Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Deniz Biyolojisi | SAU 439 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SELMA HELLİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi SELMA HELLİ, |
Dersin Yardımcıları | Bölümün Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Deniz bilimini ve alt bilim dallarını tanımlama. Yeryuvarının oluşumunu, genel özelliklerini ve yapısal özelliklerini açıklama. Okyanus suyu ve bileşiminin kökenini açıklama. Yeryuvarındaki okyanusları sınıflandırma ve bazı temel özelliklerini açıklama. Okyanus çukurlarının oluşumunu açıklama. Okyanus ve denizlerin jeomorfolojik bölümlerini açıklama. Okyanus ve denizlerin dibini örten sedimentleri açıklama. Su molekülünün temel özelliklerini açıklama, Su döngüsünü açıklama. Deniz suyunun fiziksel özelliklerini ve kimyasal özelliklerini açıklama. Denizel ortam ile karasal ortam arasındaki temel farkları açıklama. Yaşamın kökenini açıklama. Deniz ekolojisi ile ilgili temel terimleri tanımlama. Denize ortamın ekolojik bölümlerini açıklama. Denizel canlıları ekolojik sınıflandırma. Ekolojik faktörlerin canlılar üzerine etkilerini açıklama. Özel kıyı ekosistemlerini açıklama. |
Dersin İçeriği | Okyanus ve denizlerin fiziksel, kimyasal, jeolojik ve biyolojik özellikleri |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Deniz bilimini ve alt bilim dallarını tanımlama | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Yeryuvarının oluşumu, genel özellikleri ve yapısal özelliklerini açıklama | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Okyanus suyu ve bileşiminin kökenini açıklama | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Yeryuvarındaki okyanusları sınıflandırma ve bazı temel özelliklerini açıklama | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Okyanus çukurlarının oluşumunu açıklama | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Okyanus ve denizlerin jeomorfolojik bölümlerini açıklama | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
7 | Okyanus ve denizlerin dibini örten sedimentleri açıklama | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
8 | Su molekülünün temel özelliklerini ve su döngüsünü açıklama | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
9 | Deniz suyunun fiziksel özelliklerini ve kimyasal özelliklerini açıklama | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
10 | Denizel ortam ile karasal ortam arasındaki temel farkları açıklama | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
11 | Yaşamın kökenini açıklama | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
12 | Deniz ekolojisi ile ilgili temel terimleri tanımlama | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
13 | Denizel ortamın ekolojik bölümlerini açıklama | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
14 | Denizel canlıları ekolojik sınıflandırma | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, |
15 | Ekolojik faktörlerin canlılar üzerine etkilerini açıklama | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
16 | Özel kıyı ekosistemlerini açıklama | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Deniz biliminin konusu, tanımı ve alt bilim dalları. Yeryuvarının oluşumu, genel özellikleri ve yapısal özellikleri | |
2 | Okyanus suyu ve bileşiminin kökeni | |
3 | Yeryuvarındaki okyanusların sınıflandırılması ve bazı temel özellikleri | |
4 | Okyanus çukurlarının oluşumu, Okyanus ve deniz diplerinin jeomorfolojik bölümleri | |
5 | Okyanus ve denizlerin dibini örten sedimentler | |
6 | Su molekülünün temel özellikleri, Su döngüsü | |
7 | Deniz suyunun kimyasal özellikleri | |
8 | Deniz suyunun fiziksel özellikleri | |
9 | Ara sınav haftası | |
10 | Yaşam sahası olarak denizler, Yaşamın kökeni | |
11 | Deniz Ekolojisi ile ilgili bazı temel terimler ve tanımları, Denizel ortamın ekolojik bölümleri | |
12 | Denizel canlıların ekolojik sınıflandırılması | |
13 | Ekolojik faktörlerin canlılar üzerindeki etkileri | |
14 | Özel kıyı ekosistemleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Geldiay, R. ve Kocataş, A. 1998. Deniz Biyolojisine Giriş. Ders Kitabı. Genişletilmiş 3. Baskı, Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Kitaplar Serisi No: 31, Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova/İzmir, IX+562 s. Kocataş, A. 2017. Genel Oseanoloji Deniz Bilimlerine Giriş. Dora Yayıncılık. 11. Baskı. XV+357 s. |
Sıra | BİYOLOJİ BÖLÜMÜ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | ||||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | ||||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | ||||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | ||||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | ||||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | ||||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | X | |||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | X | |||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | ||||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. |
Sıra | FEN FAKÜLTESİ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | X | |||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Deniz bilimini ve alt bilim dallarını tanımlama | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
2 | Yeryuvarının oluşumu, genel özellikleri ve yapısal özelliklerini açıklama | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
3 | Okyanus suyu ve bileşiminin kökenini açıklama | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
4 | Yeryuvarındaki okyanusları sınıflandırma ve bazı temel özelliklerini açıklama | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
5 | Okyanus çukurlarının oluşumunu açıklama | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
6 | Okyanus ve denizlerin jeomorfolojik bölümlerini açıklama | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
7 | Okyanus ve denizlerin dibini örten sedimentleri açıklama | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
8 | Su molekülünün temel özelliklerini ve su döngüsünü açıklama | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
9 | Deniz suyunun fiziksel özelliklerini ve kimyasal özelliklerini açıklama | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
10 | Denizel ortam ile karasal ortam arasındaki temel farkları açıklama | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
11 | Yaşamın kökenini açıklama | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
12 | Deniz ekolojisi ile ilgili temel terimleri tanımlama | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
13 | Denizel ortamın ekolojik bölümlerini açıklama | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
14 | Denizel canlıları ekolojik sınıflandırma | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
15 | Ekolojik faktörlerin canlılar üzerine etkilerini açıklama | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
16 | Özel kıyı ekosistemlerini açıklama | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
dersAKTSKredisi | 2 |