Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mesleki Teknik ve Halk Eğitimi EPO 617 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ZEYNEP DEMİRTAŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Mesleki ve teknik eğitimle ilgili kavramlar bilgisi, mesleki ve teknik eğitimin Türkiye’deki ve dünyadaki yeri ve önemini kavrama. 

Dersin İçeriği

Temel kavramlar bilgisi, İnsan kaynağı ve planlanması, Mesleki teknik eğitime etki eden faktörler, Mesleki teknik eğitim ve Türk eğitim sistemi, Mesleki teknik eğitim ve mesleğe yöneltme hizmetleri, İnisiyatif, etik, liderlik, takım çalışması, çatışma ve kriz yönetimi gibi iş ve işletmelerle ilgili kavramlar. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Mesleki ve teknik eğitimle ilgili temel kavramları bilir
2 Mesleki ve teknik eğitimin ekonomideki önemini kavrar
3 Mesleki ve teknik eğitimin Türk Eğitim sistemindeki yerini ve önemini bilir
4 Mesleki rehberlik ve işgücü planlamasının eğitim sistemi bakımından önemini kavrar
5 Yerel farklılıklar, teknoloji ve hizmetiçi eğitimin mesleki ve teknik eğitimdeki önemini kavrar
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temel kavramlar bilgisi
2 Temel kavramlar bilgisi
3 Mesleki teknik eğitimde etkili olan faktörler
4 İnsan kaynakları yönetimi
5 Kariyer planlama
6 Mesleki ve teknik eğitimin planlanması
7 Mesleki teknik eğitim ve ekonomisi
8 Mesleki ve teknik eğitimde hizmetiçi eğitim
9 Mesleki teknik eğitimde kız çocuklarının eğitimi
10 Meslek etiği
11 Liderlik
12 İnisiyatif
13 İşbirliği ve takım çalışması
14 İş yerinde formel ve informel yapılanmalar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Alkan, Cevat ve Doğan, Hıfzı. Mesleki ve Teknik Eğitimin İlkeleri, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, 1985.
Doğan, Hıfzı, Teknoloji Eğitimi Ankara Üniversitesi Yayınları,
Fagerlindi I ve Sahai L.J. (1989) Education & National Development Pergamon Press New York
Geray, Cevat(1978) Halk Eğitimi. Ankara:A.Ü.Eğitim Fakültesi Yayınları No:73.
Hesapçıoğlui Muhsin (2001) İnsan Kaynakları Planlaması, Anı Yayıncılık
Kavak ve Diğerleri Eğitim Ekonomisi Seçilmiş yazılar
Kayai Yahya K. İnsan Yetiştirme Düzenimiz (1984) H.Un. yay.
Lowe , John. (1985). Dünyada Yetişkin Eğitimine Toplu Bakış. Çev: Turhan Oğuzkan. Unesco Yayınları, Ankara.
MEB, 1990. Çıraklık ve Mesleki-Teknik Eğitim, Ankara,
Tezcani M. (1993) Boş Zamanlar Sosyolojisi Ankara Un. EBF yayınları No:174
Ademi Mahmut Eğitim Planlaması A.Ü. Eğitim Fak. Yayın No:1

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. X
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. X
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. X
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. X
6 Eğitim programları ve öğretim alanı ilgili kuramsal temeller, program tasarımı, geliştirme ve değerlendirme boyutları hakkında bilgi sahibi olup, ihtiyaca uygun program geliştirme ve değerlendirme süreçlerini yürütür. X
7 Eğitim programları ve öğretim alanında gerçekleşen yenilik ve değişikliklerin toplumdaki etkilerini eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Mesleki ve teknik eğitimle ilgili temel kavramları bilir
2 Mesleki ve teknik eğitimin ekonomideki önemini kavrar
3 Mesleki ve teknik eğitimin Türk Eğitim sistemindeki yerini ve önemini bilir
4 Mesleki rehberlik ve işgücü planlamasının eğitim sistemi bakımından önemini kavrar
5 Yerel farklılıklar, teknoloji ve hizmetiçi eğitimin mesleki ve teknik eğitimdeki önemini kavrar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Proje / Tasarım 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
dersAKTSKredisi 6