| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Muslım Brotherhood and Theır Influence In The Mıddle East (En) | MES 516 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. MOHAMMAD SOLİMAN MUHAMMAD ALZAWAWY |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Ortadoğu çalışmalarına ilgi duyan öğrencilere Modern Ortadoğu ülkelerindeki İhvan hareketini tanıtmak |
| Dersin İçeriği | Muhalefetten Müslüman Kardeşler, Mısır, Tunus, Libya, Fas, Yemen, Suriye, Ürdün, Filistin, Irak ve Körfez’de Müslüman Kardeşler, Uluslar arası Düzen ve Müslüman Kardeşler |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Müslüman Kardeşler´in Ortadoğu siyasetine etkisini inceler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Ortadoğu ve Kuzey Afrika bölgesindeki Müslüman Kardeşler örgütünü öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Müslüman Kardeşlerin Doğuşu | |
| 2 | Hasan el-Benna Döneminde Müslüman Kardeşler | |
| 3 | Hudeybi Dönemi Müslüman Kardeşler | |
| 4 | Hudeybi -Kutup çatışması | |
| 5 | Müslüman Kardeşler Sedat İlişkisi | |
| 6 | Müslüman Kardeşler Mübarek İlişkisi | |
| 7 | Mısır Devrimi ve Sonrası Müslüman Kardeşler | |
| 8 | Suriyede Müslüman Kardeşler | |
| 9 | Ürdün ve Filistinde Müslüman Kardeşler | |
| 10 | Tunus ve Libyada Müslüman Kardeşler | |
| 11 | Yemende Müslüman Kardeşler | |
| 12 | Sudanda Müslüman Kardeşler | |
| 13 | Körfez Ülkelerinde Müslüman Kardeşler | |
| 14 | Avrupada Müslüman Kardeşler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Hasan el-Benna, Hatıralarım, İstabul, beka Yayınları. |
| Ders Kaynakları | Hasan el-Benna, Hatıralarım, İstabul, beka Yayınları. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Having knowledge and ideas about current issues and problems together with their historical, social, and cultural dimensions. Having advanced knowledge and comprehension in the field of International Relations, supported by the most up-to-date textbooks, practical tools and materials, and other scientific sources, and being able to use them.. | ||||||
| 2 | Being able to evaluate the concepts, ideas and data of Foreign Policy and International Relations with scientific methods, to identify and analyze complex events, developments and issues, to engage in discussions, and to develop proposals based on facts and research. Being aware of the principles of professional and scientific ethical conduct. | ||||||
| 3 | Having skills in methods and research techniques in producing and using knowledge, and in accessing information | ||||||
| 4 | Having the potential and ability to improve oneself in career fields of international relations such as diplomacy and attachéship. | ||||||
| 5 | Being able to inform interested and uninterested audience groups about topics related to International Relations, and to clearly convey to them one’s thoughts, the problems related to the subject, and the solution methods in written and oral form. Being compatible with teamwork, having initiative, being open to innovative ideas, and being able to think analytically. Using Turkish well, having good written and oral communication skills, being able to express oneself correctly, and having the ability to empathize | ||||||
| 6 | Reaching information by conducting scientific research, evaluating and interpreting the information together with the expansion and deepening of knowledge in the same or a different field based on the undergraduate qualifications of International Relations, History, Economics, Sociology, and Theology. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Müslüman Kardeşler´in Ortadoğu siyasetine etkisini inceler | ||||||
| 2 | Ortadoğu ve Kuzey Afrika bölgesindeki Müslüman Kardeşler örgütünü öğrenir | ||||||
| 3 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 25 |
| 1. Ödev | 25 |
| 2. Ödev | 25 |
| 1. Performans Görevi (Atölye) | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 2 | 15 | 30 |
| Performans Görevi (Atölye) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||