| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Toplumsal Değişim ve Eğitim | EPO 612 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin “Toplumsal Değişme”nin dinamiklerini, bileşenlerini, araçlarını tanımlayabilmeleri, tarihsel örneklerle güncel durumu karşılaştırabilmeleri ve geçmişten günümüze “Toplumsal Değişme” çerçevesine dâhil olan olguları analiz ve sentez yoluyla, eleştirel bir bakışla değerlendirmelerine imkân sağlamayı amaçlamaktadır. |
| Dersin İçeriği | Toplumsal Değişme ile İlgili Temel Kavramlar, Toplumsal Değişim Teorileri, Ekonomik-Sosyal ve Kültürel Yeniden Üretim, Eğitim ve Toplumsal Değişim İlişkisi, Eğitim ve İdeoloji, Eğitim ve Sosyal Sınıf İlişkileri, Eğitimde Fırsat Eşitliği, Eğitim ve Toplumsal Cinsiyet, Türkiye' |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Toplumsal değişme ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Toplumsal değişim teorilerini açıklayabilme | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Eğitim ve toplumsal değişim ilişkisini açıklayabilme | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Eğitim ve toplumsal cinsiyet kavramları arasındaki ilişkileri analiz edebilme | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | Toplumsal değişmenin bileşenleri açıklayabilme ve analiz edebilme | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Toplumsal Değişme ile İlgili Temel Kavramlar | |
| 2 | Toplumsal Değişim Teorileri | |
| 3 | Ekonomik-Sosyal ve Kültürel Yeniden Üretim | |
| 4 | Eğitim ve Toplumsal Değişim İlişkisi | |
| 5 | Eğitim ve İdeoloji | |
| 6 | Eğitim ve Sosyal Sınıf İlişkileri | |
| 7 | Eğitimde Fırsat Eşitliği | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Eğitim ve Toplumsal Cinsiyet | |
| 10 | Türkiye'de Kadın ve Eğitim | |
| 11 | Örtük Program | |
| 12 | Toplumsal Değişme Işığında Milli Eğitim Şuraları | |
| 13 | Yabancı Uzman Raporları ve Türkiye'de Eğitime Etkileri | |
| 14 | Türkiye'de Yapılan Eğitim Reformu Araştırmaları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Smith, A. (2009). Toplumsal Değişme Anlayışı,İstanbul: Gündoğan Erkilet, A. (2015). Toplumsal Yapı ve Değişme Kuramları, İstanbul: Büyüyenay. Sunar, L. (2018). Değişim Sosyolojisi- Kavramlar, Kuramlar ve Yaklaşımlar, Ankara: Nobel Kongar, E. (2019). Toplumsal Değişme Kuramları ve Türkiye Gerçeği, İstanbul: Remzi |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
| 6 | Eğitim programları ve öğretim alanı ilgili kuramsal temeller, program tasarımı, geliştirme ve değerlendirme boyutları hakkında bilgi sahibi olup, ihtiyaca uygun program geliştirme ve değerlendirme süreçlerini yürütür. | ||||||
| 7 | Eğitim programları ve öğretim alanında gerçekleşen yenilik ve değişikliklerin toplumdaki etkilerini eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Toplumsal değişme ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme | |||||||
| 2 | Toplumsal değişim teorilerini açıklayabilme | |||||||
| 3 | Eğitim ve toplumsal değişim ilişkisini açıklayabilme | |||||||
| 4 | Eğitim ve toplumsal cinsiyet kavramları arasındaki ilişkileri analiz edebilme | |||||||
| 5 | Toplumsal değişmenin bileşenleri açıklayabilme ve analiz edebilme |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Ödev | 10 | 3 | 30 |
| Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
| Final | 1 | 40 | 40 |
| Toplam İş Yükü | 158 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||