK SÜLER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MELEK SÜLER, |
Dersin Yardımcıları | Ar. Gör. Feyza ÖZ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersle öğrenciler, aile terapisini ve bu alandaki başlıca teorileri kavrayabileceklerdir. |
Dersin İçeriği | Bu ders kapsamında; çift ve aile terapilerinin temel kavramları, tarihçesi, genel özellikleri, başlıca teknik ve ilkeleri, ilk görüşme ve seans süreçleri, değerlendirme ve formülasyon yöntemleri, çiftlerin yaşam döngüsü, özel konular ile aile terapisinde yaygın kullanılan klasik ekoller ele alınacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Aile terapisinin temel kavramlarını kavrayabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Aile terapisinin işlevini ve sürecini kavrayabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Aile terapisi alanındaki başlıca teorilerin kavramlarını, öncüllerini ve işleyişlerini kavrayabilme. | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, | |
4 | Aile yaşam döngüsünü tanımlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Yirmibirinci yüzyılda aile terapisini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Aile Kavramı-Çeşitli Bakış Açılarına Göre Aile Türleri | |
1 | Ailenin temel Fonksiyonları ve Aile Organizasyonları | |
2 | Aile Terapisine giriş /Temel Kavramlar | |
2 | Mesleki Etik/ Aile Yaşam Döngüsü | |
3 | Sağlıklı ve işlevsiz aileler /Ailede İletişim Becerileri | |
3 | Sağlıklı ve işlevsiz aileler /Ailede İletişim Becerileri | |
4 | Aile terapisinde Temel Terapötik Beceriler | |
4 | Aile terapisinde Temel Terapötik Beceriler | |
5 | Psikodinamik ve Bowen Aile Terapileri | |
5 | Psikodinamik ve Bowen Aile Terapileri | |
6 | Yaşantısal Aile Terapisi | |
6 | Yaşantısal Aile Terapisi | |
7 | Yapısal Aile Terapisi | |
7 | Yapısal Aile Terapisi | |
8 | Arasınav | |
8 | Arasınav | |
9 | Stratejik Aile Terapisi | |
9 | Stratejik Aile Terapisi | |
10 | Çözüm Odaklı Aile Terapisi | |
10 | Çözüm Odaklı Aile Terapisi | |
11 | Gottman Çift Terapisi | |
12 | Öyküsel Aile terapisi | |
12 | Öyküsel Aile terapisi | |
13 | Boşanma ve Kriz Yaklaşımı | |
13 | Boşanma ve Kriz Yaklaşımı | |
14 | Tek Ebeveynli Ailelerle Çalışma | |
14 | Tek Ebeveynli Ailelerle Çalışma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Nichols, M.P., Aile Terapisi-Kavramlar ve Yöntemler, Kaknüs Yayınları, 2013, İstanbul
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bireylerin davranışlarını ve zihinsel süreçlerini anlamak için uygun yöntem ve tekniklerle veri toplar, analiz eder ve yorumlar. | X | |||||
2 | Psikoloji alanında kullanılan araç, test ve yöntemleri bilimsel etik çerçevesinde seçer, kullanır ve değerlendirir. | X | |||||
3 | Bireysel ve toplumsal sorunları analiz edebilmek için çağdaş kuramsal yaklaşımları ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözüm üretir. | X | |||||
4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde geçerli olan etik ilkeleri benimser ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere uygun davranır. | X | |||||
5 | Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve disiplinler arası ekiplerde etkin biçimde çalışır, sorumluluk alır ve iş birliği yapar. | X | |||||
7 | Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanarak düşüncelerini açık ve anlaşılır şekilde ifade eder; en az bir yabancı dili mesleki düzeyde kullanır. | X | |||||
8 | Psikolojik uygulamaların toplumsal, hukuksal ve çevresel etkileri konusunda farkındalık geliştirir. | X | |||||
9 | Alanla ilgili farklı veri kaynaklarını kullanarak bilimsel araştırma tasarlar, uygular ve sonuçlarını raporlar. | X | |||||
10 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak psikolojik verileri analiz eder ve sunar. | ||||||
11 | En az iki farklı seçmeli ders ve alan dışı ders aracılığıyla çok yönlü bakış açısı geliştirir. | ||||||
12 | Program çıktılarına erişim düzeylerini izlemek ve değerlendirmek üzere ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Aile terapisinin temel kavramlarını kavrayabilme. | 5 | 3 | 4 | 5 | 2 | |||||||
2 | Aile terapisinin işlevini ve sürecini kavrayabilme. | 4 | 3 | ||||||||||
3 | Aile terapisi alanındaki başlıca teorilerin kavramlarını, öncüllerini ve işleyişlerini kavrayabilme. | 4 | 3 | 3 | |||||||||
4 | Aile yaşam döngüsünü tanımlayabilme | 3 | 3 | 3 | |||||||||
5 | Yirmibirinci yüzyılda aile terapisini açıklar | 3 | 2 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |