| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | ELT 010 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | İngilizce Öğretiminde Sınav Hazırlama |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERVE SAVAŞÇI |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Res. Assist. Sena TETİK |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı İngilizce öğretmenlerine kendi sınıf değerlendirme uygulamaları üzerine gerekli bilgiyi sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Değerlendirmenin işlevleri; Öğretmen tarafından geliştirilen sınıf değerlendirme tekniklerinin sonuçlarının nasıl oluşturulacağı, uygulanacağı ve yorumlanacağı; Eğitimde kullanılan değerlendirme araçları ve özellikleri; Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış türü testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirme testleri, sözlü sınavlar; Öğrenciyi çok yönlü tanımayı amaçlayan araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirmesi, öğrenci portföyü, araştırma makaleleri, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilmesi gereken noktalar; Öğrenme çıktıları ve notlandırmanın değerlendirilmesi; Değerlendirmenin öğrenci öğrenmesini motive etmek için nasıl kullanılacağı; Dil değerlendirme sürecinin gizemini çözmek. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sınıf içi değerlendirmelerde kullanılan temel ve güncel yaklaşım ve teknikleri açıklar. | ||
| 2 | Değerlendirmenin işlevlerini ve öğretmen tarafından geliştirilen sınıf değerlendirme teknik ve araçlarının sonuçlarının nasıl oluşturulacağını, yönetileceğini ve yorumlanacağını açıklar. | ||
| 3 | Dil eğitiminde kullanılan değerlendirme araçlarını ve özelliklerini tanımlar. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı, ders müfredatının gözden geçirilmesi | |
| 2 | Sınıf tabanlı değerlendirmelerde güncel yaklaşımlar | |
| 3 | Sınıf tabanlı dil değerlendirmelerini kullanma | |
| 4 | Sonuçlar: Öğrencilerimizi neden değerlendirmemiz gerekiyor? | |
| 5 | Kararlar: Öğrencilerimizi ne zaman değerlendirmemiz gerekir? | |
| 6 | Yorumlamalar: Neyi, nasıl değerlendirmeliyiz? | |
| 7 | Değerlendirme kayıtları: Öğrencilerimizin değerlendirme performanslarını nasıl kaydedebiliriz? | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Değerlendirme görevi şablonlarının geliştirilmesi | |
| 10 | Dil değerlendirme görevleri oluşturma | |
| 11 | Sınıf tabanlı değerlendirmeler yapmak için değerlendirme görevlerinin entegrasyonu | |
| 12 | Sınıf tabanlı dil değerlendirme örneklerinin incelenmesi ve eleştirilmesi | |
| 13 | Sınıf tabanlı dil değerlendirme örneklerinin incelenmesi ve eleştirilmesi (devam) | |
| 14 | Ders revizyonu |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | - |
| Ders Kaynakları | Bachman, L., & Damböck, B. (2018). Language assessment for classroom teachers. Oxford University Press. Brown, H. D., & Abeywickrama, P. (2019). Language assessment: Principles and classroom practices (3rd ed.). Pearson. Cheng, L. (2023). Language classroom assessment (2nd ed.). TESOL Press. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. | X | |||||
| 2 | Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. | ||||||
| 3 | Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. | ||||||
| 4 | Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır. | X | |||||
| 5 | Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. | X | |||||
| 6 | Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır. | X | |||||
| 7 | Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. | X | |||||
| 8 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. | ||||||
| 9 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. | X | |||||
| 10 | Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. | ||||||
| 11 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. | ||||||
| 12 | Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sınıf içi değerlendirmelerde kullanılan temel ve güncel yaklaşım ve teknikleri açıklar. | ||||||||||||
| 2 | Değerlendirmenin işlevlerini ve öğretmen tarafından geliştirilen sınıf değerlendirme teknik ve araçlarının sonuçlarının nasıl oluşturulacağını, yönetileceğini ve yorumlanacağını açıklar. | ||||||||||||
| 3 | Dil eğitiminde kullanılan değerlendirme araçlarını ve özelliklerini tanımlar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 94 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,76 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||