Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Tasarımı | MMM 407 | 7 | 0 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞADUMAN ŞEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyeleri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Metalurji ve malzeme bilimine yönelik olarak öğrencilerin grup çalışması içerisinde malzeme seçimi, tasarımı ve/veya uygulamaları (veya üretim süreçleri tasarımı ve/veya uygulamaları) ile ilgili konularda problem tanımlama, çözüm yaklaşımları sunma, mevcut literatürle ilişkilendirme, verilerin analizi ve çözümlemesini yaparak yazılı ve sözlü olarak sunabilme yetkinlikler kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Metalurji ve malzeme bilimine yönelik malzeme seçimi, tasarımı ve/veya uygulamaları, üretim süreçleri tasarımı ve/veya uygulamalar (gerektiğinde deneysel çalışmalar, test ve karakterizasyon işlemleri, veri analizi ve yorumlaması yapılabilir.) |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Malzeme ve/veya üretim süreci tasarımında problemi bir grup/takım çalışması içerisinde tanımlar ve çözüm yaklaşımlarını yazılı ve sözlü olarak raporlar | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | İlgili konuda teorik bilgi alt yapısını hazırlar, literatür taraması yapar, bunları analiz ederek yazılı ve sözlü olarak raporlar | Anlatım, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Tasarımın hedef(ler)ine yönelik doğru malzeme ve/veya süreç seçimi yapar | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gezi / Gözlem, | |
4 | Tasarlanan malzemenin/sürecin yeterliliğini analiz eder ve raporlar. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
5 | Tüm süreçlere ait verileri takım/grup çalışması içerisinde alır, analiz eder, çözümler, yorumlar ve bunları yazılı ve sözlü raporlar | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mühendislik malzemeleri / Üretim süreçleri | |
2 | Malzeme ve/veya üretim sürecinde problemin tanımlanması/tasarlanması | |
3 | Konu ile ilgili teorik alt yapının hazırlanması | |
4 | Konu ile ilgili teorik alt yapının hazırlanması | |
5 | Hedefe yönelik malzeme/süreç seciminin gerçekleştirilmesi | |
6 | Tasarlanan malzemenin/sürecin yeterliliğinin analizi | |
7 | Tasarlanan malzemenin/sürecin yeterliliğinin analizi | |
8 | Mevcut verilerin ön değerlendirmesi | |
9 | Tasarlanan malzemenin/sürecin yeterliliğinin analizi | |
10 | Tasarlanan malzemenin/sürecin yeterliliğinin analizi | |
11 | Tüm verilerin analizi ve yorumlanması | |
12 | Tüm verilerin analizi ve yorumlanması | |
13 | Tüm verilerin analizi ve yorumlanması | |
14 | Tüm aşamalara ait verilerin yazılı ve sözlü raporlanması (SEMİNER) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Öğrenciler ilgili öğretim üyesi tarafından konuya özel kaynaklara (laboratuvar, tesis vs) yönlendirilecektir. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Malzeme ve/veya üretim süreci tasarımında problemi bir grup/takım çalışması içerisinde tanımlar ve çözüm yaklaşımlarını yazılı ve sözlü olarak raporlar | |||||||||||||||||||||||
2 | İlgili konuda teorik bilgi alt yapısını hazırlar, literatür taraması yapar, bunları analiz ederek yazılı ve sözlü olarak raporlar | |||||||||||||||||||||||
3 | Tasarımın hedef(ler)ine yönelik doğru malzeme ve/veya süreç seçimi yapar | |||||||||||||||||||||||
4 | Tasarlanan malzemenin/sürecin yeterliliğini analiz eder ve raporlar. | |||||||||||||||||||||||
5 | Tüm süreçlere ait verileri takım/grup çalışması içerisinde alır, analiz eder, çözümler, yorumlar ve bunları yazılı ve sözlü raporlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
2. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
1. İş Sağlığı ve Güvenliği | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |