| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Introductıon To Islamıc Studıes (En) | MES 591 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. FURKAN HALİT YOLCU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Ortadoğu Çalışmaları?na ilgi duyan yüksek lisans öğrencilerine İslam çalışmaları hakkında genel giriş sunmak |
| Dersin İçeriği | Genel Giriş, Peygamber?in Hayatı, Kur?an, Hadis literatürü, Hukukun Yapısı, Kelam ve Akaid, Felsefi Okullar, Sufi Hareketler, Mezhepler, Eğitim, Modern Gelişmeler |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İslam hakkında genel bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | İslam Peygamberinin Hayatını tanır | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | İslamın temel kaynaklarını tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | İslam ilim disiplinlerini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | İslam kültürünü tanır | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 6 | İslamda Modern Eğilimleri tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Islam: and Introductoion | |
| 2 | Muhammed?s Biography | |
| 3 | The Qur?an | |
| 4 | Origin and Development of Hadith | |
| 5 | The Structure of the Law | |
| 6 | Theology and Dogma | |
| 7 | The Sharia | |
| 8 | Philosophical movement | |
| 9 | Sufi Doctrine and Practice | |
| 10 | Sufi Organisation | |
| 11 | Sectarian Development | |
| 12 | Education | |
| 13 | Modern Developments | |
| 14 | General evaluation |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Baldick, Julian. Mystical Islam, An Introduction to Sufism. London: I.B.Tauris & Co Lid., 1992. |
| Ders Kaynakları | Baldick, Julian. Mystical Islam, An Introduction to Sufism. London: I.B.Tauris & Co Lid., 1992. |
| Sıra | ORTADOĞU ÇALIŞMALARI PR. (YL) Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme | ||||||
| 2 | Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
| 3 | Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma | ||||||
| 4 | Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | ||||||
| 5 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
| 6 | Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama | ||||||
| Sıra | ORTADOĞU ÇALIŞMALARI PR. (YL) (İNGİLİZCE) (TEZLİ) Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Having knowledge and ideas about current issues and problems together with their historical, social, and cultural dimensions. Having advanced knowledge and comprehension in the field of International Relations, supported by the most up-to-date textbooks, practical tools and materials, and other scientific sources, and being able to use them.. | ||||||
| 2 | Being able to evaluate the concepts, ideas and data of Foreign Policy and International Relations with scientific methods, to identify and analyze complex events, developments and issues, to engage in discussions, and to develop proposals based on facts and research. Being aware of the principles of professional and scientific ethical conduct. | ||||||
| 3 | Having skills in methods and research techniques in producing and using knowledge, and in accessing information | ||||||
| 4 | Having the potential and ability to improve oneself in career fields of international relations such as diplomacy and attachéship. | ||||||
| 5 | Being able to inform interested and uninterested audience groups about topics related to International Relations, and to clearly convey to them one’s thoughts, the problems related to the subject, and the solution methods in written and oral form. Being compatible with teamwork, having initiative, being open to innovative ideas, and being able to think analytically. Using Turkish well, having good written and oral communication skills, being able to express oneself correctly, and having the ability to empathize | ||||||
| 6 | Reaching information by conducting scientific research, evaluating and interpreting the information together with the expansion and deepening of knowledge in the same or a different field based on the undergraduate qualifications of International Relations, History, Economics, Sociology, and Theology. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İslam hakkında genel bilgi sahibi olur | ||||||||||||
| 2 | İslam Peygamberinin Hayatını tanır | ||||||||||||
| 3 | İslamın temel kaynaklarını tanır | ||||||||||||
| 4 | İslam ilim disiplinlerini tanır | ||||||||||||
| 5 | İslam kültürünü tanır | ||||||||||||
| 6 | İslamda Modern Eğilimleri tanır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 25 |
| 1. Ödev | 25 |
| 2. Ödev | 25 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 2 | 10 | 20 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 141 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||