| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Psikoeğitim Grup Çalışmaları | RPD 520 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EYÜP ÇELİK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda BİÇENER
|
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilere grup psikoeğitimi hakkında genel bilgi kazandırmaktır. Farklı yaş grupları ve özel konularda grup psikoeğitimi planlama becerisi kazandırmaktır. Grup psikoeğitiminde liderlik becerileri kazandırmak ve etik kuralları kavramasını sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Grup psikoeğitimi özellikleri, oturum planlama, grup psikoeğitiminde liderlik, terpötik faktörler ve etik. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Grup psikoeğitiminin genel özelliklerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Grup psikoeğitimi planlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Grup psikoeğitimine ilişkin etik ve profesyonel konuları kavrar. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Grup Psikoeğitiminin Diğer Grup Türleri Arasındaki Yeri | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 2 | Grup Psikoeğitiminin Özellikleri | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 3 | Psikoeğitim Programinin Konusu, Genel Amacı Ve Hedef Kitlesi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 4 | Psikoeğitim Programinin Gerekçesi Ve Önemi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 5 | Psikoeğitim Programinda Amaçların Belirlenmesi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 6 | Psikoeğitim Programında İçeriğin Yapılandırılması | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 7 | Grup Psikoeğitiminin Evreleri | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 8 | Grup Psikoeğitiminde Oturum Aşamaları | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 9 | Grup Psikoeğitiminde Kullanılabilecek Bazı Teknikler | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 10 | Grup Üyelerinin Belirlenmesi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 11 | Grup Psikoeğitiminde Liderlik | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 12 | Grupta Terapötik Faktörler | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 13 | Grup Psikoeğitiminde Üyelerde Bazı Sorunlu Davranışlar | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 14 | Grup Psikoeğitimine İlişkin Etik Ve Profesyonel Konular | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Brown, N. W. (1998). Psychoeducational groups.. USA: Taylor-Francis. Brown, N.W. (2004). Psychoeducational groups process and practice. New York: BrunnerRoutledge. DeLucia-Waack, J.L. (2006). Leading psychoeducational groups for children and adolescents. United Kingdom: Sage Publications. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde uzmanlık düzeyinde geliştirir ve kullanır. | ||||||
| 2 | Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek eğitim teknolojileri aracılığıyla Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına yönelik bilimsel çözümler üretir ve paydaşlarına aktarır. | ||||||
| 3 | Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar. | ||||||
| 4 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında bir üst eğitim olarak doktora eğitimine devam etmek için gerekli öğrenme becerilerini kazanır ve bu becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | ||||||
| 5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında yürüttüğü bilimsel araştırmayı yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek bağımsız olarak yürütür. | ||||||
| 6 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında uzmanlık düzeyindeki öğrenme sürecini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek yönlendirir. | ||||||
| 7 | Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında etik kurallara uygun biçimde bilimsel araştırmalar yapar ve sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Grup psikoeğitiminin genel özelliklerini bilir. | |||||||
| 2 | Grup psikoeğitimi planlar. | |||||||
| 3 | Grup psikoeğitimine ilişkin etik ve profesyonel konuları kavrar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 25 |
| 1. Kısa Sınav | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||