| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çocuk Psikolojisi | SNE 003 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | ||
| Önerilen Seçmeli Dersler | ||
| Dersin Dili | Türkçe | |
| Dersin Seviyesi | Lisans | |
| Dersin Türü | Seçmeli | |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. AYSEL FERAH ÖZCAN | |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. AYSEL FERAH ÖZCAN, | |
| Dersin Yardımcıları | ||
| Dersin Kategorisi | Diğer | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının çocuk psikolojisinin gereğini ve önemini kavramalarını sağlamaktır. |
|
| Dersin İçeriği |
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | 1. Öğretmen adayları, çocukların psikolojik sağlıklarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | 2. Öğretmen adayları çocukların psikolojik sağlıklarını etkileyebilecek temel faktörleri tanır ve sınıflandırabilir. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | 3. Öğretmen adayları çocukların duygu, düşünce ve davranış problemlerini belirlemeye yönelik teknikleri uygulayabilir. | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Grupla Çalışma, Problem Çözme, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri. | Yavuzer, H. (1993). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi. |
| 2 | Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri. | Yavuzer, H. (1993). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi. |
| 3 | Doğum öncesi gelişim. | Yavuzer, H. (1993). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi. |
| 4 | Doğum ve erken bebeklik dönemi gelişim alanları ve özellikleri; Fiziksel, algısal, bilişsel, kişilik ve dil gelişimi. | Yavuzer, H. (1993). Çocuk Psikolojisi. İstanbul. |
| 5 | ilk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; fiziksel, algısal, bilişsel, kişilik ve dil gelişimi. | Yavuzer, H. (1993). Çocuk Psikolojisi. İstanbul. |
| 6 | ilk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; fiziksel, algısal, bilişsel, kişilik ve dil gelişimi. | Yavuzer, H. (1993). Çocuk Psikolojisi. İstanbul. |
| 7 | Son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; fiziksel, algısal, bilişsel, kişilik ve dil gelişimi. | Yavuzer, H. (1993). Çocuk Psikolojisi. İstanbul. |
| 8 | Sınav | Ara sınav |
| 9 | Son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; fiziksel, algısal, bilişsel, kişilik ve dil gelişimi. | Yavuzer, H. (1993). Çocuk Psikolojisi. İstanbul. |
| 10 | Son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; fiziksel, algısal, bilişsel, kişilik ve dil gelişimi. | Yavuzer, H. (1993). Çocuk Psikolojisi. İstanbul. |
| 11 | Kişilik ve sosyal gelişim. Çocukluk dönemi uyum ve davranım problemleri. | Yavuzer, H. (1993). Çocuk Psikolojisi. İstanbul. |
| 12 | Özel gereksinimleri olan çocuklar. | Yavuzer, H. (2000). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi. |
| 13 | Çocukları tanıma teknikleri. | Yavuzer, H. (1993). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi. |
| 14 | Dersi genel değerlendirme. | Yavuzer, H. (1993). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Yavuzer, H. (1993). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi. Yörükoğlu, A. (1993). Çocuk Ruh Sağlığı Bee, H. & D. Boyd (2009). Çocuk Gelişi Psikolojisi. İstanbul: Kaknüs
Bee, H. & D. Boyd (2009). Çocuk Gelişi Psikolojisi. İstanbul: Kaknüs
|
| Ders Kaynakları | Yavuzer, H. (1993). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi. Yörükoğlu, A. (1993). Çocuk Ruh Sağlığı |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri öğrenirken kendi öğrenme yollarının farkına varır, bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | ||||||
| 2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | ||||||
| 3 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. | ||||||
| 4 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | ||||||
| 5 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
| 6 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. | ||||||
| 7 | Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). | ||||||
| 8 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
| 9 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | ||||||
| 10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | ||||||
| 11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | ||||||
| 12 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. | ||||||
| 13 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | ||||||
| 14 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | ||||||
| 15 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 1. Öğretmen adayları, çocukların psikolojik sağlıklarını bilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| 2 | 2. Öğretmen adayları çocukların psikolojik sağlıklarını etkileyebilecek temel faktörleri tanır ve sınıflandırabilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| 3 | 3. Öğretmen adayları çocukların duygu, düşünce ve davranış problemlerini belirlemeye yönelik teknikleri uygulayabilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Ödev | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 16 | 48 |
| Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Ödev | 1 | 12 | 12 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 96 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||