| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türkiye Cumhuriyetinin Sorunları | SBE 611 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HALUK SELVİ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | AYŞEGÜL KIRTEL |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş sürecinden bugüne kadar ulusal ve uluslararası alanda karşılaştığı problemler ve çözüm yollarını kavramak. |
| Dersin İçeriği | Türkiye Cumhuriyetinin karşı karşıya kaldığı ulusal ve uluslararası problemler ve çözüm yolları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş sürecinde karşı karşıya kaldığı problemlerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Atatürk’ün bu problemlere karşı tutumu anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Uluslararası alandaki gelişmeleri analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Türkiye Cumhuriyetinin kuruluşundan itibaren hükümetlerin uyguladıkları politikaları değerlendirir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Türkiye Cumhuriyeti dış politikasını inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Uluslar arası ilişkilerde sorun kavramı | |
| 2 | Osmanlı Devletinin etnik ve stratejik yapısı | |
| 3 | Yıkılış dönemi Osmanlı Devleti tarihinde problemler | |
| 4 | Milli Mücadele Döneminde karşılaşılan problemler ve çözümleri | |
| 5 | Milli Mücadelenin etnik problemleri | |
| 6 | Lozan Barış Anlaşması ve sorunlar | |
| 7 | Lozanda çözülemeyen sorunlar | |
| 8 | Osmanlı borçları ve Türkiyenin ekonomi politikaları | |
| 9 | Lozan ve sonrası Ermeni sorunu | |
| 10 | Ermeni propagandasının tarihi kökenleri ve Türkiye Cumhuriyetinin tutumu | |
| 11 | Kıbrıs Sorununun tarihi kökenleri ve çözümü | |
| 12 | Türkiye Cumhuriyetinin Güneydoğu Anadolu politikaları | |
| 13 | Kaynak tahlilleri | |
| 14 | Değerlendirmeler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. Esat Uras, Tarihte Ermeniler ve Ermeni Meselesi, İstanbul, 1974. |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş sürecinde karşı karşıya kaldığı problemlerini kavrar. |
| 2 | Atatürk’ün bu problemlere karşı tutumu anlar. |
| 3 | Uluslararası alandaki gelişmeleri analiz eder. |
| 4 | Türkiye Cumhuriyetinin kuruluşundan itibaren hükümetlerin uyguladıkları politikaları değerlendirir. |
| 5 | Türkiye Cumhuriyeti dış politikasını inceler. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Ödev | 60 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 158 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||