| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal Medya Çalışmaları | GZT 518 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NESRİN AKINCI ÇÖTOK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Ders Web 2.0 ile birlikte ortaya çıkan sosyal medya platformlarının medya sektörüne ve özellikle gazetecilik mesleğine olan etkilerini konu edinmektedir. Gazetecilik pratiklerinde yaşanan dönüşümden haberin yayılma hızına, değişen okur tipolojisinden Post-Truth kavramıyla birlikte algının gerçekliğin önüne geçmesine kadar geniş bir kavram haritası üzerinde tartışmalar içermektedir. |
| Dersin İçeriği | Sosyal Medyaya Giriş |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Anlatım, | ||
| 2 | Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sosyal Medyaya Giriş | |
| 2 | Dijital iletişim | |
| 3 | Sosyal Medya ve Gözetim Kültürü | |
| 4 | Yeni Medya Teorileri | |
| 5 | Sosyal Medya ve Gazeteciliğin Dönüşümü | |
| 6 | Sosyal Medya ve Haber | |
| 7 | Vize | |
| 8 | Sosyal Medyada Dezenformasyon ve Post-Truth | |
| 9 | Dijital Kimlik ve Dijital Mahremiyet | |
| 10 | Metaverse | |
| 11 | Sosyal Medya ve Siyaset | |
| 12 | Sosyal Medya Pazarlaması | |
| 13 | Toplumsal Hareketler ve Dijital aktivizm | |
| 14 | Final |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Dijk, J. V. Ağ Toplumu. Kafka Kitap; |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Gazetecilikle ilgili kuram, yöntem ve kavramları açıklayabilme | ||||||
| 2 | Gazetecilikle ilgili konu ve sorunları analiz edebilme | ||||||
| 3 | Gazeteciliğin ekonomik, siyasal, toplumsal ve kültürel dinamiklerle ilişkisini açıklayabilme | ||||||
| 4 | Gazetecilikle ilgili tarihsel ve güncel konuları değerlendirebilme | ||||||
| 5 | Gazeteciliğin diğer disiplinlerle ilişkisini kurabilme | ||||||
| 6 | Gazetecilik ve medya alanında proje ve yenilikçi fikirler geliştirebilme | ||||||
| 7 | Gazetecilikteki kuramsal yaklaşımlar ve metodoloji arasında bağlantı kurabilme | ||||||
| 8 | Gazetecilik alanında bilimsel araştırma hazırlayabilme | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | |||||||||
| 2 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 3 | 3 |
| Final | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 138 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||