Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocuk Psikolojisi | PSK 417 | 7 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Çocuk Gelişimi |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MELEK SÜLER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MELEK SÜLER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çocuk psikolojisinin temel kavramlarını, gelişim dönemi özelliklerini, aile sistemi içinde çocuk psikolojisi, uyum süreçlerini ve davranış problemlerini öğrenmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çocuk Psikolojisinin Konusu, Bebeklik dönemi ve Bağlanma , Aile ve Çocuk iletişim, Çocuklukta Oyunun Önemi, Çocukta Cinsel Gelişim ve Eğitim,Toplumsal İlişkilerin Gelişimi-Aile, Çocukta Sık karşılaşılan Problemler, Özel eğitim bağlamında Çocuk konularını içermektedir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çocuk ruh sağlığını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Hiperaktivite, otizm spektrum bozukluğu ve özel öğrenme güçlüklerini karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Çocukların kişilik özelliklerini yorumlar | Tartışma, Bireysel Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
4 | Çocuk psikolojisini etkileyen faktörleri sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
5 | Özel sorunlar ve davranış bozukluklarını ayırt eder | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
6 | Gelişimsel ve psikolojik problemlerin çözümüne öneriler sunar. | ||
7 | Normaldışı gelişim özellikleri ve bu özellikleri gösteren çocuklarla ailelerinin ihtiyaçlarını bilir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuk Ruh Sağlığının tanımı ve önemi | |
2 | İlişki Temelli Gelişim Perspektifiyle Bebeklik | |
3 | Nörogelişimsel Yaklaşımla Çocuğun Bütünsel Gelişimi | |
4 | İletişimde Çocuğun İhtiyacını Duymak ve Yanıtlamak | |
5 | Oyun Yoluyla İfade, İletişim ve İyileşme | |
6 | Çocuklukta Sık Karşılaşılan Davranış Problemleri I | |
7 | Çocuklukta Sık Karşılaşılan Davranış Problemleri II | |
8 | Gelişimsel Farklılıklar ve Destekleyici Yaklaşımlar I | |
9 | Gelişimsel Farklılıklar ve Destekleyici Yaklaşımlar II | |
10 | Gelişimsel Farklılıklar ve Destekleyici Yaklaşımlar III | |
11 | Çocukların Farklı Kişiliklerini Keşfetmek | |
12 | İhtiyaçların Farkındalığı ve Sınırların Öğrenilmesi | |
13 | Gelişimsel ve psikolojik problemlerin çözümü | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Haluk Yavuzer- Çocuk Psikolojisi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bireylerin davranışlarını ve zihinsel süreçlerini anlamak için uygun yöntem ve tekniklerle veri toplar, analiz eder ve yorumlar. | X | |||||
2 | Psikoloji alanında kullanılan araç, test ve yöntemleri bilimsel etik çerçevesinde seçer, kullanır ve değerlendirir. | X | |||||
3 | Bireysel ve toplumsal sorunları analiz edebilmek için çağdaş kuramsal yaklaşımları ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözüm üretir. | X | |||||
4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde geçerli olan etik ilkeleri benimser ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere uygun davranır. | X | |||||
5 | Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve disiplinler arası ekiplerde etkin biçimde çalışır, sorumluluk alır ve iş birliği yapar. | X | |||||
7 | Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanarak düşüncelerini açık ve anlaşılır şekilde ifade eder; en az bir yabancı dili mesleki düzeyde kullanır. | ||||||
8 | Psikolojik uygulamaların toplumsal, hukuksal ve çevresel etkileri konusunda farkındalık geliştirir. | X | |||||
9 | Alanla ilgili farklı veri kaynaklarını kullanarak bilimsel araştırma tasarlar, uygular ve sonuçlarını raporlar. | ||||||
10 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak psikolojik verileri analiz eder ve sunar. | ||||||
11 | En az iki farklı seçmeli ders ve alan dışı ders aracılığıyla çok yönlü bakış açısı geliştirir. | ||||||
12 | Program çıktılarına erişim düzeylerini izlemek ve değerlendirmek üzere ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çocuk ruh sağlığını açıklar | 3 | 3 | ||||||||||
2 | Hiperaktivite, otizm spektrum bozukluğu ve özel öğrenme güçlüklerini karşılaştırır. | 4 | 5 | 3 | |||||||||
3 | Çocukların kişilik özelliklerini yorumlar | 4 | 2 | 5 | 3 | ||||||||
4 | Çocuk psikolojisini etkileyen faktörleri sıralar. | 3 | 5 | 5 | 1 | 3 | |||||||
5 | Özel sorunlar ve davranış bozukluklarını ayırt eder | 3 | 2 | ||||||||||
6 | Gelişimsel ve psikolojik problemlerin çözümüne öneriler sunar. | ||||||||||||
7 | Normaldışı gelişim özellikleri ve bu özellikleri gösteren çocuklarla ailelerinin ihtiyaçlarını bilir. | 4 | 0 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |