Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Erken Çocuklukta Eğitim Programları ve Uygulamaları | ECE 522 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Erken çocukluk dönemine yönelik ulusal programı ve farklı yaklaşımları bilir. | ||
2 | Erken çocukluk eğitimi programına ilişkin edindikleri bilgiler ışığında programın geliştirilmesi konusunda bilgi edinerek, günlük eğitim akışı, aylık eğitim planı ve etkinlik planı hazırlar. | ||
3 | Erken çocukluk eğitim programları geliştirirken farklı öğretim strateji, yöntem ve teknikleri kullanır ile ölçme ve değerlendirme çalışmaları yapar. | ||
4 | Çocukların yaş ve gelişim düzeylerine uygun eğitim ortamları düzenler. | ||
5 | Erken çocukluk eğitimi alanına yönelik sorunlar karşısında araştırmalar yapar, fikir üretir ve çözüm önerileri sunar. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, Ders İçeriğinin Tanıtımı | |
2 | Erken Çocukluk Eğitiminde Nitelikli Programın Özellikleri | |
3 | MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programı ve Önemi MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programı İlkeleri ve Özellikleri | |
4 | MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programı (Kazanım-Gösterge, Günlük Plan, Aylık Plan, Etkinlik Planı) | |
5 | MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programında Öğrenme Ortamı | |
6 | MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programında Etkinlik Türleri | |
7 | MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programında Etkinlik Türleri | |
8 | MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programında Etkinlik Türleri | |
9 | MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programında Aile ve Toplum Katılımı | |
10 | MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programında Değerlendirme | |
11 | Erken Çocukluk Eğitimi Program ve Yaklaşımları (High Scope Yaklaşımı, Head Start Yaklaşımı) | |
12 | Erken Çocukluk Eğitimi Program ve Yaklaşımları (Montessori Yaklaşımı, Reggio Emilia Yaklaşımı) | |
13 | Erken Çocukluk Eğitimi Program ve Yaklaşımları (Waldorf Yaklaşımı, Orman Okulu) | |
14 | MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programı ile diğer yaklaşımların programlarının karşılaştırılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | MEB (2013). 36-72 Aylık Çocuklar için Okul Öncesi Eğitim Programı. Ankara: MEB Yayınları. Zembat, R., Tunçeli, H.İ. ve Akşin Yavuz, E. (2019). Erken çocuklukta eğitim programları ve uygulamalar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Okul öncesi dönemdeki çocukların gelişimini anlamak için temel teorik bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | Okul öncesi çocukların öğrenme ihtiyaçlarını değerlendirebilecek ve bireysel farklılıkları göz önünde bulundurarak öğrenme stratejileri geliştirir. | ||||||
3 | Farklı erken çocukluk eğitimi uygulamalarında gelişimsel özellikleri belirler. | ||||||
4 | Okul öncesi eğitimde kullanılan öğretim yöntemlerini anlar ve uygular. | ||||||
5 | Kültürel çeşitlilik, dil çeşitliliği ve kültürlerarası eğitim gibi güncel konuları erken çocukluk eğitimi bağlamında anlar. | ||||||
6 | Erken çocukluk eğitimine karşı yeni bakış açıları edinir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Erken çocukluk dönemine yönelik ulusal programı ve farklı yaklaşımları bilir. | ||||||
2 | Erken çocukluk eğitimi programına ilişkin edindikleri bilgiler ışığında programın geliştirilmesi konusunda bilgi edinerek, günlük eğitim akışı, aylık eğitim planı ve etkinlik planı hazırlar. | ||||||
3 | Erken çocukluk eğitim programları geliştirirken farklı öğretim strateji, yöntem ve teknikleri kullanır ile ölçme ve değerlendirme çalışmaları yapar. | ||||||
4 | Çocukların yaş ve gelişim düzeylerine uygun eğitim ortamları düzenler. | ||||||
5 | Erken çocukluk eğitimi alanına yönelik sorunlar karşısında araştırmalar yapar, fikir üretir ve çözüm önerileri sunar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 30 | 30 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |