| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çocuk ve Ergenlerde Davranış Bozuklukları | RPD 624 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET KAYA |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Samet MAKAS |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı çocuk ve ergenlerde kişilik bozukluklarını, nevroz ve psikozların genel özelliklerini ve psikomotor bozuklukları öğretmektir: Aktiflik, algı, düşünme, bilinçlilik, uyum ve hafıza bozuklukları. |
| Dersin İçeriği | (YÖK Kur tanımı alınmıştır.) |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çocuk ve ergenlerde Mental Bozuklukları sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Çocuk ve ergenlerde Davranışsal Bozuklukların sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Çocuk ve ergenlerde Nevroz ve Psikozların Nedenlerini tanır. | Anlatım, Rol Oynama, | |
| 4 | Çocuk ve ergenlerde Nevroz Ve Psikozların Çeşitlerini tanır. | Anlatım, Rol Oynama, | |
| 5 | Çocuk ve ergenlerde Nevroz Ve Psikozların Semptomlarını tanır. | Anlatım, Rol Oynama, | |
| 6 | Çocuk ve ergenlerde Anksiyete Bozukluklarını tanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 7 | Çocuk ve ergenlerde Cinsel Kimlik Bozukluklarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, | |
| 8 | Çocuk ve ergenlerde Şizofreniyi tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, | |
| 9 | Çocuk ve ergenlerde Kişilik Bozukluklarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, | |
| 10 | Çocuk ve ergenlerde Mental Bozukluklarda Görülen Ego Savunma Mekanizmaları Ve Bozuklukların Psikodinamiğini tanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Çocuk ve ergenlerde Mental Bozuklukların Sınıflandırılması | |
| 3 | Çocuk ve ergenlerde Davranışsal Bozuklukların Sınıflandırılması | |
| 4 | Çocuk ve ergenlerde Nevroz Ve Psikozların Nedenleri | |
| 5 | Çocuk ve ergenlerde Nevroz Ve Psikozların Çeşitleri | |
| 6 | Çocuk ve ergenlerde Nevroz Ve Psikozların Semptomları | |
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | Çocuk ve ergenlerde Anksiyete Bozuklukları | |
| 9 | Çocuk ve ergenlerde Cinsel Kimlik Bozuklukları | |
| 10 | Çocuk ve ergenlerde Şizofreni | |
| 11 | Çocuk ve ergenlerde Kişilik Bozuklukları | |
| 12 | Çocuk ve ergenlerde Mental Bozukluklarda Görülen Ego Savunma Mekanizmaları Ve Bozuklukların Psikodinamiği | |
| 13 | Çocuk ve ergenlerde Mental Bozukluklarda Görülen Ego Savunma Mekanizmaları Ve Bozuklukların Psikodinamiği | |
| 14 | Genel Düzenleme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Amerikan Psikiyatri Birliği: Ruhsal Bozuklukların tanısal ve sayımsal El kitabı (DSM-IV-TR)(2007). Amerikan Psikiyatri Birliği, Washington DC, 2000, Köroğlu, E. (Çeviri Ed.). Hekimler yayın birliği: Ankara |
| Ders Kaynakları | Öztürk, O. (2001). Ruh sağlığı ve Bozuklukları. Nobel Tıp Kitapevleri: Ankara. |
| Sıra | EĞİTİMDE PSİKOLOJİK HİZMETLER PR. (DR) Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Çağdaş Psikolojik Danışma Akımlarını ayrıntılı olarak tanır ve karşılaştırarak analiz ederek, elde ettiği kuramsal bilgiyi alana yönelik uygulamalarda kullanabilir. | X | |||||
| 2 | Evlilik ve aile içinde yaşanılan sorunları farklı kuram ve yaklaşımlar çerçevesinde analiz ederek, sorunları önlemeye ya da sorunlarla başa çıkma becerisi kazandırmaya yönelik danışma uygulamaları tasarlar. | ||||||
| 3 | Öğrencilerin kişisel mesleki ve eğitsel gelişimini en üst düzeyde desteklemek için seminerler ve grup rehberliği etkinlikleri planlar ve uygular. | X | |||||
| 4 | Doktora eğitiminin ve araştırmalarının gerektirdiği ölçülerde araştırma ve yayın yapma beceri kazanır. | X | |||||
| 5 | Çocuk ya da ergenlerde görülen davranış problemleri ve bozuklukları, nedenleri ve yardım sürecine ilişkin olarak ayrıntılı bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi uygulama becerisi kazanır. | ||||||
| 6 | Toplumsal alanda psikolojik danışma ve rehberlik alanında bilgilendirmeye ihtiyaç duyulan konu başlıkları ya da yardım alanlarını tespit ederek bunlara ilişkin seminerler düzenler. | ||||||
| 7 | Farklı yaklaşımlara dayalı olarak farklı durumlara ilişkin grupla psikolojik danışma oturumları tasarlar ve uygular. | X | |||||
| 8 | Toplumsal olaylara ilişkin kriz alanlarında yardımcı olabilecek psikolojik danışma alanına ilişkin bilgilerini kullanır. | X | |||||
| 9 | İleri düzey ölçme ve değerlendirme becerisi kazanır. | X | |||||
| 10 | Psikolojik bozukluklara ilişkin tanılama ve yardım sürecine ilişkin uzmanlık kazanır. | X | |||||
| Sıra | REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK PR. (DR) Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar. | ||||||
| 2 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde uzmanlık düzeyinde geliştirir ve kullanır. | ||||||
| 3 | Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek eğitim teknolojileri aracılığıyla rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanına yönelik bilimsel çözümler üretir ve paydaşlarına aktarır. | ||||||
| 4 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında yürüttüğü bilimsel araştırmayı yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek bağımsız olarak yürütür. | ||||||
| 5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında uzmanlık düzeyindeki öğrenme sürecini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek yönlendirir. | ||||||
| 6 | Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanında etik kurallara uygun biçimde bilimsel araştırmalar yapar ve sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çocuk ve ergenlerde Mental Bozuklukları sınıflandırır. | ||||||||||||||||
| 2 | Çocuk ve ergenlerde Davranışsal Bozuklukların sınıflandırır. | ||||||||||||||||
| 3 | Çocuk ve ergenlerde Nevroz ve Psikozların Nedenlerini tanır. | ||||||||||||||||
| 4 | Çocuk ve ergenlerde Nevroz Ve Psikozların Çeşitlerini tanır. | ||||||||||||||||
| 5 | Çocuk ve ergenlerde Nevroz Ve Psikozların Semptomlarını tanır. | ||||||||||||||||
| 6 | Çocuk ve ergenlerde Anksiyete Bozukluklarını tanır. | ||||||||||||||||
| 7 | Çocuk ve ergenlerde Cinsel Kimlik Bozukluklarını tanır. | ||||||||||||||||
| 8 | Çocuk ve ergenlerde Şizofreniyi tanır. | ||||||||||||||||
| 9 | Çocuk ve ergenlerde Kişilik Bozukluklarını tanır. | ||||||||||||||||
| 10 | Çocuk ve ergenlerde Mental Bozukluklarda Görülen Ego Savunma Mekanizmaları Ve Bozuklukların Psikodinamiğini tanır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 306 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||