| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Uzaktan Eğitim Kuram ve Uygulamalar | EPO 609 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖMER FARUK VURAL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Uzaktan eğitimin uygulama alanlarını öğrenme, uzaktan eğitimde kullanılan iletişim araçlarının etkin kullanımını öğrenme, uzaktan eğitim ile yürütülen açık öğretim uygulamalarının sürecini, önemini ve yarattığı katma değeri kavrama amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Uzaktan eğitimin kuramsal altyapısı, mevcut uygulamalar, konu ile ilgili araştırmalar, temel uzaktan eğitim teknolojileri, örnek uygulamalar, problem ve araştırmaya dayalı tartışmalar. Örgün eğitimdeki bir dersin uzaktan eğitime dönüştürülmesinin deneyimlenmesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Uzaktan eğitim alanındaki ön öğrenme ve deneyimlerin ortaya konulması | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Uzaktan eğitimin temelleri. Uzaktan eğitimin tarihi ve tanımları | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 3 | Uzaktan eğitim teorileri. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Uzaktan eğitimde öğrenme kuramları. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | Uzaktan eğitimde ders tasarımı. | Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Otantik öğrenme ve uzaktan eğitim. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tanışma. Dersin içeriği, yöntemi, beklentileri ve kaynakları hakkında bilgilendirme. Uzaktan eğitim alanındaki ön öğrenme ve deneyimlerin ortaya konulması | |
| 2 | Uzaktan eğitimin temelleri. Uzaktan eğitimin tarihi ve tanımları. | |
| 3 | Uzaktan eğitim teorileri. | |
| 4 | Uzaktan eğitim teorileri. | |
| 5 | Uzaktan eğitimde öğretici, öğrenci, öğretim. | |
| 6 | Uzaktan eğitimde öğrenme kuramları. | |
| 7 | Uzaktan eğitimde etkileşim. | |
| 8 | Uzaktan eğitimde ders tasarımı. | |
| 9 | Teknoloji ve LMS kullanımı | |
| 10 | Otantik öğrenme ve uzaktan eğitim. | |
| 11 | Uzaktan eğitimde değerlendirme. (Öğrenci değerlendirmesi) | |
| 12 | Uzaktan eğitim sistemlerinde değerlendirme | |
| 13 | Uzaktan eğitimde yönetim | |
| 14 | Dönem değerlendirmesi ve final proje sunumları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Michael Simonson, Sharon E. Smaldino, Michael Albright, and Susan Zvacek (2008) Teaching and Learning at a Distance: Foundations of Distance Education (4th Edition). -Alanla ilişkili öncü makaleler. -Lynette R. Porter. (2004) Developing an Online Curriculum. -Ömer Cem Karacaoğlu (2013). Online Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: İhtiyaç Yayınları. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
| 6 | Eğitim programları ve öğretim alanı ilgili kuramsal temeller, program tasarımı, geliştirme ve değerlendirme boyutları hakkında bilgi sahibi olup, ihtiyaca uygun program geliştirme ve değerlendirme süreçlerini yürütür. | ||||||
| 7 | Eğitim programları ve öğretim alanında gerçekleşen yenilik ve değişikliklerin toplumdaki etkilerini eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Uzaktan eğitim alanındaki ön öğrenme ve deneyimlerin ortaya konulması | 3 | 1 | |||||
| 2 | Uzaktan eğitimin temelleri. Uzaktan eğitimin tarihi ve tanımları | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
| 3 | Uzaktan eğitim teorileri. | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 |
| 4 | Uzaktan eğitimde öğrenme kuramları. | |||||||
| 5 | Uzaktan eğitimde ders tasarımı. | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| 6 | Otantik öğrenme ve uzaktan eğitim. | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Ödev | 10 | 3 | 30 |
| Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
| Final | 1 | 40 | 40 |
| Toplam İş Yükü | 158 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||