Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretmen Yetiştirme Sistemleri EPO 618 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere öğretmen yetiştirmede güncel yaklaşımlar hakkında bilgi vermek ve öğretmen yetiştirmenin tanımını, kuramlarını, ilgilendiği konuları, öğretmen yetiştirmenin tarihini ve öğretmen yeterliklerini tanıtmaktır. Ayrıca bu ders ile küreselleşen dünyada öğretmen yetiştirmenin ve eğitim politikalarının değişimi ile ilgili öğrencilere geniş bir bakış açısı kazandırmak da amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Öğretmen yetiştirme teorileri, öğretmen yetiştirmenin amacı, öğretmen yetiştirmenin eğitimdeki yeri ve önemi, öğretmen yetiştirmenin amacına uygun yöntem seçimi, küreselleşme ve ülke gelişiminde öğretmen rolü, değişen dünyada öğretmen nitelikleri ve standartlar, Bologna süreci ve Avrupa eğitim sistemleri, Türkiye'de öğretmen yetiştirmenin tarihsel gelişimi, eğitim programlarında değişme ve öğretmenlerin hizmet-içi eğitimi, öğretmenlerin mesleki gelişim sorunları, çeşitli ülkelerdeki öğretmen yetiştirme sistemleri.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğretmen yetiştirme sistemlerine ilişkin teorileri açıklayabilme Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Türkiye'de öğretmen yetiştirme sistemlerinin tarihsel gelişimini açıklayabilme Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Öğretmen nitelikleri ve standartlarını analiz edebiime Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
4 Farklı ülkelerinin öğretmen yetiştirme sistemlerini karşılıklı olarak değerlendirebilme Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Öğretmen yetiştirme teorileri
2 Öğretmen yetiştirmenin eğitimdeki yeri ve önemi
3 Öğretmen yetiştirmenin amacı, yararları. Öğretmen yetiştirmede yapılan hatalar.
4 Öğretmen yetiştirmenin amacına uygun yöntem seçimi
5 Küreselleşme ve ülke gelişiminde öğretmen rolü
6 Değişen dünyada öğretmen nitelikleri ve standartlar
7 Bologna süreci ve Avrupa eğitim sistemleri
8 Ara Sınav
9 Türkiye'de öğretmen yetiştirmenin tarihsel gelişimi
10 Eğitim programlarında değişme ve öğretmenlerin hizmet-içi eğitimi
11 Öğretmenlerin mesleki gelişim sorunları
12 Çeşitli ülkelerdeki öğretmen yetiştirme sistemleri.
13 Çeşitli ülkelerdeki öğretmen yetiştirme sistemleri.
14 Çeşitli ülkelerdeki öğretmen yetiştirme sistemleri.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Okçabol, F. (2005). Öğretmen Yetiştirme Sistemimiz. Ankara: Ütopya

Yüksel, S. (2010). Türk Üniversitelerinde Eğitim Fakülteleri ve Öğretmen Yetiştirme. Ankara: Pegem Akademi

 

Baysal, Z. ve Ada, S. (2013). Pedagojik - Androgojik Formasyon ve Türkiye'de Öğretmen Yetiştirme. Ankara: Pegem Akademi

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. X
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. X
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Eğitim programları ve öğretim alanı ilgili kuramsal temeller, program tasarımı, geliştirme ve değerlendirme boyutları hakkında bilgi sahibi olup, ihtiyaca uygun program geliştirme ve değerlendirme süreçlerini yürütür.
7 Eğitim programları ve öğretim alanında gerçekleşen yenilik ve değişikliklerin toplumdaki etkilerini eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Öğretmen yetiştirme sistemlerine ilişkin teorileri açıklayabilme
2 Türkiye'de öğretmen yetiştirme sistemlerinin tarihsel gelişimini açıklayabilme
3 Öğretmen nitelikleri ve standartlarını analiz edebiime
4 Farklı ülkelerinin öğretmen yetiştirme sistemlerini karşılıklı olarak değerlendirebilme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ödev 10 3 30
Ara Sınav 1 40 40
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,32
dersAKTSKredisi 6