Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocuk Psikolojisi PSK 417 7 4 + 0 4 5
Ön Koşul Dersleri

Çocuk Gelişimi

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MELEK SÜLER
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi MELEK SÜLER,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Çocuk psikolojisinin temel kavramlarını, gelişim dönemi özelliklerini, aile sistemi içinde çocuk psikolojisi, uyum süreçlerini ve davranış problemlerini öğrenmektir.

Dersin İçeriği

Bu ders; Çocuk Psikolojisinin Konusu,  Bebeklik dönemi ve Bağlanma , Aile ve Çocuk iletişim, Çocuklukta Oyunun Önemi, Çocukta Cinsel Gelişim ve Eğitim,Toplumsal İlişkilerin Gelişimi-Aile, Çocukta Sık karşılaşılan Problemler, Özel eğitim bağlamında Çocuk konularını içermektedir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çocuk ruh sağlığını açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Hiperaktivite, otizm spektrum bozukluğu ve özel öğrenme güçlüklerini karşılaştırır. Anlatım, Soru-Cevap,
3 Çocukların kişilik özelliklerini yorumlar Tartışma, Bireysel Çalışma, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
4 Çocuk psikolojisini etkileyen faktörleri sıralar. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma,
5 Özel sorunlar ve davranış bozukluklarını ayırt eder Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
6 Gelişimsel ve psikolojik problemlerin çözümüne öneriler sunar.
7 Normaldışı gelişim özellikleri ve bu özellikleri gösteren çocuklarla ailelerinin ihtiyaçlarını bilir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çocuk Ruh Sağlığının tanımı ve önemi
2 İlişki Temelli Gelişim Perspektifiyle Bebeklik
3 Nörogelişimsel Yaklaşımla Çocuğun Bütünsel Gelişimi
4 İletişimde Çocuğun İhtiyacını Duymak ve Yanıtlamak
5 Oyun Yoluyla İfade, İletişim ve İyileşme
6 Çocuklukta Sık Karşılaşılan Davranış Problemleri I
7 Çocuklukta Sık Karşılaşılan Davranış Problemleri II
8 Gelişimsel Farklılıklar ve Destekleyici Yaklaşımlar I
9 Gelişimsel Farklılıklar ve Destekleyici Yaklaşımlar II
10 Gelişimsel Farklılıklar ve Destekleyici Yaklaşımlar III
11 Çocukların Farklı Kişiliklerini Keşfetmek
12 İhtiyaçların Farkındalığı ve Sınırların Öğrenilmesi
13 Gelişimsel ve psikolojik problemlerin çözümü
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Haluk Yavuzer- Çocuk Psikolojisi

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bireylerin davranışlarını ve zihinsel süreçlerini anlamak için uygun yöntem ve tekniklerle veri toplar, analiz eder ve yorumlar. X
2 Psikoloji alanında kullanılan araç, test ve yöntemleri bilimsel etik çerçevesinde seçer, kullanır ve değerlendirir. X
3 Bireysel ve toplumsal sorunları analiz edebilmek için çağdaş kuramsal yaklaşımları ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözüm üretir. X
4 Ulusal ve uluslararası düzeyde geçerli olan etik ilkeleri benimser ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere uygun davranır. X
5 Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirir ve kendini sürekli yeniler. X
6 Disiplin içi ve disiplinler arası ekiplerde etkin biçimde çalışır, sorumluluk alır ve iş birliği yapar. X
7 Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanarak düşüncelerini açık ve anlaşılır şekilde ifade eder; en az bir yabancı dili mesleki düzeyde kullanır.
8 Psikolojik uygulamaların toplumsal, hukuksal ve çevresel etkileri konusunda farkındalık geliştirir. X
9 Alanla ilgili farklı veri kaynaklarını kullanarak bilimsel araştırma tasarlar, uygular ve sonuçlarını raporlar.
10 Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak psikolojik verileri analiz eder ve sunar.
11 En az iki farklı seçmeli ders ve alan dışı ders aracılığıyla çok yönlü bakış açısı geliştirir.
12 Program çıktılarına erişim düzeylerini izlemek ve değerlendirmek üzere ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Çocuk ruh sağlığını açıklar 3 3
2 Hiperaktivite, otizm spektrum bozukluğu ve özel öğrenme güçlüklerini karşılaştırır. 4 5 3
3 Çocukların kişilik özelliklerini yorumlar 4 2 5 3
4 Çocuk psikolojisini etkileyen faktörleri sıralar. 3 5 5 1 3
5 Özel sorunlar ve davranış bozukluklarını ayırt eder 3 2
6 Gelişimsel ve psikolojik problemlerin çözümüne öneriler sunar.
7 Normaldışı gelişim özellikleri ve bu özellikleri gösteren çocuklarla ailelerinin ihtiyaçlarını bilir. 4 0 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Toplam İş Yükü 128
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,12
dersAKTSKredisi 5