| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Siyaset, Demokrasi ve Etik | UKY 537 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA LÜTFİ ŞEN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Araş.Gör. Soner Tausher |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Kamu yönetimi ve siyaset bilimi konusunda uzmanlaşacak öğrencilerin demokrasi ve yönetim arasındaki bağlantıları kavramaları sağlanacaktır. Ayrıca siyasi ve yönetsel etiğin özgürlük, eşitlik ve adalet ideleriyle ilişkisi ortaya konulacaktır. |
| Dersin İçeriği | Ders demokrasi teorisinin tartışılması ile başlayacaktır. Derste yönetsel etiğin siyasi etikle ilişkisi tartışılacaktır. Bu bağlamda özgürlük, eşitlik ve adalet kavramları tartışmanın odak noktasını oluşturacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Demokrasi kavramının anlamını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Demokrasi ile yönetim arasındaki ilişkileri ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Siyasi etiğin yönetsel etikle bağlarını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Özgürlük, eşitlik ve adalet gibi kavramları ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Antik dünyada siyasi olan nedir? | |
| 2 | Modern dünyada siyasi olan nedir? | |
| 3 | Siyasi Olanın dinamizması nedir? | |
| 4 | Demokrasi kavramı | |
| 5 | Farklı demokrasi anlayışları | |
| 6 | Siyasi etik nedir? | |
| 7 | Kant´ın siyasi etiği | |
| 8 | Hegel´de siyasi etik | |
| 9 | Siyasi etiğin amacı olarak özgürlük nedir? | |
| 10 | Siyasi etiğin amacı olarak eşitlik nedir? | |
| 11 | Siyasi etiğin amacı olarak adalet nedir? | |
| 12 | Siyasi etik ile bürokratik etiğin farkları nelerdir? | |
| 13 | Bürokratik etik olarak dürüstlük, şeffaflık ve performans | |
| 14 | Postmodern etik |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Siyaset kuramları ve kamu yönetimi yaklaşımlarını ileri düzeyde açıklar ve güncel tartışmalarla ilişkilendirir. | ||||||
| 2 | Türkiye’nin idari–hukuki yapısını ve politika süreçlerini karşılaştırmalı bir çerçevede analiz eder. | ||||||
| 3 | Kamu politikası döngüsünde problem tanımlar, seçenek üretir ve etki/sonuç analizi yapar. | ||||||
| 4 | Nicel, nitel ve karma yöntemlerle araştırma tasarlar; veri toplar, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
| 5 | Yönetişim, paydaş katılımı ve etik ilkeleri uygulayarak çözüm tasarlar. | ||||||
| 6 | Kanıta dayalı karar verme kültürünü kurum ve toplum yararına yaygınlaştırır; yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Demokrasi kavramının anlamını analiz eder. | ||||||
| 2 | Demokrasi ile yönetim arasındaki ilişkileri ayırt eder. | ||||||
| 3 | Siyasi etiğin yönetsel etikle bağlarını analiz eder. | ||||||
| 4 | Özgürlük, eşitlik ve adalet gibi kavramları ayırt eder. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
| 1. Final | 70 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
| Ödev | 2 | 25 | 50 |
| Final | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 170 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||