| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Seç I: İleri Çocuk Gelişimi ve Psikolojisi | ECE 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | Yok  | 
                                
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yok  | 
                                
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SUAT KOL | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Esra Betül Kölemen  | 
                                
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Dersin amacı gelişim ile ilgili temel kavramları kazandırmak ve çocukların sağlıklı gelişimleri için gelişim alanları çerçevesinde temel oluşturmaktır.  | 
                                
| Dersin İçeriği | Gelişim ile ilgili temel kavramlar, kuramsal boyutta erken çocukluk döneminde çocuğun tüm gelişim alanları, bu gelişim alanlarını etkileyen etmenler, temel gelişimsel özellikler.  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Çocuk gelişimi hakkında temel kavramları kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | 
| 2 | Çocuğun gelişim alanlarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | 
| 3 | Gelişim alanlarını etkileyen etmenleri kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | 
| 4 | Temel gelişimsel özellikleri öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Ders ile ilgili genel bilgilendirme | |
| 2 | Gelişim ile ilgili temel kavramlar | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar | 
| 3 | Gelişim ile ilgili temel kavramlar | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar | 
| 4 | Kuramsal boyutta erken çocukluk döneminde çocuğun tüm gelişim alanları | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar | 
| 5 | kuramsal boyutta erken çocukluk döneminde çocuğun tüm gelişim alanları | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar | 
| 6 | Kuramsal boyutta erken çocukluk döneminde çocuğun tüm gelişim alanları | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar | 
| 7 | kuramsal boyutta erken çocukluk döneminde çocuğun tüm gelişim alanları | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar | 
| 8 | Gelişim alanlarını etkileyen etmenler | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar | 
| 9 | Gelişim alanlarını etkileyen etmenler | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar | 
| 10 | Gelişim alanlarını etkileyen etmenler | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar | 
| 11 | Temel gelişimsel özellikler | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar | 
| 12 | Temel gelişimsel özellikler | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar | 
| 13 | Temel gelişimsel özellikler | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar | 
| 14 | Genel tekrar ve değerlendirme | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Öğretim üyesi tarafından hazırlanmış ders notları  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Okul öncesi dönemdeki çocukların gelişimini anlamak için temel teorik bilgilere sahip olur. | ||||||
| 2 | Okul öncesi çocukların öğrenme ihtiyaçlarını değerlendirebilecek ve bireysel farklılıkları göz önünde bulundurarak öğrenme stratejileri geliştirir. | ||||||
| 3 | Farklı erken çocukluk eğitimi uygulamalarında gelişimsel özellikleri belirler. | ||||||
| 4 | Okul öncesi eğitimde kullanılan öğretim yöntemlerini anlar ve uygular. | ||||||
| 5 | Kültürel çeşitlilik, dil çeşitliliği ve kültürlerarası eğitim gibi güncel konuları erken çocukluk eğitimi bağlamında anlar. | ||||||
| 6 | Erken çocukluk eğitimine karşı yeni bakış açıları edinir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çocuk gelişimi hakkında temel kavramları kavrar. | ||||||
| 2 | Çocuğun gelişim alanlarını öğrenir. | ||||||
| 3 | Gelişim alanlarını etkileyen etmenleri kavrar. | ||||||
| 4 | Temel gelişimsel özellikleri öğrenir | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ödev | 70 | 
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 30 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 | 
| 1. Final | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 10 | 10 | 
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 | 
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Ödev | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 141 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||