| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Davranış Bilimlerinde Araştırma | RPD 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLDEN KAYA UYANIK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Samet MAKAS Arş. Gör. Eda BİÇENER |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Davranış Bilimlerinde araştırmayla ilgili temel terimlerin ve kavramların öğretilmesi. |
| Dersin İçeriği | Davranış Bilimlerinde araştırma yöntemleriyle ilgili tekniklerin öğretilmesi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Davranış Bilimlerinde araştırmaların genel özelliklerini tanır. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, | |
| 2 | Davranış Bilimlerinde araştırmaların özelliklerinin karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Davranış Bilimlerinde araştırmalarda etik ilkeleri sıralar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Davranış Bilimlerinde araştırmalarda veri topluma tekniklerini örnekler. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | Günlük kayıtları anlatır. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Davranış Bilimlerinde araştırma desenleri, Vaka çalışmalarını betimler. | Anlatım, Gözlem, | |
| 7 | Çok sahalı çalışmaları sorgular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 8 | Uygulamalı Davranış Bilimlerindeki araştırmaları sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 9 | Davranış Bilimlerinde araştırmaları çözümler. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 10 | Makro ve mikro analiz; araştırma önerisi; Araştırma raporu değerlendirir. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Davranış Bilimlerinde Araştırmalar | |
| 2 | Davranış Bilimlerinde araştırmaların genel özellikleri | |
| 3 | Davranış Bilimlerinde araştırmaların özelliklerinin karşılaştırılması | |
| 4 | Davranış Bilimlerinde araştırmalarda etik ilkeler | |
| 5 | Davranış Bilimlerinde araştırmalarda veri topluma teknikleri, | |
| 6 | Vize Sınavı | |
| 7 | Günlük kayıtlar, | |
| 8 | Davranış Bilimlerinde araştırma desenleri, Vaka çalışmaları, | |
| 9 | Çok sahalı çalışmalar | |
| 10 | Uygulamalı nitel araştırmalar | |
| 11 | Değerlendirme ve politik araştırmalar | |
| 12 | Eylem-pedagojik araştırmalar | |
| 13 | Davranış Bilimlerinde araştırmalarda analiz | |
| 14 | Makrı ve mikro analiz; araştırma önerisi; Araştırma raporu |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Karasar, N. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde uzmanlık düzeyinde geliştirir ve kullanır. | ||||||
| 2 | Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek eğitim teknolojileri aracılığıyla Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına yönelik bilimsel çözümler üretir ve paydaşlarına aktarır. | ||||||
| 3 | Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar. | ||||||
| 4 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında bir üst eğitim olarak doktora eğitimine devam etmek için gerekli öğrenme becerilerini kazanır ve bu becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | ||||||
| 5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında yürüttüğü bilimsel araştırmayı yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek bağımsız olarak yürütür. | ||||||
| 6 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında uzmanlık düzeyindeki öğrenme sürecini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek yönlendirir. | ||||||
| 7 | Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında etik kurallara uygun biçimde bilimsel araştırmalar yapar ve sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Davranış Bilimlerinde araştırmaların genel özelliklerini tanır. | |||||||
| 2 | Davranış Bilimlerinde araştırmaların özelliklerinin karşılaştırır. | |||||||
| 3 | Davranış Bilimlerinde araştırmalarda etik ilkeleri sıralar. | |||||||
| 4 | Davranış Bilimlerinde araştırmalarda veri topluma tekniklerini örnekler. | |||||||
| 5 | Günlük kayıtları anlatır. | |||||||
| 6 | Davranış Bilimlerinde araştırma desenleri, Vaka çalışmalarını betimler. | |||||||
| 7 | Çok sahalı çalışmaları sorgular. | |||||||
| 8 | Uygulamalı Davranış Bilimlerindeki araştırmaları sınıflandırır. | |||||||
| 9 | Davranış Bilimlerinde araştırmaları çözümler. | |||||||
| 10 | Makro ve mikro analiz; araştırma önerisi; Araştırma raporu değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Toplam İş Yükü | 286 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 11,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||