| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Öğretmen Yetiştirme Sistemleri | EPO 618 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere öğretmen yetiştirmede güncel yaklaşımlar hakkında bilgi vermek ve öğretmen yetiştirmenin tanımını, kuramlarını, ilgilendiği konuları, öğretmen yetiştirmenin tarihini ve öğretmen yeterliklerini tanıtmaktır. Ayrıca bu ders ile küreselleşen dünyada öğretmen yetiştirmenin ve eğitim politikalarının değişimi ile ilgili öğrencilere geniş bir bakış açısı kazandırmak da amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Öğretmen yetiştirme teorileri, öğretmen yetiştirmenin amacı, öğretmen yetiştirmenin eğitimdeki yeri ve önemi, öğretmen yetiştirmenin amacına uygun yöntem seçimi, küreselleşme ve ülke gelişiminde öğretmen rolü, değişen dünyada öğretmen nitelikleri ve standartlar, Bologna süreci ve Avrupa eğitim sistemleri, Türkiye'de öğretmen yetiştirmenin tarihsel gelişimi, eğitim programlarında değişme ve öğretmenlerin hizmet-içi eğitimi, öğretmenlerin mesleki gelişim sorunları, çeşitli ülkelerdeki öğretmen yetiştirme sistemleri. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğretmen yetiştirme sistemlerine ilişkin teorileri açıklayabilme | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Türkiye'de öğretmen yetiştirme sistemlerinin tarihsel gelişimini açıklayabilme | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Öğretmen nitelikleri ve standartlarını analiz edebiime | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Farklı ülkelerinin öğretmen yetiştirme sistemlerini karşılıklı olarak değerlendirebilme | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Öğretmen yetiştirme teorileri | |
| 2 | Öğretmen yetiştirmenin eğitimdeki yeri ve önemi | |
| 3 | Öğretmen yetiştirmenin amacı, yararları. Öğretmen yetiştirmede yapılan hatalar. | |
| 4 | Öğretmen yetiştirmenin amacına uygun yöntem seçimi | |
| 5 | Küreselleşme ve ülke gelişiminde öğretmen rolü | |
| 6 | Değişen dünyada öğretmen nitelikleri ve standartlar | |
| 7 | Bologna süreci ve Avrupa eğitim sistemleri | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Türkiye'de öğretmen yetiştirmenin tarihsel gelişimi | |
| 10 | Eğitim programlarında değişme ve öğretmenlerin hizmet-içi eğitimi | |
| 11 | Öğretmenlerin mesleki gelişim sorunları | |
| 12 | Çeşitli ülkelerdeki öğretmen yetiştirme sistemleri. | |
| 13 | Çeşitli ülkelerdeki öğretmen yetiştirme sistemleri. | |
| 14 | Çeşitli ülkelerdeki öğretmen yetiştirme sistemleri. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Okçabol, F. (2005). Öğretmen Yetiştirme Sistemimiz. Ankara: Ütopya Yüksel, S. (2010). Türk Üniversitelerinde Eğitim Fakülteleri ve Öğretmen Yetiştirme. Ankara: Pegem Akademi
Baysal, Z. ve Ada, S. (2013). Pedagojik - Androgojik Formasyon ve Türkiye'de Öğretmen Yetiştirme. Ankara: Pegem Akademi |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
| 6 | Eğitim programları ve öğretim alanı ilgili kuramsal temeller, program tasarımı, geliştirme ve değerlendirme boyutları hakkında bilgi sahibi olup, ihtiyaca uygun program geliştirme ve değerlendirme süreçlerini yürütür. | ||||||
| 7 | Eğitim programları ve öğretim alanında gerçekleşen yenilik ve değişikliklerin toplumdaki etkilerini eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Öğretmen yetiştirme sistemlerine ilişkin teorileri açıklayabilme | |||||||
| 2 | Türkiye'de öğretmen yetiştirme sistemlerinin tarihsel gelişimini açıklayabilme | |||||||
| 3 | Öğretmen nitelikleri ve standartlarını analiz edebiime | |||||||
| 4 | Farklı ülkelerinin öğretmen yetiştirme sistemlerini karşılıklı olarak değerlendirebilme |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Ödev | 10 | 3 | 30 |
| Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
| Final | 1 | 40 | 40 |
| Toplam İş Yükü | 158 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||