| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Karşılaştırmalı Eğitim | EPO 611 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEYNEP DEMİRTAŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu ders ile farklı ülkelerin eğitim sistemlerini çeşitli yönleriyle incelemek, bu ülkelerdeki eğitim ile ilgili durumları analiz etmek, bu ülkelerin eğitim sistemlerini birbirleriyle ve Türkiye ile karşılaştırmak hedeflenmektedir. Böylece öğrenciler farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini, eğitim programlarını, öğretmen yetiştirme modellerini inceleyerek eğitim ile ilgili konularda eleştirel bakış açısı kazanabileceklerdir. |
| Dersin İçeriği | Karşılaştırmalı Eğitimin Tanımı ve Karşılaştırmalı Eğitimde Temel Kavramlar, Karşılaştırmalı Eğitimin Tarihçesi, Karşılaştırmalı Eğitimin Yöntemleri, Karşılaştırmalı Eğitimde Araştırma Süreci, Karşılaştırmalı Eğitimde Belli Başlı Sorunlar, Türkiye’de Karşılaştırmalı Eğitim Çalışmaları, Farklı Eğitim Sistemlerinden Örnekler. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı ve yöntemi hakkında bilgi sahibi olma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini açıklayabilme | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Türk Eğitim Sistemini açıklayabilme | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Farklı ülkeler ile Türk eğitim sistemini karşılaştırma ve analiz edebilme | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Karşılaştırmalı Eğitimin Tanımı ve Karşılaştırmalı Eğitimde Temel Kavramlar, | |
| 2 | Karşılaştırmalı Eğitimin Tarihçesi | |
| 3 | Karşılaştırmalı Eğitimin Yöntemleri | |
| 4 | Karşılaştırmalı Eğitimde Araştırma Süreci | |
| 5 | Karşılaştırmalı Eğitimde Belli Başlı Sorunlar | |
| 6 | Türkiye’de Karşılaştırmalı Eğitim Çalışmaları | |
| 7 | Türkiye Eğitim Sistemi | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Türkiye ve Dünyada Temel Eğitim | |
| 10 | Türkiye ve Dünyada Ortaöğretim ve Üniversiteye Geçiş Sistemleri | |
| 11 | Türkiye ve Dünyada Mesleki Eğitim | |
| 12 | Türkiye ve Dünyada Ana Dil ve Yabancı Dil Öğretimi | |
| 13 | Türkiye ve Dünyada Öğretmen Yetiştirme | |
| 14 | Türkiye ve Dünyada Alternatif Eğitim |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Demirel, Ö. (2000). Karşılaştırmalı Eğitim. Ankara: PegemA Erdoğan, İ. (2000). Çağdaş Eğitim Sistemleri. Ankara: Sistem Balcı, A. (2009) Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri, Ankara: PegemA Türkoğlu, A. (2015). Karşılaştırmalı Eğitim- Dünya Ülkelerinden Örneklerle. Ankara: Anı. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
| 6 | Eğitim programları ve öğretim alanı ilgili kuramsal temeller, program tasarımı, geliştirme ve değerlendirme boyutları hakkında bilgi sahibi olup, ihtiyaca uygun program geliştirme ve değerlendirme süreçlerini yürütür. | ||||||
| 7 | Eğitim programları ve öğretim alanında gerçekleşen yenilik ve değişikliklerin toplumdaki etkilerini eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı ve yöntemi hakkında bilgi sahibi olma | |||||||
| 2 | Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini açıklayabilme | |||||||
| 3 | Türk Eğitim Sistemini açıklayabilme | |||||||
| 4 | Farklı ülkeler ile Türk eğitim sistemini karşılaştırma ve analiz edebilme |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Ödev | 10 | 3 | 30 |
| Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
| Final | 1 | 40 | 40 |
| Toplam İş Yükü | 158 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||