| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal Bilimler İçin Matematik II | SAU 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | Sosyal Bilimler için Matematik I |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMRE KİŞİ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin mezuniyet sonrası başvuracakları merkezi sınavlara yönelik temel bilgileri kazandırmak |
| Dersin İçeriği | Yüzde, Kar-Zarar ve Faiz Problemleri, Karışım Problemleri, Kümeler-Fonksiyonlar, İşlem-Modüler Aritmetik, Permütasyon-Kombinasyon-Olasılık, Doğruda Açılar- Üçgende Açılar, Üçgende Açıortay, Kenarortay ve Benzerlik Üçgende Uzunluk ve Alan, Dörtgenler, Çember, ve Daire Analitik Geometri Katı Cisimler ve Hacim Grafik Yorumlama ve Tablo Okuma, Sözel Mantık-Mantıksal Muhakeme Problemleri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Temel matematiksel bilgilerle akıl yürütme ve uygulayabilmek | ||
| 2 | Sayılarla ilgili temel matematik problemlerini çözebilmek | ||
| 3 | Problem cümlelerini yorumlamak ve çözümleyebilmek | ||
| 4 | Kümeler üzerindeki temel işlemleri ve bağıntıları anlamak ve çözebilmek | ||
| 5 | Öğrencilerin analitik düşünme kabiliyetini artırmak ya da sağlamak |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Yüzde, Kar-Zarar ve Faiz Problemleri | |
| 2 | Karışım Problemleri | |
| 3 | Kümeler-Fonksiyonlar | |
| 4 | İşlem-Modüler Aritmetik | |
| 5 | Permütasyon-Kombinasyon-Olasılık | |
| 6 | Doğruda Açılar- Üçgende Açılar | |
| 7 | Üçgende Açıortay, Kenarortay ve Benzerlik | |
| 8 | Üçgende Uzunluk ve Alan | |
| 9 | Dörtgenler | |
| 10 | Çember ve Daire | |
| 11 | Analitik Geometri | |
| 12 | Katı Cisimler ve hacim | |
| 13 | Grafik Yorumlama ve Tablo Okuma | |
| 14 | Sözel Mantık-Mantıksal Muhakeme Problemleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Temel matematiksel bilgilerle akıl yürütme ve uygulayabilmek |
| 2 | Sayılarla ilgili temel matematik problemlerini çözebilmek |
| 3 | Problem cümlelerini yorumlamak ve çözümleyebilmek |
| 4 | Kümeler üzerindeki temel işlemleri ve bağıntıları anlamak ve çözebilmek |
| 5 | Öğrencilerin analitik düşünme kabiliyetini artırmak ya da sağlamak |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Final | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü | 78 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||