Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Psikoloji Tarihi | PSK 103 | 1 | 4 + 2 | 5 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İBRAHİM TAŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İBRAHİM TAŞ, |
Dersin Yardımcıları | Ar. Gör. Mehmet Emin Sağan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerin psikolojinin tarihsel gelişimi ve başlıca ekolleri hakkında bilgi edinmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Psikoloji tarihini, psikolojinin üzerindeki felsefik ve fizyolojik etkileri, yapısalcılık, işlevsellik, davranışçılık gibi akımların modern psikoloji üzerindeki etkilerini anlatmayı hedeflemektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Psikolojinin gelişiminde felsefi akımların etkisini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Psikolojinin gelişiminde etkili olan diğer bilim dallarını (fizyoloji, biyoloji) kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Temel psikoloji kuramları hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Psikolojinin farklı alanlarda (endüstri, klinik, mesleki rehberlik ) kullanımı hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Psikolojide yaygınlıkla kullanılan akımların güncel konumlarını anlayarak psikoloji bilimi ve klinik çalışmalar üzerindeki etkilerini kavramak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikoloji tarihi çalışmalarının incelenmesi | |
2 | Psikoloji üzerindeki felsefi etkiler | |
3 | Fizyolojinin psikoloji üzerindeki etkileri | |
4 | Yapısalcılık | |
5 | İşlevsellik: İlk Etkiler, Gelişimi ve Kuruluşu | |
6 | İşlevselcilik | |
7 | Uygulamalı Psikoloji | |
8 | Uygulamalı Psikoloji | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Davranışçılık: İlk etkiler | |
11 | Yeni davranışçılık | |
12 | Gestalt psikolojisi | |
13 | Psiakanaliz | |
14 | Psikanaliz |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Schultz, D.P. & Schultz, S.P. (2001). Modern Psikoloji Tarihi, Kaknüs Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bireylerin davranışlarını ve zihinsel süreçlerini anlamak için uygun yöntem ve tekniklerle veri toplar, analiz eder ve yorumlar. | X | |||||
2 | Psikoloji alanında kullanılan araç, test ve yöntemleri bilimsel etik çerçevesinde seçer, kullanır ve değerlendirir. | ||||||
3 | Bireysel ve toplumsal sorunları analiz edebilmek için çağdaş kuramsal yaklaşımları ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözüm üretir. | X | |||||
4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde geçerli olan etik ilkeleri benimser ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere uygun davranır. | X | |||||
5 | Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve disiplinler arası ekiplerde etkin biçimde çalışır, sorumluluk alır ve iş birliği yapar. | ||||||
7 | Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanarak düşüncelerini açık ve anlaşılır şekilde ifade eder; en az bir yabancı dili mesleki düzeyde kullanır. | ||||||
8 | Psikolojik uygulamaların toplumsal, hukuksal ve çevresel etkileri konusunda farkındalık geliştirir. | X | |||||
9 | Alanla ilgili farklı veri kaynaklarını kullanarak bilimsel araştırma tasarlar, uygular ve sonuçlarını raporlar. | ||||||
10 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak psikolojik verileri analiz eder ve sunar. | ||||||
11 | En az iki farklı seçmeli ders ve alan dışı ders aracılığıyla çok yönlü bakış açısı geliştirir. | ||||||
12 | Program çıktılarına erişim düzeylerini izlemek ve değerlendirmek üzere ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Psikolojinin gelişiminde felsefi akımların etkisini kavrar | 1 | 0 | 1 | 1 | 2 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2 | Psikolojinin gelişiminde etkili olan diğer bilim dallarını (fizyoloji, biyoloji) kavrar | 1 | 0 | 2 | 1 | 1 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
3 | Temel psikoloji kuramları hakkında bilgi sahibi olur | 0 | 0 | 1 | 0 | 2 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 |
4 | Psikolojinin farklı alanlarda (endüstri, klinik, mesleki rehberlik ) kullanımı hakkında bilgi sahibi olur | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 |
5 | Psikolojide yaygınlıkla kullanılan akımların güncel konumlarını anlayarak psikoloji bilimi ve klinik çalışmalar üzerindeki etkilerini kavramak | 1 | 0 | 2 | 1 | 1 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |