| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türkiye Cumhuriyetinin Sorunları | SBE 611 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HALUK SELVİ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | AYŞEGÜL KIRTEL |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş sürecinden bugüne kadar ulusal ve uluslararası alanda karşılaştığı problemler ve çözüm yollarını kavramak. |
| Dersin İçeriği | Türkiye Cumhuriyetinin karşı karşıya kaldığı ulusal ve uluslararası problemler ve çözüm yolları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş sürecinde karşı karşıya kaldığı problemlerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Atatürk’ün bu problemlere karşı tutumu anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Uluslararası alandaki gelişmeleri analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Türkiye Cumhuriyetinin kuruluşundan itibaren hükümetlerin uyguladıkları politikaları değerlendirir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Türkiye Cumhuriyeti dış politikasını inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Uluslar arası ilişkilerde sorun kavramı | |
| 2 | Osmanlı Devletinin etnik ve stratejik yapısı | |
| 3 | Yıkılış dönemi Osmanlı Devleti tarihinde problemler | |
| 4 | Milli Mücadele Döneminde karşılaşılan problemler ve çözümleri | |
| 5 | Milli Mücadelenin etnik problemleri | |
| 6 | Lozan Barış Anlaşması ve sorunlar | |
| 7 | Lozanda çözülemeyen sorunlar | |
| 8 | Osmanlı borçları ve Türkiyenin ekonomi politikaları | |
| 9 | Lozan ve sonrası Ermeni sorunu | |
| 10 | Ermeni propagandasının tarihi kökenleri ve Türkiye Cumhuriyetinin tutumu | |
| 11 | Kıbrıs Sorununun tarihi kökenleri ve çözümü | |
| 12 | Türkiye Cumhuriyetinin Güneydoğu Anadolu politikaları | |
| 13 | Kaynak tahlilleri | |
| 14 | Değerlendirmeler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. Esat Uras, Tarihte Ermeniler ve Ermeni Meselesi, İstanbul, 1974. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 5 | nındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte veya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
| 6 | Sosyal bilgilere konu olan disiplinlerdeki teorik yaklaşımlar, paradigmalar ve tartışmaları değerlendirir. | ||||||
| 7 | Sosyal Bilgiler eğitiminin tarihsel, sosyolojik, felsefi ve epistemolojik temellerini değerlendirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş sürecinde karşı karşıya kaldığı problemlerini kavrar. | |||||||
| 2 | Atatürk’ün bu problemlere karşı tutumu anlar. | |||||||
| 3 | Uluslararası alandaki gelişmeleri analiz eder. | |||||||
| 4 | Türkiye Cumhuriyetinin kuruluşundan itibaren hükümetlerin uyguladıkları politikaları değerlendirir. | |||||||
| 5 | Türkiye Cumhuriyeti dış politikasını inceler. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Ödev | 60 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 158 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||