| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Seç I: Erken Çocukluk Döneminde Oyun | ECE 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet KUMRU |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Bu Ders, Oyunun Tanımı, Oyun Aşamaları Ve Çeşitleri, Oyunu Etkileyen Faktörleri, Tarihçesi, Oyunun Okul Öncesi Eğitimdeki Yeri Ve Önemini, Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Günlük Plan İçerisinde Oyunun Planlanması Ve Değerlendirilmesini Kavratmayı Amaçlamaktadır. |
| Dersin İçeriği | ilgili kavram ve konuların tanımlanması ve açıklanması, kuramsal yaklaşımlar, oyun hakkındaki bilimsel araştırmalar, sınıf ortamı ve oyun. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Okul öncesi eğitimde oyunun yeri ve önemini tartışır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 2 | Temel oyun kuramlarını tartışır. Oyun kuranlarının benzer farklı ve üstün zayıf yönlerine örnekler verir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 3 | Çocuğun oyununu geliştirebilmek için öğretmenin yapması gerekenleri tartışır. Serbest oyunda öğretmenin rolünü tartışır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 4 | Eğitim alanında yaptığı bilimsel çalışmalar aracılığıyla ulusal ve uluslararası alan yazına katkı Sağlayacak nitelikte, bilimsel, etik ve yasal ilkeler temelinde özgün bilgiler üreterek bu üretimi Eğitim/öğrenme öğretme sürecine taşır ve yaygınlaştırır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Erken çocukluk eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini yeterli düzeyde ileri kullanabilir. | Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
| 6 | Güncel gelişim ve öğrenme kuramlarını bilir; bu kuramlara dayalı Türkiye’deki ve farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim program, yaklaşım ve modellerini tanır ve eleştirel gözle değerlendirebilir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 7 | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 8 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | Tartışma, | |
| 9 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 10 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | Soru-Cevap, Tartışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı. Oyun nedir? Oyunun özellikleri | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 2 | Oyun, gelişim ve eğitim ilişkisi nasıldır? Oyunun eğitimde önemine ilk vurgu yapanlar kimlerdir? | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 3 | Oyun Teorileri: Klasik kuramlar ve modern kuramlar: Psikanalitik Kuramlar | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 4 | Oyun Teorileri: Bilişsel Kuramlar | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 5 | Öğrenme merkezlerinin organizasyonu ve oyun materyalleri Araştırma makalelerinin incelenmesi | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 6 | Oyunda öğretmen rolleri | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 7 | Yaratıcılık ve oyun | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 8 | Ara Sınav. | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 9 | Oyuncaklar ve Dijital oyunlar | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 10 | Fen, matematik ve dış ortamlarda oyun | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 11 | Özel gereksinimli çocuklarda ve Okulöncesi Kurumlarda Oyun | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 12 | Oyun Planı Hazırlama ve Uygulama | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 13 | Proje Sunumları. | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 14 | Proje Sunumları. | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| Kaynaklar | ||
|---|---|---|
| Ders Notu | ||
| Ders Kaynakları |
Welhousen, K. (2002). Outdoor Play Everyday: İnnovative Play Concepts for Early Childhood. |
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Okul öncesi dönemdeki çocukların gelişimini anlamak için temel teorik bilgilere sahip olur. | X | |||||
| 2 | Okul öncesi çocukların öğrenme ihtiyaçlarını değerlendirebilecek ve bireysel farklılıkları göz önünde bulundurarak öğrenme stratejileri geliştirir. | X | |||||
| 3 | Farklı erken çocukluk eğitimi uygulamalarında gelişimsel özellikleri belirler. | X | |||||
| 4 | Okul öncesi eğitimde kullanılan öğretim yöntemlerini anlar ve uygular. | X | |||||
| 5 | Kültürel çeşitlilik, dil çeşitliliği ve kültürlerarası eğitim gibi güncel konuları erken çocukluk eğitimi bağlamında anlar. | X | |||||
| 6 | Erken çocukluk eğitimine karşı yeni bakış açıları edinir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Okul öncesi eğitimde oyunun yeri ve önemini tartışır. | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 |
| 2 | Temel oyun kuramlarını tartışır. Oyun kuranlarının benzer farklı ve üstün zayıf yönlerine örnekler verir. | ||||||
| 3 | Çocuğun oyununu geliştirebilmek için öğretmenin yapması gerekenleri tartışır. Serbest oyunda öğretmenin rolünü tartışır. | ||||||
| 4 | Eğitim alanında yaptığı bilimsel çalışmalar aracılığıyla ulusal ve uluslararası alan yazına katkı Sağlayacak nitelikte, bilimsel, etik ve yasal ilkeler temelinde özgün bilgiler üreterek bu üretimi Eğitim/öğrenme öğretme sürecine taşır ve yaygınlaştırır. | ||||||
| 5 | Erken çocukluk eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini yeterli düzeyde ileri kullanabilir. | ||||||
| 6 | Güncel gelişim ve öğrenme kuramlarını bilir; bu kuramlara dayalı Türkiye’deki ve farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim program, yaklaşım ve modellerini tanır ve eleştirel gözle değerlendirebilir. | ||||||
| 7 | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | ||||||
| 8 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
| 9 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
| 10 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 16 | 1 | 16 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 14 | 1 | 14 |
| Performans Görevi (Seminer) | 14 | 1 | 14 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||