| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Gk Seçmeli I (Görsel Okuryazarlık) | BTE 211 | 3 | 3 + 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ŞULE YILMAZ ÖZDEN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Emre Çam |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Görsel okuryazarlık kavramı hakkında bilgilenme. Görsel öğeleri düzenleyebilme. Görsel öğeleri değerlendirebilme. |
| Dersin İçeriği | İletişimde görsel materyallerin rolü; Görsel Okuryazarlık: Görsel algı, görsel materyallerin yorumlanması, görsel materyallerin yaratılması; Görsel Tasarımın Gerekçesi; Görsel Tasarım Süreci: Görsel öğeler, sözel öğeler; Font Biçimi: Büyük-küçük harf kullanımı, Font tipi, Font rengi, Font büyüklüğü, harfler ve satırlar arasındaki boşluklar; Etki Yaratan Öğeler: Sürpriz, etkileşim, doku; Kalıp: Denge, stil, biçim, renk; Düzenleme: Yönlendiriciler, kontrast, dikkat odaklama, süreklilik, bütünlük; Görsel Planlama Araçları; Görsel Ortamlar. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Görsel okuryazarlık kavramını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Görsel okuryazarlığın öğelerini açıklar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 3 | Görsel okuryazarlığın görsel düzenini algılar ve yorumlanmasındaki rolü kavrar. | Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 4 | Görsel düzende araç kullanımının genel amaçlarını açıklar. | Anlatım, | |
| 5 | Görsel düzende dikkat edilecek noktaları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 6 | Görsel öğelerin temsil yeteneğini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Görsel okuryazarlık kavramı | |
| 2 | Temel görsel elemanlar:nokta, çizgi, şekil, biçim, boyut, | |
| 3 | Temel görsel elemanlar: hareket, ton, renk, doku, orantı. | |
| 4 | Görsel okuryazarlıkta etki yaratan öğeler | |
| 5 | Görsel okuryazarlıkta yönlendiriciler | |
| 6 | Algılama ve Çağrışım | |
| 7 | Görsel algılamada Gestalt teorileri | |
| 8 | Görsel dinanizm elemanları; renk, denge, boyut, zıtlık, ritim, uyum, orantı | |
| 9 | Ara sınav | |
| 10 | Görsel teknikler: İletişim stratejileri | |
| 11 | Örnekler üzerinde görsel yorumlama ve açıklama | |
| 12 | Görsel mesajların anatomisi | |
| 13 | Görsel düzende araç kullanımı | |
| 14 | Görsel planlama araçları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Aydın Kiper Ders Notları |
| Ders Kaynakları | [2] Visual Literacy, Routledge, Johns Elkins,2007, [3] Visual Literacy: Learn to See - See to Learn, Association for Supervision Curriculum Development, Lynell Burmak, 2002, |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Görsel okuryazarlık kavramını tanımlar. |
| 2 | Görsel okuryazarlığın öğelerini açıklar. |
| 3 | Görsel okuryazarlığın görsel düzenini algılar ve yorumlanmasındaki rolü kavrar. |
| 4 | Görsel düzende araç kullanımının genel amaçlarını açıklar. |
| 5 | Görsel düzende dikkat edilecek noktaları açıklar. |
| 6 | Görsel öğelerin temsil yeteneğini açıklar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 30 |
| 1. Kısa Sınav | 5 |
| 1. Proje / Tasarım | 40 |
| 1. Ödev | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Proje / Tasarım | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 105 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||