| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çağdaş Yönetim Anlayışı | UKY 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çağdaş yönetim anlayışını kavrayabilmek için öncelikle yönetime, özellikle kamu yönetimine geleneksel yaklaşımları tanır. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, | |
| 2 | Geleneksel yaklaşımlar ile çağdaş yaklaşımlar arasındaki farkı ortaya koyar. | Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Çağdaş yönetim anlayışının kamu yönetiminde nasıl konumlandığını, onu nasıl değiştirdiğini inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Yeni kamu yönetimi anlayışının farklı yönetim anlayışına sahip ülkelerde nasıl uygulandığını görür, karşılaştırma yapar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 5 | Yönetim anlayışındaki değişiklik sonucu kamu yönetiminin sivil toplum, siyaset ve piyasa gibi alanlarla olan ilişkilerindeki değişimleri analiz eder. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Tüm bu gelişmelerle şekillenen yeni kamu yönetimi anlayışını örgütsel ve işlevsel özellikleri de göz önüne alarak Türkiye örneği üzerinden analiz eder. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Geleneksel kamu yönetimi düşüncesinin temel nitelikleri | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
| 2 | Geleneksel kamu yönetimindeki yetersizlikler | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
| 3 | Yeni yönetim düşüncesinin ortaya çıkışı | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
| 4 | Yeni kamu yönetimi"nin dayandığı temel değerler | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
| 5 | Yeni kamu yönetimi anlayışının yeniden yapılanmaya etkisi | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
| 6 | Kamu yönetiminde yeniden yapılanmayla ilgili ülke deneyimleri | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
| 7 | Kamu yönetimi ve siyasetle ilişkiler | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Kamu yönetimi ve piyasayla ilişkiler | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
| 10 | Kamu yönetimi ve sivil toplumla ilişkiler | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
| 11 | Kamu yönetimi"nin örgütsel yapısında değişim | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
| 12 | Kamu yönetimi"nin işleyişinde değişim | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
| 13 | Yeni kamu yönetimi düşüncesinin Türk kamu yönetimine etkileri | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
| 14 | Genel değerlendirme | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | ACAR, Muhittin ve Hüseyin Özgür (Edt.), Çağdaş Kamu Yönetimi I, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara-2003. |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Siyaset kuramları ve kamu yönetimi yaklaşımlarını ileri düzeyde açıklar ve güncel tartışmalarla ilişkilendirir. | ||||||
| 2 | Türkiye’nin idari–hukuki yapısını ve politika süreçlerini karşılaştırmalı bir çerçevede analiz eder. | ||||||
| 3 | Kamu politikası döngüsünde problem tanımlar, seçenek üretir ve etki/sonuç analizi yapar. | ||||||
| 4 | Nicel, nitel ve karma yöntemlerle araştırma tasarlar; veri toplar, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
| 5 | Yönetişim, paydaş katılımı ve etik ilkeleri uygulayarak çözüm tasarlar. | ||||||
| 6 | Kanıta dayalı karar verme kültürünü kurum ve toplum yararına yaygınlaştırır; yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çağdaş yönetim anlayışını kavrayabilmek için öncelikle yönetime, özellikle kamu yönetimine geleneksel yaklaşımları tanır. | ||||||
| 2 | Geleneksel yaklaşımlar ile çağdaş yaklaşımlar arasındaki farkı ortaya koyar. | ||||||
| 3 | Çağdaş yönetim anlayışının kamu yönetiminde nasıl konumlandığını, onu nasıl değiştirdiğini inceler. | ||||||
| 4 | Yeni kamu yönetimi anlayışının farklı yönetim anlayışına sahip ülkelerde nasıl uygulandığını görür, karşılaştırma yapar. | ||||||
| 5 | Yönetim anlayışındaki değişiklik sonucu kamu yönetiminin sivil toplum, siyaset ve piyasa gibi alanlarla olan ilişkilerindeki değişimleri analiz eder. | ||||||
| 6 | Tüm bu gelişmelerle şekillenen yeni kamu yönetimi anlayışını örgütsel ve işlevsel özellikleri de göz önüne alarak Türkiye örneği üzerinden analiz eder. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 25 |
| 2. Ödev | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
| 1. Final | 80 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Final | 1 | 25 | 25 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 35 | 35 |
| Ödev | 1 | 40 | 40 |
| Toplam İş Yükü | 196 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||