| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Fen Eğitiminde Güncel Araştırmalar | ILF 640 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ŞİRİN YILMAZ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Fen alanında son yıllarda gündemde olan araştırmalardan ve araştırma konularınından haberdar olmak, güncel konuları yakından takip etmek gerekmektedir. Alanla ilgili çalışmalardan haberdar olmak açısından bu dersin önemli olduğu düşünülmektedir. |
| Dersin İçeriği | Fen eğitimi ile ilgili dergiler incelenir, fen eğitiminde güncel olan araştırma alanları ve yöntemleri belirlenir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Fen eğitiminde çalışma alanlarını tanır | Anlatım, Soru-Cevap, | Eşleştirme Testler, Çoktan Seçmeli Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Fen eğitimi araştırmalarında değişen paradigmaları anlar. | Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 3 | Fen eğitiminde güncel araştırma konularını tanır. | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Fen eğitimi ile ilgili yurtdışındaki dergileri tanır | Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 5 | Fen eğitimi ile ilgili yurt içindeki dergileri tanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 6 | Fen eğitimi dergilerini inceleyip, karşılaştırır. | Problem Çözme, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Anlatım, Tartışma, | |
| 7 | Yapılan çalışmaları tartışır, değerlendirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Problem Çözme, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Fen eğitimi nedir? | İlgili kaynaklar |
| 2 | Fen eğitimi araştırmalarında değişen paradigmalar | İlgili kaynaklar |
| 3 | Fen eğitimi ilgili araştırmaların genel bir değerlendirmesi | İlgili kaynaklar |
| 4 | Fen eğitimi ile ilgili yurt dışındaki dergilerin tantımı | İlgili kaynaklar |
| 5 | Fen eğitimi ile ilgili yurt dışındaki dergilerin tantımı | İlgili kaynaklar |
| 6 | Fen eğitimi ile ilgili yurt dışındaki dergilerin tantımı | İlgili kaynaklar |
| 7 | Fen eğitimiyle ilgili yurt içindeki dergilerin tanıtımı | İlgili kaynaklar |
| 8 | Fen eğitimiyle ilgili yurt içindeki dergilerin tanıtımı | İlgili kaynaklar |
| 9 | Fen eğitimi ile ilgili seçilen dergilerin son 5 yılında yapılmış çalışmaların içerik yönünden değerlendirilmesi | İlgili kaynaklar |
| 10 | Fen eğitimi ile ilgili seçilen dergilerin son 5 yılında yapılmış çalışmaların içerik yönünden değerlendirilmesi | İlgili kaynaklar |
| 11 | Fen eğitimi ile ilgili seçilen dergilerin son 5 yılında yapılmış çalışmaların içerik yönünden değerlendirilmesi | İlgili kaynaklar |
| 12 | Fen eğitimi ile ilgili seçilen dergilerin son 5 yılında yapılmış çalışmaların yöntem yönünden değerlendirilmesi | İlgili kaynaklar |
| 13 | Fen eğitimi ile ilgili seçilen dergilerin son 5 yılında yapılmış çalışmaların yöntem yönünden değerlendirilmesi | İlgili kaynaklar |
| 14 | Fen eğitimi ile ilgili seçilen dergilerin son 5 yılında yapılmış çalışmaların yöntem yönünden değerlendirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Ders içeriği gereği kaynak olarak süreli yayınlar kullanılacaktır. Bu yayınlar: [1] Science education dergisi [2] Electronic journal of science education [3] International journal of science education [4] Journal of Baltic science education [5] Journal of science teacher education [6] Research in science education [7] Science & education [8] Türk Fen Eğitimi Dergisi [9] Kuram Ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi [10] Milli Eğitim Dergisi |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte veya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
| 6 | Fen eğitimi alanında ileri düzey kuramsal ve metodolojik bilgiye dayalı olarak disiplinlerarası yeni araştırma modelleri geliştirir, bu modelleri kullanarak alana özgün katkı sağlayan bilimsel çalışmalar üretir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Fen eğitiminde çalışma alanlarını tanır | 4 | 3 | 5 | 3 | ||
| 2 | Fen eğitimi araştırmalarında değişen paradigmaları anlar. | 4 | 5 | ||||
| 3 | Fen eğitiminde güncel araştırma konularını tanır. | 4 | 5 | 4 | |||
| 4 | Fen eğitimi ile ilgili yurtdışındaki dergileri tanır | 4 | 5 | 5 | 4 | ||
| 5 | Fen eğitimi ile ilgili yurt içindeki dergileri tanır. | 4 | 5 | 4 | |||
| 6 | Fen eğitimi dergilerini inceleyip, karşılaştırır. | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
| 7 | Yapılan çalışmaları tartışır, değerlendirir. | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 25 |
| 1. Ödev | 50 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Sözlü Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 4 | 4 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,28 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||