Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
17. Yüzyıl Batı Felsefesi FEL 204 4 4 + 0 4 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. FATMA BERNA YILDIRIM
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

17. yüzyıl filozoflarının düşünclerini serimlemek.

Dersin İçeriği

17. Yüzyıl filozofları.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 17. Yüzyıl düşüncesinin genel seyrini tanır Soru-Cevap, Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 Rönesans ve Hümanizma düşüncesini tanır Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 Kartezyen felsefeyi öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
4 Spinoza felsefesini öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
5 Hobbes felsefesini öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
6 Leibniz felsefesini öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
7 Locke felsefesini öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Rönesans düşüncesi
2 Hümanizma
3 Descartes
4 Descartes
5 Descartes
6 Spinoza
7 Spinoza
8 Spinoza
9 Ara sınav
10 Leibniz
11 Leibniz
12 Leibniz
13 Hobbes
14 Hobbes
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Filozof metinleri.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. X
2 Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. X
3 Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. X
4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. X
5 İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. X
6 Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. X
7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. X
8 Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. X
9 Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır.
11 Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 17. Yüzyıl düşüncesinin genel seyrini tanır 5 4 4 4 4 3 3 3 3 0 0
2 Rönesans ve Hümanizma düşüncesini tanır 5 4 4 4 4 3 3 3 3 0 0
3 Kartezyen felsefeyi öğrenir 5 4 4 4 4 3 3 3 3 0 0
4 Spinoza felsefesini öğrenir 5 4 4 4 3 3 3 3 3 0 0
5 Hobbes felsefesini öğrenir 5 4 4 4 4 3 3 3 3 0 0
6 Leibniz felsefesini öğrenir 5 4 4 4 4 3 3 3 3 0 0
7 Locke felsefesini öğrenir 5 4 4 4 4 3 3 3 3 0 0
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,2
dersAKTSKredisi 5