| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İngilizce Öğretiminde Drama | ELT 005 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. ERDAL ÖZCAN |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. ERDAL ÖZCAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Yaratıcı drama alanının öğretimine yönelik olarak olumlu tutum geliştirmek. |
| Dersin İçeriği | Drama, genel amaçlarına uygun olarak canlandırmalarla (doğaçlama ve rol oynama gibi tekniklerle) yaratıcı |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Dramayı uygulama becerilerini kazanır. | Bireysel Çalışma, Örnek Olay, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Drama öğretimi ile ilgili kavramları açıklayabilir. | Bireysel Çalışma, Örnek Olay, | |
| 3 | Drama dersini tasarlayıp, uygulayabilir | Bireysel Çalışma, Örnek Olay, | |
| 4 | Yaratıcı dramayı bir öğretim yöntemi olarak diğer derslerde kullanma becerisi kazanır | Bireysel Çalışma, Örnek Olay, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | Çeşitli konuları doğaçlama yaparak ve rol oynayarak canlandırma becerileri kazanır. | Bireysel Çalışma, Örnek Olay, | |
| 6 | Duygularını sözel, bedensel ya da yazılı olarak ifade edebilme becerisi kazanır. | Bireysel Çalışma, Örnek Olay, | |
| 7 | Kendine karşı güven duygusunu geliştirir. | Bireysel Çalışma, Örnek Olay, | |
| 8 | Kendine karşı olan saygıyı arttırır. | Örnek Olay, Deney ve Laboratuvar, | |
| 9 | Empati becerisini geliştirir. | Örnek Olay, Deney ve Laboratuvar, | |
| 10 | Sosyalleşir ve kendini değişik yönleri ile tanır. | Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
| 11 | Yaratıcı drama öğretimi yapabilmek için belli yeterliğe sahip olunması gerektiğini kavrar | Anlatım, Gösterip Yaptırma, | |
| 12 | Yaratıcı drama bilgisine ilişkin kuramsal bilgileri kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
| 13 | Demokratik tutum ve davranışını geliştirme becerileri kazanır. | Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
| 14 | Bir ekip bilinci içerisinde üretme becerilerini kazanır. | Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 15 | Yaratıcı drama dersi ile tiyatro çalışmaları arasındaki farkları ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dramanın sözcük olarak kökeni, tanımı | |
| 2 | Yaratıcı dramanın tanımı, amaçları/ drama uygulamaları | |
| 3 | Yaratıcı drama, tiyatro, oyunculuk arasındaki farklar | |
| 4 | Yaratıcı dramanın özellikleri/ drama uygulamaları | |
| 5 | Yaratıcı dramanın öğeleri/ drama uygulamaları | |
| 6 | Yaratıcı dramanın boyutları/ drama uygulamaları | |
| 7 | Yaratıcı dramanın dünyadaki ve Türkiyedeki tarihçesi/ drama uygulamaları | |
| 8 | Yaratıcı drama alanındaki öncüler/ drama uygulamaları | |
| 9 | Bireysel özellikler ve bu özelliklerin tanınması/ drama uygulamaları | |
| 10 | Duyu, güven çalışmaları/ drama uygulamaları | |
| 11 | Uyum, gözlem çalışmaları/drama uygulamaları | |
| 12 | Oyun, rol oynama, doğaçlama kavramları/ drama uygulamaları | |
| 13 | Yaratıcı dramada kullanılan teknikler ve bunları uygulama/ drama uygulamaları | |
| 14 | Yaratıcı drama etkinliklerinde kullanılacak araç-gereçler. / drama uygulamaları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Mübeccel Gönen, Nursel Uyar Dalkılıç. Çocuk Eğitiminde Drama: Yöntemler ve Uygulamalar Aysel Çağdaş, Huriye Albayrak, Semra Cantekinler. Okul Öncesi Eğitiminde Dramatik Etkinlikler |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. | X | |||||
| 2 | Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. | X | |||||
| 3 | Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
| 4 | Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır. | X | |||||
| 5 | Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. | X | |||||
| 6 | Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır. | X | |||||
| 7 | Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. | X | |||||
| 8 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. | X | |||||
| 9 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. | X | |||||
| 10 | Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. | X | |||||
| 11 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. | X | |||||
| 12 | Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Dramayı uygulama becerilerini kazanır. | ||||||||||||
| 2 | Drama öğretimi ile ilgili kavramları açıklayabilir. | ||||||||||||
| 3 | Drama dersini tasarlayıp, uygulayabilir | ||||||||||||
| 4 | Yaratıcı dramayı bir öğretim yöntemi olarak diğer derslerde kullanma becerisi kazanır | ||||||||||||
| 5 | Çeşitli konuları doğaçlama yaparak ve rol oynayarak canlandırma becerileri kazanır. | ||||||||||||
| 6 | Duygularını sözel, bedensel ya da yazılı olarak ifade edebilme becerisi kazanır. | ||||||||||||
| 7 | Kendine karşı güven duygusunu geliştirir. | ||||||||||||
| 8 | Kendine karşı olan saygıyı arttırır. | ||||||||||||
| 9 | Empati becerisini geliştirir. | ||||||||||||
| 10 | Sosyalleşir ve kendini değişik yönleri ile tanır. | ||||||||||||
| 11 | Yaratıcı drama öğretimi yapabilmek için belli yeterliğe sahip olunması gerektiğini kavrar | ||||||||||||
| 12 | Yaratıcı drama bilgisine ilişkin kuramsal bilgileri kavrar. | ||||||||||||
| 13 | Demokratik tutum ve davranışını geliştirme becerileri kazanır. | ||||||||||||
| 14 | Bir ekip bilinci içerisinde üretme becerilerini kazanır. | ||||||||||||
| 15 | Yaratıcı drama dersi ile tiyatro çalışmaları arasındaki farkları ayırt eder. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
| Ödev | 2 | 5 | 10 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||