Öğrencilere bilimsel düşünme becerisi kazandırmak ve sosyal bilimlerde kullanılan araştırma yöntemlerini kuramsal ve uygulamalı düzeyde öğretmek.
| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | GBA 599 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. REMZİ ALTUNIŞIK |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. REMZİ ALTUNIŞIK, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Volkan Göktaş |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bilimsel araştırma sürecinin aşamalarını açıklayabilir. | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Çoktan Seçmeli Testler, |
| 2 | Araştırma problemini tanımlayarak uygun yöntem ve teknikleri seçebilir. | Problem Çözme, | Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Toplanan verileri analiz ederek bilimsel rapor haline getirebilir. | Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilim, bilgi ve araştırma kavramları | Kaynaktan ön okuma |
| 2 | Bilimsel araştırmanın temel özellikleri ve etik ilkeler | Kaynaktan ön okuma |
| 3 | Araştırma probleminin tanımlanması ve araştırma sorusu oluşturma | Kaynaktan ön okuma |
| 4 | Hipotez geliştirme ve değişkenler | Kaynaktan ön okuma |
| 5 | Araştırma türleri: Nicel, nitel ve karma yöntemler | Kaynaktan ön okuma |
| 6 | Evren, örneklem ve örnekleme yöntemleri | Kaynaktan ön okuma |
| 7 | eri toplama yöntemleri I: Anket, görüşme | Kaynaktan ön okuma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Ölçme, ölçek türleri ve geçerlilik-güvenilirlik | Kaynaktan ön okuma |
| 10 | Nicel veri analizi yöntemlerine giriş (istatistiksel analizler) | Kaynaktan ön okuma |
| 11 | Nitel veri analizi yöntemlerine giriş (tematik analiz, içerik analizi) | Kaynaktan ön okuma |
| 12 | Araştırma raporu yazımı ve kaynak gösterme | Kaynaktan ön okuma |
| 13 | Örnek araştırma değerlendirmeleri ve sınıf içi uygulamalar | Kaynaktan ön okuma |
| 14 | Genel tekrar, öğrenci sunumları ve dönem projesi değerlendirmesi | Kaynaktan ön okuma |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | yok |
| Ders Kaynakları | 1- "Research Methods for Business: A Skill-Building Approach" – Uma Sekaran & Roger Bougie 2- "Bilimsel Araştırma Yöntemleri" – Rıdvan Yıldız & İsmail Güzel
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
| 2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
| 3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
| 4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
| 5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | X | |||||
| 6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | X | |||||
| 7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bilimsel araştırma sürecinin aşamalarını açıklayabilir. | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
| 2 | Araştırma problemini tanımlayarak uygun yöntem ve teknikleri seçebilir. | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 |
| 3 | Toplanan verileri analiz ederek bilimsel rapor haline getirebilir. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 30 |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 2. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 2 | 5 | 10 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 0 | 0 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Toplam İş Yükü | 163 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 7 | ||