Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yeni Medya ve Etik ILB 515 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA ÖZTUNÇ
Dersi Verenler Doç.Dr. MUSTAFA ÖZTUNÇ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Medya alanındaki gelişmeler, yeni medya ve internetin sunduğu olanaklar, medya etiğinin sorunları ve medya uzmanlarının toplumsal sorumluluğu konusunda gittikçe yoğunlaşan tartışmalara neden olmuştur. Dersin amacı, bu sorunlara dair öğrencileri bilgilendirmek ve bilinçlendirmektir.

Dersin İçeriği

Bu ders klasik ve yeni medya etiği üzerine yoğunlaşır. Medya ve Etik dersi, medya etiğini uygulamalı etiğin bir biçimi olarak sunar ve hem betimleyici sosyal bilimsel hem de felsefi normatif yönleriyle medya hukukuyla ilişkili olarak tartışma konusu edinir. Medya biçimlerinin olduğu gibi, yeni medyadaki iletişim biçimlerinin ve olanaklarının da güncel tartışmaları ve uygulamalı analizleri medya uzmanlarının sorumluluğunun konusudur ve öğrencilere bu konuda farkındalık kazandırılmalıdır. Bu derste medya etiğinin temel prensipleri işlenecek ve konuyla ilgili güncel olaylar uygulamalı olarak çalışılacaktır. Felsefi metinleri okuma isteği, sınırları aşan medya içerikleri ile yüzleşme ve bunların tartışılması bu derse katılım için gereklilikler arasındadır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Etik kavramı üzerindeki çeşitli görüşler ve teorileri bilir Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Boşluk Doldurma Testleri,
2 Medyadaki etik sorunları kavrar Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 Gazetecilik meslek ilkelerini bilir Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
4 İyi bir iletişimcinin sahip olması gereken mesleki etik değerleri bilir Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Problem Çözme, Proje, Mikro Öğretim,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Etik kavramının tarihsel gelişimi
2 Etik kavramı üzerindeki çeşitli görüşler ve teoriler
3 Medya ve etik ilişkisi
4 Medyadaki etik sorunlar
5 Medyadaki etik sorunlar
6 Gazetecilik meslek ilkeleri
7 Basın meslek kuruluşlarının bu süreçteki rolü
8 ARA SINAV
9 Medya sahiplik yapısı
10 İyi bir iletişimcinin sahip olması gereken mesleki etik değerler
11 Haber yaparken dikkat edilecek, hassasiyet gösterilecek temel unsurlar
12 Yeni medya ve etik tartışmalarla ilgili örnek olay incelemesi
13 Yeni medya ve etik tartışmalarla ilgili örnek olay incelemesi
14 Yeni medya ve etik tartışmalarla ilgili örnek olay incelemesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Stapf, Ingrid (Hrsg.) (2006). Medien-Selbstkontrolle. Ethik und Institutionalisierung. Konstanz: Uvk.

Binark, Mutlu (2013). Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik. Ankara: Kalkedon.

Uzun Ruhdan  (2016). İletişim Etiği Sorunlar ve Sorumluluklar. Ankara: Dipnot Yayınları

 

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yeni medya kuramlarını bilir X
2 Yeni medya teknolojilerinin birey ve toplum üzerindeki etkilerini tartışı X
3 Farklılık gösteren medya iletilerini çözümler X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3
1 Etik kavramı üzerindeki çeşitli görüşler ve teorileri bilir 4 4 4
2 Medyadaki etik sorunları kavrar 4 5 4
3 Gazetecilik meslek ilkelerini bilir 5 4 5
4 İyi bir iletişimcinin sahip olması gereken mesleki etik değerleri bilir 5 5 4
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 40
1. Performans Görevi (Seminer) 60
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 0 0
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Seminer) 1 20 20
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,64
dersAKTSKredisi 6