Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocuk ve Ergenlerde Davranış Bozuklukları RPD 624 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MEHMET KAYA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Samet MAKAS

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı çocuk ve ergenlerde kişilik bozukluklarını, nevroz ve psikozların genel özelliklerini ve psikomotor bozuklukları öğretmektir: Aktiflik, algı, düşünme, bilinçlilik, uyum ve hafıza bozuklukları.

Dersin İçeriği

(YÖK Kur tanımı alınmıştır.)
Çocuk ve ergenlerde Mental Bozuklukların Sınıflandırılması, Davranışsal Bozuklukların Sınıflandırılması, Çocuk ve ergenlerde Nevroz Ve Psikozların Nedenleri, Nevroz Ve Psikozların Çeşitleri.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çocuk ve ergenlerde Mental Bozuklukları sınıflandırır. Anlatım, Soru-Cevap,
2 Çocuk ve ergenlerde Davranışsal Bozuklukların sınıflandırır. Anlatım, Soru-Cevap,
3 Çocuk ve ergenlerde Nevroz ve Psikozların Nedenlerini tanır. Anlatım, Rol Oynama,
4 Çocuk ve ergenlerde Nevroz Ve Psikozların Çeşitlerini tanır. Anlatım, Rol Oynama,
5 Çocuk ve ergenlerde Nevroz Ve Psikozların Semptomlarını tanır. Anlatım, Rol Oynama,
6 Çocuk ve ergenlerde Anksiyete Bozukluklarını tanır. Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
7 Çocuk ve ergenlerde Cinsel Kimlik Bozukluklarını tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama,
8 Çocuk ve ergenlerde Şizofreniyi tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama,
9 Çocuk ve ergenlerde Kişilik Bozukluklarını tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama,
10 Çocuk ve ergenlerde Mental Bozukluklarda Görülen Ego Savunma Mekanizmaları Ve Bozuklukların Psikodinamiğini tanır. Anlatım, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Çocuk ve ergenlerde Mental Bozuklukların Sınıflandırılması
3 Çocuk ve ergenlerde Davranışsal Bozuklukların Sınıflandırılması
4 Çocuk ve ergenlerde Nevroz Ve Psikozların Nedenleri
5 Çocuk ve ergenlerde Nevroz Ve Psikozların Çeşitleri
6 Çocuk ve ergenlerde Nevroz Ve Psikozların Semptomları
7 Ara sınav
8 Çocuk ve ergenlerde Anksiyete Bozuklukları
9 Çocuk ve ergenlerde Cinsel Kimlik Bozuklukları
10 Çocuk ve ergenlerde Şizofreni
11 Çocuk ve ergenlerde Kişilik Bozuklukları
12 Çocuk ve ergenlerde Mental Bozukluklarda Görülen Ego Savunma Mekanizmaları Ve Bozuklukların Psikodinamiği
13 Çocuk ve ergenlerde Mental Bozukluklarda Görülen Ego Savunma Mekanizmaları Ve Bozuklukların Psikodinamiği
14 Genel Düzenleme
Kaynaklar
Ders Notu

Amerikan Psikiyatri Birliği: Ruhsal Bozuklukların tanısal ve sayımsal El kitabı (DSM-IV-TR)(2007). Amerikan Psikiyatri Birliği, Washington DC, 2000, Köroğlu, E. (Çeviri Ed.). Hekimler yayın birliği: Ankara

Ders Kaynakları

Öztürk, O. (2001). Ruh sağlığı ve Bozuklukları. Nobel Tıp Kitapevleri: Ankara.
Vance L. Austin - Daniel T. Sciarra, (2012). ÇOCUK VE ERGENLERDE DUYGUSAL VE DAVRANIŞSAL BOZUKLUKLAR. Nobel yayın: Ankara

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar.
2 Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde uzmanlık düzeyinde geliştirir ve kullanır.
3 Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek eğitim teknolojileri aracılığıyla rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanına yönelik bilimsel çözümler üretir ve paydaşlarına aktarır.
4 Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında yürüttüğü bilimsel araştırmayı yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek bağımsız olarak yürütür.
5 Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında uzmanlık düzeyindeki öğrenme sürecini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek yönlendirir.
6 Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanında etik kurallara uygun biçimde bilimsel araştırmalar yapar ve sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
1 Çocuk ve ergenlerde Mental Bozuklukları sınıflandırır.
2 Çocuk ve ergenlerde Davranışsal Bozuklukların sınıflandırır.
3 Çocuk ve ergenlerde Nevroz ve Psikozların Nedenlerini tanır.
4 Çocuk ve ergenlerde Nevroz Ve Psikozların Çeşitlerini tanır.
5 Çocuk ve ergenlerde Nevroz Ve Psikozların Semptomlarını tanır.
6 Çocuk ve ergenlerde Anksiyete Bozukluklarını tanır.
7 Çocuk ve ergenlerde Cinsel Kimlik Bozukluklarını tanır.
8 Çocuk ve ergenlerde Şizofreniyi tanır.
9 Çocuk ve ergenlerde Kişilik Bozukluklarını tanır.
10 Çocuk ve ergenlerde Mental Bozukluklarda Görülen Ego Savunma Mekanizmaları Ve Bozuklukların Psikodinamiğini tanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
Toplam 50
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 15 15
Final 1 5 5
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 15 15
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 306
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 12,24
dersAKTSKredisi 6